Har någon här en FZ1-n?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja! Såg en halvt manglad FZ1-n häromdagen. Helsvart. Den var riktigt rå och jag kan lätt tänka mig en sådan som gathoj med lite ommodiferingar av diverse punkter på hojen. Den såg allmänt RÅ ut. Kan även tänka mig att motor och chassi är alldeles utmärkt då den har USD o R1-motorn.

Någon? Berätta nu :)
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
Swedie skrev:
2523765 Tja! Såg en halvt manglad FZ1-n häromdagen. Helsvart. Den var riktigt rå och jag kan lätt tänka mig en sådan som gathoj med lite ommodiferingar av diverse punkter på hojen. Den såg allmänt RÅ ut. Kan även tänka mig att motor och chassi är alldeles utmärkt då den har USD o R1-motorn.

Någon? Berätta nu :)

Tjena
Jag har en Fz1-N hämta ut den ny hos Yamaha i Halmstad 060530, 100mila service gjord.
Har bara hunnit köra 104mil. Jag är nöjd me hojen på alla sätt, en aning fula backspeglar+ ljuddämpare! fast de går ju fixa till. Hojen går som satan! är nöjd, men har loosat lappen så jag har tappat sugen för tillfället, eftersom jag jobbar som yrkeschaufför har jag inte råd me tappa körkortet närmsta åren så de känns som de är lika bra jag köper en hoj då de blir aktuellt framöver.
 

c")

De e najs
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Ghettot
Hoj
Bling
Swedie skrev:
2523765 Tja! Såg en halvt manglad FZ1-n häromdagen. Helsvart. Den var riktigt rå och jag kan lätt tänka mig en sådan som gathoj med lite ommodiferingar av diverse punkter på hojen. Den såg allmänt RÅ ut. Kan även tänka mig att motor och chassi är alldeles utmärkt då den har USD o R1-motorn.

Någon? Berätta nu :)

Du har dåligt med stålar va?
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
Köp min hoj, går kanon, 5års garanti,,,endast 104mil,,,100mila service gjord,,,,finns på sälj här på sporthoj, säljes pga indraget körkort å husköp, kommer köpa en fz1-n framöver igen!

Din för endast 89papp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Swedie skrev:
2523765 Tja! Såg en halvt manglad FZ1-n häromdagen. Helsvart. Den var riktigt rå och jag kan lätt tänka mig en sådan som gathoj med lite ommodiferingar av diverse punkter på hojen. Den såg allmänt RÅ ut. Kan även tänka mig att motor och chassi är alldeles utmärkt då den har USD o R1-motorn.

Någon? Berätta nu :)
Har bara läst tester, men jag hade nog satsat på en R1 fighter istället..
Full effekt och inga komfort eftergifter..
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Har skrivit det tidigare och skriver det igen:

FZ1-N är helt underbar! Har kört 850 mil sedan 28/6 och är helt lyrisk. Snäll som ett lamm upp till 4000 RPM. Vid 5000 så börjar det hända grejer och från 8000 upp till 12000 är det helt hysteriskt! Körställningen är underbar, körde 60 mil på en dag, kom hem och ville bara köra mer!

Perfekta bromsar och allt tal om att mellanregistret inte räcker till är skitsnack! Bränsleinsprutningen lär man sig sig hantera, tar man det försiktigt så blir det inga häftiga till- och frånslag.

Vill man inte ligga dubbelvikt över tanken och ha ont i handlederna så är det FZ1-N som gäller!

P.S. Vid denna tidpunkt så är det korrekta milantalet 1100.
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
psyduck skrev:
2537276 Har skrivit det tidigare och skriver det igen:



P.S. Vid denna tidpunkt så är det korrekta milantalet 1100.

Håller me dej, snacket om mellanregistret e skitsnack!! bara kärringar som upplever de som knepigt

Körställningen gillar jag också, givetvis en smaksak, men den e bra inge snack om de!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Fajje skrev:
2537302 Håller me dej, snacket om mellanregistret e skitsnack!! bara kärringar som upplever de som knepigt

Körställningen gillar jag också, givetvis en smaksak, men den e bra inge snack om de!
Skitrå hoj i svart!!
Mellanregister har jag svårt att tycka om, har själv 150 Nm vid 4000rpm.. Personligen hade jag nog köpt en R1 och "strippat".. men smaken är ju delad!!
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
wannagofast skrev:
2537316 Skitrå hoj i svart!!
Mellanregister har jag svårt att tycka om, har själv 150 Nm vid 4000rpm.. Personligen hade jag nog köpt en R1 och "strippat".. men smaken är ju delad!!

Varför kör du en MT-01 om du föredrar en strippad R1? köp å va glad istället!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
wannagofast skrev:
2537204 Har bara läst tester, men jag hade nog satsat på en R1 fighter istället..
Full effekt och inga komfort eftergifter..
Börjar bli gammalt att göra streetfighter av en R1a. Alla gör det.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Fajje skrev:
2537411 Varför kör du en MT-01 om du föredrar en strippad R1? köp å va glad istället!
Jag föredrar en strippad R1 när vi snackar FZ1-n.. MT´n är fortfarande ljusår coolare!!

Swedie skrev:
2537429 Börjar bli gammalt att göra streetfighter av en R1a. Alla gör det.
Well.. du kan ju göra "fighter" av en Yama GTS 1000 med navstyrning..
Turbo på den och du är garanterat inte som "alla"..
 
Last edited:

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
wannagofast skrev:
2537444 Jag föredrar en strippad R1 när vi snackar FZ1-n.. MT´n är fortfarande ljusår coolare!!

Okej jag föredrar en strippad R1 när vi snackar MT-01!! hoho,,,jag ser fz1 som betydligt coolare än MT-01 men de är en smaksak,,,,låt oss slippa jämföra här på forumet så de blir sandlådenivå, hahaha,,,mvh
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Fajje skrev:
2537479 Okej jag föredrar en strippad R1 när vi snackar MT-01!! hoho,,,jag ser fz1 som betydligt coolare än MT-01 men de är en smaksak,,,,låt oss slippa jämföra här på forumet så de blir sandlådenivå, hahaha,,,mvh
Absolut.. hojvalet är ju väldigt personligt och man kan diskutera för/nackdelar i veckor..
Men att köra hoj, det älskar vi alla!!
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
wannagofast skrev:
2537502 Absolut.. hojvalet är ju väldigt personligt och man kan diskutera för/nackdelar i veckor..
Men att köra hoj, det älskar vi alla!!

precis...hojåka e bra ju...då jag får tebax lappen i december ska jag gasa som fan,,,,,borde inte va så halt härnere då:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top