abstruse skrev:--edit --
Som Mattias säger så är vänsterknicken under bron riktigt intressant då man tar den lite snabbare. Särskilt då det är en liten upphöjning i banan och går man rakt över denna förflyttas man raskt i sidled mot högerkanten, det kan gunga till rejält.
--- edit ---
Goodstuff skrev:Jag antar att du menar vänstern efter Kvarnkurvan. Inte är det någon upphöjning där va?
Är jag helt ute och cyklar men kommer inte höjden efter vänstern under bron och sedan direkt höger....
abstruse skrev:Start- och målrakan mynnar ut i en vänsterknick under bron, därefter kommer en kort, kort raka och sedan Kvarnkurvan.
Är du med?
Kör man långsamt tänker man inte på att det svänger. När man mystourar i 160km/h genom kurvan så är det ingen större fara. Senaste tiden, då man haft en piskande Palte, som är alldeles för snabb på Kullen, efter sig så har man lärt sig att ta kurvan i 180km/h och då vill det till att hålla i styret. Tokf*n själv kör nog ändock lite snabbare än så där...
Edit: Aha, "killar i magen", han menar väl vänstern efter bron, d vs efter Kvarnkurvan. Den är ju också mysig, men jag tror inte man går in i den lika fort som i "knicken" före Kvarnkurvan.
Goodstuff skrev:Det är ju två "vänsterknickar" under bron, som du upptäckte, och jag tror att Mattias menar den som är efter Kvarnkurvan. Fast vad vet jag. OCh inte tog jag den första knicken i 180 km/h senast jag var där. Får prova det nästa gång, om det blir någon sådan.
Mattias skrev:Första vänstern menade jag. Den andra är ju mer av en sväng, liksom.
Mattias skrev:
.... De kurviga partierna är sådääär, det går ganska sakta. Iofs har jag bara åkt där på en krasslig RGV250, så det kanske är roligare än jag minns det.
CBR-CAT skrev:OK ni har övertygat mig! Nu ska vi baaaaaara försöka fixa det praktiska med släp, bil und so vaiter....
Tack för all info!!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |