Har någon kraschat med en fågel...

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
En modell mindre fågel på benet i drygt 100 km/h, körde i jeans, men det blev bara lite ont i benet. Fågeln dog, dock intakt.
 

BON

Wreckrider
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Källstorp 6 km från Älmhult
Hoj
FZR 1000 CR 250
Jodå, träffade en rovfågel modell större på favoritvägen. Det gick kanske 180 när den bestämde sig för att korsa min färdväg. Tack och hej till helljus, halvljus, spräckt kåpa och krokig kylare. Och fågeln klarade sig inte heller.
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Klippte en bofink en gång för länge sedan på en bortglömd raksträcka i norrland.
Körde vid tillfället ca. 200, bofinken träffade framskärmen och studsade vidare in
i hojen mellan styrhuvudet och kylaren. Fjädrar överallt, spräckt framskärm.
Inga skador i övrigt, hade tur att den inte tog en centimeter längre ner och spräckte kylaren.
Men det jag skulle komma fram till var att i den farten kändes det som att krocka med en tegelsten, så var aktsam på små flygvän när ni är ute och åker.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Klippte faktisk nåt gråsparvaktigt idag, den flög rakt i knät på mig. Som tur var så körde jag inte mer än drygt 60. Stället blev lite kladdigt och knät lite ömt. Det värsta var nog att man inte var beredd utan att det bara small till.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag klippte en fågel under en provtur med hojen efter motorbyte.
Kom tillbaka och det luktade lite bränt, gumman påpekade "DET LUKTAR BRÄNT".... yea yea tyckte jag, det är nog bara lite olja från packningar som svettas eftersom det är nytt.

Men ffaaaan vad det luktar bränt :va , kollar lite noggrannare och får se en pippifågel nere vid kollektorn :näsblod

/Nitrous

792-m.jpg
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
I norge har fåglar som sport att se hur nära de kan flyga ut framför en och vända utan att bli träffad, struntad i dom efter tag då de var skickliga på att inte bli träffade :)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag är otroligt jäkla impad av vad ni kan om olika fågelarter....allra helst hur ni kan se skillnad på de mindre som bofinkar, gråsparv eller dylikt i 150 +.

Fantastiskt, ni måste ju ligga i klass med Teppas!! :Bugar
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Körde mellan Kävlinge och Lund på 108:an (hastighet ca 130)...detta är midsommar afton.
Strax utanför Gunnesbo så ser jag 2 gråkappor sittandes på mitträcket. Båda lyfter, den ene skevar galant uppåt och den andre kämpar för att komma upp... PANG...hinner se den farandes mot hjälmen, viker ner huvudet och den träffar mig på axeln! HELVETE vad det gjorde ONT! Fick köra in på trafikkontrollplatsen och stanna. Gråkappan ligger kvar än o skräpar.....

(För er som inte vet...Gråkappa är en KRÅKA! Jägare bör veta vad det betyder)
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Ullis skrev:
2295865 Jag är otroligt jäkla impad av vad ni kan om olika fågelarter....allra helst hur ni kan se skillnad på de mindre som bofinkar, gråsparv eller dylikt i 150 +.
Fantastiskt, ni måste ju ligga i klass med Teppas!! :Bugar

Ja, men alla små flygande saker med fjädrar är ju bofinkar. väl? :va
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nu låter det som man bara vill ta i värre och värre men.. :D

För någon dryg månad sedan körde jag på en kaja i ca 220, verklig fart, den tog på sidan av hjälmen och vidare in i axeln på mej, det blev en skaplig smäll men inte så farligt som jag hade trott ändå(?).

Tur var nog att jag inte han se den långt innan smällen för då hade jag nog tokat till det värre, nu var det bara att konstatera faktum och köra vidare.

Killen som körde efter uppfattade ett skapligt fjädermoln dock, hehe.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ett par gråsparvar eller nått liknande har man smaskat till.
En tog på framhjulet så det skvätte lite sparvinnehåll på både gaffelben och ända upp på ljuddämparen så det brände fast.
Den andra tog på sidan av hjälmen i ca 140 blås. Gick rätt bra i.o.m att den tog så pass långt ut på sidan. Värre var det för sparvjäveln.

Hursomhellst slutsparvat för de små marodörerna :)
 

Kvernis

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Bålsta
Hoj
Triumph Daytona 955i -04 & Yamaha YZF426 -02
Lyckades pricka en fasan i 200+, men lyckades iallafall hålla mig på vägen. Fasanjäveln gick upp i atomer men det kostade mig 6000 spänn.
Fåglar är hårda, hojar är mjuka!
 

Bifogat

  • Triumf+fasan2.jpg
    Triumf+fasan2.jpg
    86.3 KB · Visningar: 170
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top