Har ni ätit kebab?

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
jag sitter och mumsar i mig en nu!!! :D

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fina krejer det där... kommer ihåg en kebabrestaurang på Söder som förvarade såna där kebabrullar - alltså hela rullen som de skär loss kött från - i ett vanligt garage (på sommaren).

Läste nyss "Fast Food Nation", rätt bra men lite väl mycket fakta om köttindustri och alla snabbmatskedjor, arbetsförhållanden m.m. i USA. Jag kommer ihåg att min kompis vägrade gå till "Jack in The Box" när vi var på långsemester i USA 1993.
Jag läste nu i boken att: "In 1993, America first heard of E. Coli. They heard about this when four people died and about 700 became ill from eating undercooked contaminated hamburgers at Jack in the Box restaurants in Washington state."

Jag orkar inte heller bry mig - äter det mesta men jag har dykt 3 gånger genom åren: dåliga räkor på pizza, dålig thaimat och sen en riktig genomkörare efter Mongolian Barbeque på Djingis Khan här på Sveavägen i Sthlm. Dit går jag aldrig mer ens om jag får betalt. Jag trodde att tarmarna skulle komma upp samtidigt som jag hade ett riktigt "dyngdrev" (rännskita).

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag hade salmonella förra året på Cypern, och det yttrade sig helt enkelt som ett par timmars hög feber, och sen 2 veckor av lite obekväm men inte okontrollerbar diarré. Man fungerade ganska bra ändå med andra ord. Det finns la iofs olika typer av salmonella, och min var ju ganska lindrig.

Mavve

Guest
Har man salmonella brukar man svettas, kräkas, diaréa och ha feber.
Spara pengar, gör som jag, är inte alls. :tummenupp

750RR

Mavve

Guest
Out_Spinner skrev:
Och folk undrar hur fan man kan bli vegetarian :3freak

Med tanke på att människan alltid har livnärt sig på andra djur så JA!!!! Man undrar varför andra blir vegetarian.

En tjej jag kände påstod sig vara allergisk mot kött :rolleyes:
Som att vara allergisk mot röda blodkroppar eller vatten :3freak

750RR

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Mavve skrev:
Med tanke på att människan alltid har livnärt sig på andra djur så JA!!!! Man undrar varför andra blir vegetarian.

En tjej jag kände påstod sig vara allergisk mot kött :rolleyes:
Som att vara allergisk mot röda blodkroppar eller vatten :3freak

750RR
Som det ser ut idag på körrfronten med sjukdomar, fan och hans moster så tycker jag inte att det är så konstigt. Som du säger så är det fullständigt normalt att äta kött men själv tycker jag att man gott kan undvika det eftersom man idag klarar sig bra utan det. Är man dessutom en riktig djurvän så är det lätt att man blir vegetarian :mattias

Mavve

Guest
Out_Spinner skrev:
Som det ser ut idag på körrfronten med sjukdomar, fan och hans moster så tycker jag inte att det är så konstigt. Som du säger så är det fullständigt normalt att äta kött men själv tycker jag att man gott kan undvika det eftersom man idag klarar sig bra utan det. Är man dessutom en riktig djurvän så är det lätt att man blir vegetarian :mattias

Jag har jaktlicens, du är min fiende nr1 :D *haha*

Tränar man som jag klarar man sig inte utan att tugga sol-tinat rått kött som gärna legat från morgonen tills klockan 02:00 när man är klar om natten :rock
Så snart är det dags.....

Många klarar sig visst!
Kroppen anpassar sig efter omständigheterna och har man bara sallad i resten av sitt liv så får man väl äta det.

750RR

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag käkar ju kött och kommer nog att hålla på med det men jag har blivit blödigare med åren. Jag tycker fan synd om syrrans grabbs hamster som måste vara ensam i buren hela dagarna. Sen alla stackars kossor som bara får stå rakt upp och ner utan att ha nåt som kan kallas liv.

Jag jagar småvilt själv nån gång per år och det känns lite bättre att käka nåt som har fått ha nåt slags värdigt liv. Däremot blir jag förbannad på såna som ska försöka tvinga på andra sin livsstil (läs: vegetarianer och veganer).

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Mavve skrev:
Jag har jaktlicens, du är min fiende nr1 :D *haha*

Tränar man som jag klarar man sig inte utan att tugga sol-tinat rått kött som gärna legat från morgonen tills klockan 02:00 när man är klar om natten :rock
Så snart är det dags.....

Många klarar sig visst!
Kroppen anpassar sig efter omständigheterna och har man bara sallad i resten av sitt liv så får man väl äta det.

750RR
Sallad hela livet? Du som tränar borde veta bättre om vad kroppen behöver och vad man bör stoppa i sig för att må bra ;) Att käka sallad resten av livet tror jag ingen skulle må bra av. Det finns mycket man kan äta istället för kött och ändå få i sig av det man behöver. Så, spring iväg och ät ditt soltorkade flugätna kött nu. Jag vill absolut inte veta var det kommer ifrån :p

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nicke skrev:
Jag käkar ju kött och kommer nog att hålla på med det men jag har blivit blödigare med åren. Jag tycker fan synd om syrrans grabbs hamster som måste vara ensam i buren hela dagarna. Sen alla stackars kossor som bara får stå rakt upp och ner utan att ha nåt som kan kallas liv.

Jag jagar småvilt själv nån gång per år och det känns lite bättre att käka nåt som har fått ha nåt slags värdigt liv. Däremot blir jag förbannad på såna som ska försöka tvinga på andra sin livsstil (läs: vegetarianer och veganer).
Känner du dig manad att bli vegetarian eller vad säger du? ;) Allvarligt talat så gör inte jag reklam här. Jag diskuterar.

Mavve

Guest
Out_Spinner skrev:
Sallad hela livet? Du som tränar borde veta bättre om vad kroppen behöver och vad man bör stoppa i sig för att må bra ;) Att käka sallad resten av livet tror jag ingen skulle må bra av. Det finns mycket man kan äta istället för kött och ändå få i sig av det man behöver. Så, spring iväg och ät ditt soltorkade flugätna kött nu. Jag vill absolut inte veta var det kommer ifrån :p

Jag hämtar det gratis från en Peugeot 805 på söder klockan 06:00 på morgonen.... perfekt uppvärmningsrundas inför styrketräningen samt att man har lite färdkost :tummenupp
8kilo varannan dag :crash
Flugor och likmaskar är bara extra krydda - lite skit rensar magen :fakta

Jag vet mycket om kost och vet att även jag hade klarat mig som vegetarian, men.... ORKA! :rolleyes:

750RR

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...