Har ni ätit kebab?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nej, nej, nej. :)
Jag har bara klurat på hur jävla illa vissa djur har det och har lite dåligt samvete för det när man petar i sig t.ex. kyckling - som är det godaste man kan käka... förutom argentinska biffar på Texas Longhorn Smokehouse förstås...

Mavve

Guest
Out_Spinner skrev:
Känner du dig manad att bli vegetarian eller vad säger du? ;) Allvarligt talat så gör inte jag reklam här. Jag diskuterar.

Man kan bli bannad om man gör reklam :fakta

750RR

Mavve

Guest
Nicke skrev:
Jag har bara klurat på hur jävla illa vissa djur har det och har lite dåligt samvete för det när man petar i sig t.ex. kyckling - som är det godaste man kan käka... förutom argentinska biffar på Texas Longhorn Smokehouse förstås...

Du har fel :fakta

Det godaste du akn käka är FYRKANTENS pulvermos med ljummen räksallad och extra mycket stark senap över :bow :bow :bow :bow :bow

Minst 3ggr i veckan - gör att jag går upp på morgnarna.

750RR

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nicke skrev:
Håller med dig. Om jag blev tvungen att äta kött så skulle det bli vilt. inte något uppfött tjaffs som aldrig har fått se annat än galler och torrfoder. Har många bekanta som jagar både det ena och det andra. Jag trodde själv att jag skulle hamna där eftersom intresset för natur och djur fanns. Men så blev det inte, och kommer nog aldrig att bli. Tar häldre med mig kameran. Lite mer sport då :) Har dessutom aldrig haft intresse för vapen. Siktar bättre med kameran :fakta

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Mavve skrev:
Man kan bli bannad om man gör reklam :fakta

750RR

"Nu ännu bättre med 25% större förpackning"

Mavve Orginal

För dig som uppskattar kvalité!

Elsa Logdrag, strömstad.

"När man har provat Ännu bättre Mavve med 25% större
förpackning så vill man aldrig sluta"

Tina-Lotta Vinkelkläpp, Nikaloukta.

"Jag provade ännu bättre Mavve med 25% större
förpackning och har aldrig
haft det så bra som nu"

:D

Mavve

Guest
Blue skrev:
"Nu ännu bättre med 25% större förpackning"

Mavve Orginal

För dig som uppskattar kvalité!

Elsa Logdrag, strömstad.

"När man har provat Ännu bättre Mavve med 25% större
förpackning så vill man aldrig sluta"

Tina-Lotta Vinkelkläpp, Nikaloukta.

"Jag provade ännu bättre Mavve med 25% större
förpackning och har aldrig
haft det så bra som nu"

:D

Haru kommit him neu? :whip

Min hoj är kanske gasklar till helgen, sen kommer jag och vålgästar dig på söndag kanske..... jag lovar att ta med bänkningspappret så din motard kan gråta. :rolleyes:

Då vill jag bli bjuden på gammal dubbel-nougat :p

750RR

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Mavve skrev:
Haru kommit him neu? :whip

Min hoj är kanske gasklar till helgen, sen kommer jag och vålgästar dig på söndag kanske..... jag lovar att ta med bänkningspappret så din motard kan gråta. :rolleyes:

Då vill jag bli bjuden på gammal dubbel-nougat :p

750RR

Har varit hemma sedan i Lördags morse men jobbat tills igår, åker till Skottland på Fredag och kommer hem den 17/8.
Då ska jag snyta mig i det där pappret du tjatar om... :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det finns massor av fördelar av att äta laktovegetarisk (grönsaker och mjälkprodukter) eller lakto-ovo-vegetarisk (grönsaker, mjölkprodukter samt även ägg) kost. Speciellt för män som inte motionerar allt för mycket och som kommer upp i ålderns så är en sådan kost att föredra med tanke på hjärta/kärlsjukdomar/kolesterol etc.
Om man absolut vill äta kött så mår de flesta mycket bra av att dra ner köttkonsumtionen till en tredjedel och ersätta med en tredjedel fisk och en tredjedel grönsaker.

Att det är ruskigt gott är ju ingen nackdel heller!

Jag är inte vegetarian själv men går mer och mer åt det hållet eftersom jag mår bättre vid minskande köttkonsumtion, både mentalt och fysiskt.

Last edited:

Mavve

Guest
Goodstuff skrev:
Det finns massor av fördelar av att äta laktovegetarisk (grönsaker och mjälkprodukter) eller lakto-ovo-vegetarisk (grönsaker, mjölkprodukter samt även ägg) kost. Speciellt för män som inte motionerar allt för mycket och som kommer upp i ålderns så är en sådan kost att föredra med tanke på hjärta/kärlsjukdomar/kolesterol etc.
Om man absolut vill äta kött så mår de flesta mycket bra av att dra ner köttkonsumtionen till en tredjedel och ersätta med en tredjedel fisk och en tredjedel grönsaker.

Att det är ruskigt gott är ju ingen nackdel heller!

Jag är inte vegetarian själv men går mer och mer åt det hållet eftersom jag mår bättre vid minskande köttkonsumtion, både mentalt och fysiskt.

Förlåt om detta är OT... Men var det STOR skillnad efter du bytat gaffelfjädrar i din framgaffel? Eller bara: stor skillnad?

750RR

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Åt senast i fredags och tänkte äta imorrn...mår väldigt bra så har
nog inte blitt smittad :) Men det har väl inte varit nått fall ifrån
Malmö iheller så....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mavve skrev:
Förlåt om detta är OT... Men var det STOR skillnad efter du bytat gaffelfjädrar i din framgaffel? Eller bara: stor skillnad?

750RR

Det var ju ganska OT med tanke på mitt inlägg. :)

Det blev stor skillnad men inte STOR skillnad. Klart bra investerade pengar i mitt fall.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Åt kebab i Skövde igår men än så länge lever jag och mår... eller nä...

Mavve

Guest
Estremo skrev:
Åt kebab i Skövde igår men än så länge lever jag och mår... eller nä...

haha...

Jag åt en gång en kebab som låg på golvet efter jag tappat den flera gånger om..... jag hade druckit 4 rör för mycket så jag minns det knappt själv.

Kul historia kompisarna hade att berätta för en när man satt i all dressing och sallad på golvet och bara sölade upp det med fingrarna :tummenupp
Jag mådde inte bra dagen efter, men dagen efter den mådde jag som vanligt :crash

750RR

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Du verkar ha lite konstigheter för dig du, Mavve. :D

Påminner mig om när jag slängde min kebabpizza på gatan så det skvätte sås på polarens byxor. Trodde han skulle bli förbannad men istället tog han upp pizzan och började äta den. Och det var ändå innan festandet ens hade börjat. :skrämd

Mavve

Guest
Estremo skrev:
Du verkar ha lite konstigheter för dig du, Mavve. :D

Påminner mig om när jag slängde min kebabpizza på gatan så det skvätte sås på polarens byxor. Trodde han skulle bli förbannad men istället tog han upp pizzan och började äta den. Och det var ändå innan festandet ens hade börjat. :skrämd

:rofl :rofl :rofl :lol :lol

Har du sett Polisskolan 2 där den fete plockar upp en chokjladkaka bakom ett bildäck på gatan och putsar bort myrorna på den och börjar äta den? :tummenupp :D

750RR

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Dom säger; man ska inte äta kött!

Varför är djur gjorda av det då?

/B

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Nicke skrev:
......
Jag jagar småvilt själv nån gång per år och det känns lite bättre att käka nåt som har fått ha nåt slags värdigt liv. Däremot blir jag förbannad på såna som ska försöka tvinga på andra sin livsstil (läs: vegetarianer och veganer).

Jagar oxå småvilt. Varje fredag- å lördagskväll :D :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Självklart är det fullt naturligt att ett djur (tex. människan) konsumerar ett annat djur för att överleva. Och ska det ätas kött så finns väl inga djur som haft det så bra som viltet som strök med vid älgjakten?

Själv äter jag i princip varken kött eller fisk, men det är av helt andra anledningar. Folk tror att de bara röstar var fjärde år, men jag vill påstå att vi röstar varenda dag... med våra kronor. När vi köper en viss vara så röstar vi för att vi vill att samhället ska se ut just såsom den aktuella industrin bedriver sin verksamhet. Djurindustrin idag är vidrig på flera olika sätt. Dels har djuren en helt sjuk situation med transporter, trånga utrymmen osv osv. Dels skulle jag gärna vilja ha det förklarat varför vi i Sverige ska behöva importera enorma mängder högvärdiga grödor från u-länder för att föda upp vårt kött. Samma mängd sojabönor som exempelvis skulle ha mättat 10 munnar i Brasilien köps nu in till dumppriser av Sverige och används för att göda upp djur som föder 1 (en) rik person. Jag ser hellre att vi försörjer oss på maten vi själva kan producera. Kött är en lyxvara och ska vi vara så här många på jorden är ekvationen enkel - vi måste dra ner på köttätandet.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...