Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Ställde undan min rekordtidigt i år. Hojintresset dog efter stressiga semestern till finnland. Men nu två veckor efter jag ställt undan den så börjar suget komma, typiskt!

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Vid den här tiden på året ställer jag in Landsvägs hojen och tar fram Enduron :banana Skit kul...
Men om man är ett sånt jävla Klantarsle som jag!! Så åker man ju Självklart På en Riktig Vurpa Första Turen.
Axeln Gör Jää, Väldigt ont Fortfarande snart två veckor sen. Så jag blev så less Åkte till Lelles (Uppsala)
Och köpte/beställde Motard Kit till min Husa,Nu blir det Gata o Bana istället..:rolleyes:
Grattis till Alla andra som kan köra Fortfarande :mad:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ska packas undan så snart tid finnes. Vädret funkar inte för någon mer inspirerad körning nu. Och har knappt kört nåt på en månad så ingen poäng att ha den tillgänglig längre.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Jag gör ju alltid lite tvärtom....ställer undan offroadhojen när vintern kommer och tar fram CBR600:an :)

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Tror inte jag till 100% kommer ställa hojen i år:rolleyes:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Ha Ha jo jag har sett det.Men Du är från boden Och jag från Stockholm o här är det Jätte Kallt,, :D:D

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Ha Ha jo jag har sett det.Men Du är från boden Och jag från Stockholm o här är det Jätte Kallt,, :D:D

ibland! inte alltid!

Jag tycker det är jävligt kul att åka i kyla, man kanske inte kan köra lite inspirerad. Men det blir mer av en taktiskt körning, välja rätt spår/linjer, koncentration på 500% nivå. Äventyr!!!

Glädjen att komma hem efter kylan är oslagbar!

Tråkigt att köra i bra väder och med bra grepp!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Imorrn skall jag ställa in, först skall jag åka o pumpa däcken. Trycker alltid i 3 hekto (heter det så?) extra som på nåt sätt pyser ut över vintern så man har perfekt lufttryck den 1 mars. Oljebyte o filter, sen fram med depåstöden, C-teken och överdraget. Guuuuuuuuuuuuuuuud vilken ångest.

Jag kör ju engelskt så jag kan inte bara göra så...:( Jag måste även kolla och kanske ställa ventiler, justera trottelhus, byta olja i framgaffeln, byta kylarvätska, byta bromsvätska, smörja sving och stötdämparlagring och lite annat...:(
Dessutom kan det vara bra att kolla lite elektriska anslutningar och köra i lite petroliumbaserat vaselin om det behövs. Många nackdelar jämfört att köra tillförlitliga japanska kvalitetsmaskiner...

Tvätta och vaxa kan behövas om det blir över 100 mil och någon regndroppe under säsongen också...

Men garagesäsongen gillar jag! :)

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Överväger att ställa undan den nu.
Den där mysfaktorn infinner sig inte riktigt när det ser ut så här.
Vette tusan vad det är, kan det vara så att man är lite mättad, för det kan väl inte bero på vädret? :va

Nä, man får väl baxa in den i vardagsrummet, på hedersplats, och ha den istället för (h)julgran :yoparty

Vi synes till våren :tummenupp

View attachment 412589

Grymt härlig bild! :tummenupp

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Torsdag 13 oktober 2014. Absolut på gränsen till minusgrader på morgonen.... körde till gymmet 07,15.... det var en runda senare på dagen. Fräscht kyligt gott och 13 mil senare åkte den i i garaget igen med tom tank :)

View attachment 412572

Det var inte igår man kickade igång en sporthoj!
Av bilden att döma så hör den hemma på ett museum :tummenupp

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Tog en tur igår, +4 i Karlstad! Vägarna far riktigt torra dock och fina. Dock känner jag att mina sommarhadskar var lite väl tunna samt att någon pungsvett fick jag inte! Men med ett par tjockare handskar och termokallingar så skall det gå att köra ett tag till! :banana

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Körde i torsdags när bilen strulade. Kallt men funkade helt ok. Hoppas på en klar solig dag snart! Men yr.no säger regn ett tag till:huvet

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Kör fortarande med hojen:). Men jag har plockat fram vinterbilen, så man kan ta den om det är förjävligt kallt eller halt. Men jag hoppas att det går att köra hojen ett bra tag till.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...