Har ni barn och kör mc?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Man kan dö på många sätt..
Igår när jag körde hoj hade jag valet att dra 7 bilar på en raka.. men jag tänkte en gång på vad jag har hemma, en underbar flickvän som också kan vara gravid, är det värt att utsätta dem för att få känna risken.. = Nej!
Så jag låg snällt bakom bilarna. Tror att om man kör med sinnet att inte göra några farliga och ta onödiga risker så har man minimerat en hel del!
Sen visst är MC farligt men finns så mkt som är farlig här i livet.
Gör det man älskar men låt ingen annan drabbas av din konsekvenser så länge du har någorlunda behärskning i kroppen kan man köra med gott samvete det är min åsikt!

Rohoj

Gixxer 1000 K8
Gick med
26 May 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K8
Jag och frugan sålde iväg våra hojjar när barnen kom men nu är dom 7 och 9år så i sommar köpte vi varsin hoj och det är om möjligt ännu roligare än förr, det har blivit mycket film och godis mutor i sommar för att komma iväg en sväng, tjejjerna åker med på kort svängar ibland (med alla skydd förstås) så dom också får känna på hur underbart det kommer att bli när dom fyller 16 och ska få lappen. Tyvärr är inte bilisterna bättre på att se oss nu än dom var när vi körde sist för 10 år sen, visst är det så att axet räddar en ibland och naturligtvis bra bromsar.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!