Har ni haft problem med sp2 till WinXP?

Haft problem med winXP sp2?

• Antal röstningar
    0

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
En högst ovetenskaplig undersökning för att se om vanliga dödliga sporthojare haft problem med PytteMjuks senaste uppdatering.

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Jag är lite kluven här..
Installerade först sp2 över vanliga xp, det sket sig rejält, nu har jag installerat on hela xp, med sp2 funkar stabilt

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Har inte haft några problem med sp2:an.

Dock så fick jag stänga av en massa irriterande saker som man inte vill ha.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Själv hävdar jag att ett fungerande AV och fungerande FW är bättre än sp2:s säkerhetscentra. Min FW (Kerio) varnar dessutom när ett program försöker starta ett annat program, vilket ytterligare minskar risken för trojaner o dylikt som försöker installeras. Tredje säkerhetsåtgärden är att inte använda IE :D
Nackdelen med Kerio är att den på vissa datorkonfigurationer snor resurser som faen, hos dessa installerar jag ZAP istället.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Det enda "problemet" hittils var att jag glömde inaktivera brandväggen på ungernas datorer. Wins innebygda inaktiverade netvärksanslutningen efter ett tag vilket gjorde att dom inte kom åt nätet.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag har svårt att sätta fingret på vad det är men ngt blev helt kocko efter inst av sp2.
Har fått probs med att nero ger ett felmedelande om kompatiblitetsproblem.
Massa skit som man fick avaktivera, en typisk uppdatering för OP från MS.
Lös problem genom att skapa andra som måste lösas genom nya patchar tills det kommer ett sketet servicepack igen....hmm
//Tobbe

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
har på 3 olika burkar helt utan några som helst problem.
inte ens på en 3år gammal xp installation, full av gamla apps och bytta delar, så strulade det...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Hur får man bort det enerverande "klick"ljudet som låter varje gång man klickar på en länk eller dubbelklickar på ikoner? Det tillkom av sig självt när jag installerade sp2. Och det går inte att ta bort i kontrollpanelen/ljud....

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Har länge varit i valet o kvalet om jag skulle installera SP2 eller inte. Har varit inne på sweclockers och läst...och kommit fram till att hälften är missnöjda och haft strul med det. Dock missvisar det lite då det mestadels är missnöjda personer som gör inlägg.

Hursom helst. Igår small det! Jag lät datorn ta ner SP2...blundade och installerade detta. Har inte användt det mera än ngn timme än så länge, dock funkar allt perfekt. Verkar inte ha muggat ner datorn något heller.

Mest orolig var jag för att UT2k3 skulle lägga av efter vad jag läst. Men även detta funkar perfekt. Har testat typ ALLA prog.(som är något att ha) och allt funkar utom Nero som inte var kompatibelt med denna windowsversion. Så jag sprang till affären och köpte en nyare version. ;)

Ska hårdköra SP2 idag rejält...återkommer om något strular. OBS jag installerade SP2 på en 1 år gammal burk full med skit...dvs det var ingen ren installation som många hävdar att det krävs.

/KaliZ

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Funkat utan problem på min 3 burkar här hemma. På jobbet där vi har lite mer inställningar på windowsburkarna har vi stött på lite problem men allt har kunnat lösas centralt (haft problem med vissa burkar som kört tex kakakakaazzaaa lätt men de löser man genom ominstallation och hårdare krav.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Gjorde som vissa här, blundade och installerade sp2. Sedan dess har inte datorn startat, inte ens i felsäkert läge.
OK tänkte jag.. jag "köper" 'Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP2.Intergrated.SWEDiSH-KlockreN' och testar installera på nytt. Efter att man gått miste om sin 120GB C-disk så vägrar xp installeras på min sata-disk hur jag än vrider och vänder på det.. :(

såå, nee jag är inte sååå nöjd med sp2...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Förutom att den hela tiden varnar 'du har fan ingen brandvägg din mupp' trots att jag stängt av det så har jag inga problem.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Jobbdatorn funkade att installera utan probs..
På datorn hemma såg allt ut att funka, tills jag försökte komma åt datorn via nätverkskortet som inte går till I:net.. tvärdött.. delade mappar och internetdelnign funkade inte, gick inte ens att få svar på ping.
Tog bort nätverkskortet i enhetshanteraren och la till igen med en ny drivare, då hoppade allt igång igen..

Dagen efter när jag testar är det samam sak igen.. inget svar på ping elelr något alls.. provat via båda nätverkskorten, tagit bort & lagt till, stängt av brandväggen, sett till att portar är öppna när den är igång... ingen skillnad..

sjuka är att TCP/IP:n verkar ändå funka för ut på internet via PPPoE klienten i WinXp tar jag mig ändå.. helmysko och drygt.. (kan inte titta på film via xboxen längre :( )

Är det någon som har en idé att testa? jag har lite slut på idéer för tillfället...

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Det gick åt h-e hur jag än gjorde.

Datorhäng.
Dator som startar om sig i all oändlighet (tror jag, jag bröt efter 1 timme...).

Kör nu endast SP1 med alla uppdatering.

Testar kanske SP2 igen nån regnig Söndag i vinter.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Min dator kraschade så det inte gick att komma åt den i felsäkert läge, eller systemåterställning..
Masterskivor och några timmars jobb..
Skit MS..

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
har inte haft några större problem, det ända är att wmp inte funkar som den ska.
får inte med hela "bilden" & den gömmer inte ramen när man kör helskärm.
polaren säger att hans burk har blivit kanonseg sendan han installera sp2.
är det någon som har märkt det???

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
En otroligt irriterande sak - jag har av en anledning låtit bli att installera Macromedia Flash på min burk MEN efter SP2 så är den installerad utan att jag visste det, inte heller kan jag ta bort den...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln