Har ni hojen ute om natten?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Skaffa garage FÖRST, hoj sedan...

Det är busenkelt att stjäla en hoj. två skatebords och ett släp senare och så är den hojen i någon annans ägor...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sjödda skrev:
Låter ju inte bra det här... Men vafan, man kan ju inte skita i att skaffa hoj för att man inte har garage... Såg en tråd förut om larm som skickar sms till mobilen.. kanske kan vara en grej. Sen får man ligga beredd med baseballträ på natten, eller nåt våldsammare.... :machinegu

Det finns mc garage att hyra i kista centrum med omnejd, flera av fastigheterna här står ju tomma. Jag vet att det fanns i "mitt" hus förut, c:a 5000/år tror jag. Jag vet inte om de hyr ut till privatpersoner. Om du vill kan du pm:a mig så kan jag ge dig värdens namn.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Är du inte klok!!!!

Sjödda skrev:
Är i hojköpartagen just nu, men funderar på var man ska ställa hojen nattetid. Frågan är: Vågar man ha den ute över huvud taget? (Bor i Kista)

Jag kommer visserligen inte att ha nån värstingbåge, lutar åt typ en SV eller kanske en TRX.

Men hur gör ni, och särskilt ni i och omkring Sthlm, som inte har garageplats. Har ni hojen utomhus, och hur låser ni den isåfall?

Hojen ute i Kista..???? :skrämd :skrämd :skrämd

Dubbla beväpnade vakter och en svulten dobermann...sen kanske. :machinegu

Sista sex mån två inbrott i bil + en gång på hojen. Allt inlåst i garage...
Skall flytta härifrån så fort jag kan...

Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
jag hoppas detta sker nattetid, för jag ska parkera hojjen i kista, utomhus på dagen..

Ni som har kätting, hur/var drar ni den på hojjen?

Last edited:

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Bor i ett halvkriminellt ytterområde i Gbg och den står ute under kapell med ett ABUS bygellås.
Dock är ju hojen så gammal att jag tvivlar på att någon lägger ner jobb på att ta den. Dessutom ligger p-platsen längs husets långsida med massor av fönster så det finns bättre "miljöer" för busarna.

Solid snake

Guest
Min står i garage med låsta portar som bilar står framför, mc:n e låst med styrlåset och ett bygellås.

Mossans mc e låst med styrlås och skivbromslås.

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Jamen, du är ju Stålmannen, så du flyger snabbt ikapp dom & ger dom på skallen! ;) :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Min står ute, lite inklämt på en cykelparkering, med skivbromslås, styrlås och kapell. Det sista hjälper mot vandalerna verkar det som, glömde det en gång och då var de framme och välte hojen... Men fy f-n, det där med skateboards hade jag inte tänkt på, får tjacka larm!!!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har haft cyklarna utomhus hela somrarna de första 7 säsongerna jag kört motorcykel. Efter ett stöldförsök i somras ställde jag mig dock på kö efter ett garage, så nu lever man säkrare. Bor man på lugnare ort och har en billig maskin så kan det va ok, men annars bör man ha garage.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
larm hjälper nog inte mot "skateboard"-stöld.. lås fast med kätting runt nånting som sitter fast.. själv har jag för tillfället bara styrlås + kätting i hjulet.. och kapell.. men den står i ett plåtskjul, ej synlig och långt från folk.. ska bulta ner nått i backen att dra kättingen runt tror jag.. dessutom är det en gammal hoj så nog fan lär den bli orörd :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha