Har ni ibland ångest efter körning?

Har ni en moralröst i huvudet?


  • Antal röstningar
    0

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Pejo skrev:
Men va fasiken nu då. Ska man behöva ha det OCKSÅ? Inte bara snuten, älgen, träden vid sidan - nu ska man ha ågren för punktis också. Ok då, ska försöka komma ihåg!
:banana


Punkanoja över 185 har man ju iaf när man åker bil och är osäker om det är "185 däck" man har eller inte. :skrämd
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Det har väl hänt någon gång..

Vanligare är att jag är nervig under färd, och väldigt misstänksam mot alla andra på vägen. Roadrage har jag inte upplevt sen jag fick barn. :)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Zeb_Macahan skrev:
Banåkningen har börjat stjäla mycket av min gatåkningsfeeling. Både pga att bana är massa roligare körning och för att min favoritväg är belagd med limgrus.... :(

Får väl se om det blir racing+offroad nästa år!

//jaG

jag tycker att det är brutalkul att köra offroad. jag gör det så mycket jag bara kan med cross i skogen. man åker på häng i alla kurvor och kör på slangen med häng samtidigt. det sprutar gegga, jord och grus åt alla håll från bakdäcket. man flyger över krön och vurpar hur mycket som helst men gör sig aldrig illa. offroad är roligare än sporthoj för det känns så jävla coolt :tummenupp
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Jag får en skräckblandad ångest när jag ser mej själv på film knäskrapandes i en dold kurva med stålräcke.. känner ångest när ja åker bil och ser andra komma farandes. Blir liksom ett annat perspektiv på det hela än när man själv sitter bakom styret.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Får mild ångest när jag läser om andras lårbensoperationer eller spräckta knäskålar här inne på SH.

Får punka-, kejde- å lagernojja i höga farter.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Ibland när jag dragit på i en kurva på landsväg eller nåt så slår det mig senare att om jag gått omkull där hade jag glidit in i träden och troligen dött... Då får jag kalla kårar. Tror det är rätt nyttigt med sånna tankar lite då och då, för jag brukar lugna mig efter den tanken.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
anja skrev:
vilket larv.

jag har nästan jämt ångest. jag är ångestdrottningen, men är det nån gång som jag INTE har ångest så är det efter att jag kört hoj. varför skulle då ni ha det, om inte jag har det?

(okej, det kan bero på att jag är :kocko )

Umm...Annan....körstil? :skrämd
 

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Huskvarnas förort Jönköping
Hoj
xt660r
Silwer skrev:
En sak jag har tänkt på är när man har varit ute och kört undan (olika för olika personer jag vet).
Då kan man efteråt visserligen tyckt att det varit kul men ändå i bakhuvet tänker man, fan om det klivit upp en älg där när jag kom körandes så fort, eller fan tänk om polisen stått och mätt fart just där eller kanske att en människa klivit ut på vägen.
Eller andra moraliska tankar för eventuella risktagande som skedde under körningen (rädsla för eget eller andras liv eller skador).

Har ni sådana tankar eller är det bara fegisar som tänker så?:lol


förra året när jag hade offroad, brukade jag som man ska, köra runt å sladda mycket i skogen.
kom åkandes på en stig, flyger upp på vad jag trodde var en kulle, men som i själva verket var en hårt trafikerad landsväg...... det kom ingen bil :)

har tänkt på den incidenten ibland :3freak
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ångest!??? Hur käns det?

Jag vet inte om jag har haft ångest direkt. Men nog har man tänkt på vad som var förb... nära att hända efteråt. Och att om det legat grus 0,5 m från vägkanten vid vänstersvängen där man kom i allt för hög fart och med fel spårval bara för att man aldrig kört vägen tidigare (cs. 200 km/h) och en förb... massa träd som skymmer all skog svischandes förbi på höger sida. Ovanstående händelse utspelade sig i Norge för några år sedan men finns med i bakhuvudet ibland.

Nu är jag som förmodligen många andra. En människa som ibland (säg kankse någon gång/månad eller något mindre ofta) tänker på att det kan vara farligt och att man kan hamna i rullstol eller lämna in för gott utan att ha hunnit göra en massa saker i livet! Jag antar att det är sådant som kommer med åldern för innan jag fyllde 35 tänkte jag nästan aldrig på det!

Som tur är blir stunderna då man tänker på det bara väldigt korta och jag tänker ALDRIG på det när jag kör. Den dagen jag börjar oroa mig för vad som kan komma att hända under tiden jag kör kommer jag att lägga av helt. För DÅ börjar det bli farligt! Tankarna MÅSTE vara på körningen när man väl sitter på "moppen" annars är man snart ute i spenaten och rullar runt!

Edit: Vet inte om det saknas något i huvudet på mig men jag känner inget nu och kännde inget när det hände tidigare idag när jag fick ett litet framhjulssläpp på dyngsur asfalstväg (kurvig sådan) öster om Varberg med ca. 140 km/h på mätaren! Man kan ju tycka att man borde känna lite rädsla eller något annat men ICKE. Detta trots att jag inte brukar räknas till de mest våghalsiga typerna i min omgivning och ofta vara relativt förnuftig och så! Hmm, något saknas kanske!???

// Niklas
 
Last edited:

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
I min ungdom skjutsade jag en polare på min Rickman-Kawasaki. Vi körde på ganska bra. Var hem och släppte av honom och när jag efter en km kom till en 90 gradare som man tar i 50-60 km/h så exploderade bakhjulslagret! Hela ryckutjämnaren föll ur och bakdrevet slog fast sig i svingen! Första tanken var att nu skar motorn så man drog in kopplingen men lakritsremsan fortsatte.

Har efteråt tänkt på det många gånger att vad hade hänt om det smällt när vi pressade? Efter det har jag tagit det lugnt när jag har skjutsat.
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Egentligen så borde jag lagt av med hojåkningen förra året efter att ha avlivat 1½ björk och min förra hoj på favoritvägen.
Ändå så kör man som om hela världen vore en mjuk hoppborg ibland. Svårt att förklara det där, att man inte lärt sig något men det måste väl bero på att jag inte minns något mellan "den här situationen går åt helvete" och "Här ligger jag på rygg bredvid en stubbe"..?

Aja, ramlar jag igen så får jag nog lägga ner så att det inte blir "tredje gången gillt". :död

Edit: nu lyfte jag visst en gammal tråd
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Silwer skrev:
En sak jag har tänkt på är när man har varit ute och kört undan (olika för olika personer jag vet).


Det slog mig just nu att.....Var det kanske så att du var med på MAX den kvällen det här togs upp efter Lunda, att du var en av dem som satt med vid bordet.......???


Så kan det ju vara förståss. :)
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Lotta skrev:
Det slog mig just nu att.....Var det kanske så att du var med på MAX den kvällen det här togs upp efter Lunda, att du var en av dem som satt med vid bordet.......???


Så kan det ju vara förståss. :)

Helt omöjligt, mannen är folkskygg. :lol
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Tysken skrev:
Helt omöjligt, mannen är folkskygg. :lol



Kanske inte...som silver JA....Men troligen döljer sig någon annan bakom det nicket... :)


Vi var inte så många som satt på MAX och jag känner igen alla som satt där.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ja - idag fick jag ångest.
"Råkade" köra höger i en rondell och fick mötandes. Det var rätt obehagligt att ligga ner och möta bilar som tutar o har sig - sen slutade jag med det.....
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Inte ångest efter körning, ja ok kanske nån gång när man varit nära
pga andras dumhet (bilar som genar och sånt)

Fast ibland under körning när man missbedömt en kurva eller
bromspunkt så att man har ´fulls sjå att hålla sig på vägen,
oftast beroend på feghet då man skär för tidigt, att man inte lär sig.

Såna gånger blir det gummiarmar och jag kör lugnt resten av resan
tappar lite lusten ...

faan kan inte nån fixa en bana i sthlm så man får köra fort där i stället :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top