Har ni kårleg. ??

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Mr Mac skrev:
Det är uppenbart att du inte varit aktiv eller arbetat på någon nation. Nationerna i Uppsala följer alla regler som gäller för krogar. Bland alla krogar och restauranger jag jobbat på är det absolut minst mygel på nationerna. Anledningen till att nationerna kan servera billig öl är dels att de flesta som jobbar arbetar ideellt och dels att nationerna inte har något vinstintresse på samma sätt som en vanlig krog.

Att det skulle vara en massa fuffens och båg bland nationerna är en myt. I vissa hänseenden ställs det högre krav på nationerna än vad det görs på t.ex. Påvels, bl.a. när det gäller serveringsansvariga.

Jag tycker inte att du ska kasta skit på något du inte vet något om.... :7peta

Hehe det här blev juh rätt intressant..

Har själv åxå varit rätt aktiv var t.o.m förtrondevald ett tag :)
Såg nog inget som inte förekommer på vanliga krogar som t.ex. efterfester för personalen.
Iofs så var det mera en regel än ett undantag att man var rejält förfriskad om man stod i disken.
Hmm man var rätt förfriskad i köket med när jag tänker efter, men det gick oftast bra även om man lagade mat för drygt 400 pers.
Nu var det inte alla som följde mitt exempel och drack öl så fort tillfälle gavs men såhär gjorde jag :)
Så roligt som jag haft på min nation när jag arbetat kommer jag nog aldrig ha igen.

Sammanfattningsvis kan man säga såhär att man kan jobba rätt berusad på nationer men dom gör sitt yttersta att följa lagar och regler.
Hur det går till på vanliga krogar vet jag inte..

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kårleg!!!

Måste man inte gått i typ skolan för att få ett sånt????

Det har inte jag...
Men jag har 6 fingrar å dricker ful sprit som jag gjort själv! :näsblod

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
...Man hinner inte byta mer än 2 ord med någon främling innan de frågar vad man pluggat, med allt rätt givetvis, men det är hyffsat jobbigt att stå där och säga att man smitit in till deras lilla privata klubb.
Antar att det inte känns bättre att säga att man pluggat en 2 veckors kurs i språka på hebreiska på distans bara för att få dricka billig öl....
Krogen rockar :fyllisar

Det är lugnt... Jag kan hålla en kort introduktion till datavetenskap för fylltrattar, så att du kan låta lika trovärdig som en som harvat runt i festoverall i 13 terminer (va?! vem ? jag ?! :crash )... det är inte många som kan syna dig i sömmarna då - möjligen en äkta datavetare, men dessa kan luras de med genom att säga att du känner mig :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
M:et skrev:
Äsch, det suger elefantballe att ha kårlägg!
Det är bara töntar som har det :arsele

Med tanke på din förkärlek för alkoholhaltiga drycker, så kan jag sätta en 500:ing på att du önskar att du åxå va en tänt som kunde köpa billig öl å sprit :7peta :hihi

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
TomK skrev:
Det är lugnt... Jag kan hålla en kort introduktion till datavetenskap för fylltrattar, så att du kan låta lika trovärdig som en som harvat runt i festoverall i 13 terminer (va?! vem ? jag ?! :crash )... det är inte många som kan syna dig i sömmarna då - möjligen en äkta datavetare, men dessa kan luras de med genom att säga att du känner mig :)

Hmm, kan du inte få hålla i en kurs i något data-mumbojumbo som ger oss behörighet till kårleg och som har garanterad intagning för SH-medlemmar :tungan
Det borde du väl kunna snacka dig till! :banana

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
ReDan skrev:
så hjälp oss fixxa lägg 'et nu då! Hur gör man :)?

Det är bara att ta reda på vilka program på universitetet som har svårt att fylla alla platser och söka till dom.. så kommer du ha ett kårleg nästa höst (om du uppfyller grundkraven, vilket du nog gör om du gått gymnasiet/dyl.) :banana

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
aha, ne har inte dem kraven. saknar faktiskt matte "B"
Gick och ollade på gymnasitjejerna istället för koncentrera mig på mattekursen :)

(B var inte obligatoriskt i det programmet jag valde)

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
bläääk .. har inge kårlegg men viiiill ha..
hjäääälp..

/z

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kamikaze kid skrev:
Mmmm Jule gott!!!!

Kan man lägga in en beställning här då?

Men det är äkta lägg eller falska?

Man vill ju inte torska med ett falskt lägg!!! :D

Fan va tråkigt skämt!!!! :kocko

Utvisning för fan!!!

Trött å vill gå hem!

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Mr Mac skrev:
Det är uppenbart att du inte varit aktiv eller arbetat på någon nation. Nationerna i Uppsala följer alla regler som gäller för krogar. Bland alla krogar och restauranger jag jobbat på är det absolut minst mygel på nationerna. Anledningen till att nationerna kan servera billig öl är dels att de flesta som jobbar arbetar ideellt och dels att nationerna inte har något vinstintresse på samma sätt som en vanlig krog.

Att det skulle vara en massa fuffens och båg bland nationerna är en myt. I vissa hänseenden ställs det högre krav på nationerna än vad det görs på t.ex. Påvels, bl.a. när det gäller serveringsansvariga.

Jag tycker inte att du ska kasta skit på något du inte vet något om.... :7peta

Jag skulle vilja påsta att jag åtskilliga gånger sett de som jobbar klart påverkade av diverse alkoholhaltiga produkter, något som inte är tillåtet (vissa nationer utmärker sig mer än andra, jobbade på GH en gång och där va all alkoholförtäring för arbetande förbjuden)... eller menar du att jag har fel????? Samma sak gäller huruvida man får köpa sprit när man knapt kan stå upp... har nog aldrig sett någon bli nekad.

(misstolka mig inte bara... älskar nationerna och studentlivet...)

Last edited:

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Penguin skrev:
Jag kan fixa fläsklägg om nån vill ha. :tummenupp

:tummenupp Håller mig till pingvinen, fläsklägg "smakar" bättre än kårleg!
Å skulle jag få syn på ett par "chickenlegs" så smakar jag gärna på dom också.

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
1. Nike
2. Nalken (har tydligen läst Fysik för poeter...)
3. mibe04 (har kuggat Fysik för poeter)
4. URRninja (tenta på tisdag, *suck*)
5. Niqlaz
6. Blub
7. Pank (i uppsala igen under vårterminen)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...