Mr Mac skrev:Det är uppenbart att du inte varit aktiv eller arbetat på någon nation. Nationerna i Uppsala följer alla regler som gäller för krogar. Bland alla krogar och restauranger jag jobbat på är det absolut minst mygel på nationerna. Anledningen till att nationerna kan servera billig öl är dels att de flesta som jobbar arbetar ideellt och dels att nationerna inte har något vinstintresse på samma sätt som en vanlig krog.
Att det skulle vara en massa fuffens och båg bland nationerna är en myt. I vissa hänseenden ställs det högre krav på nationerna än vad det görs på t.ex. Påvels, bl.a. när det gäller serveringsansvariga.
Jag tycker inte att du ska kasta skit på något du inte vet något om....
Hehe det här blev juh rätt intressant..
Har själv åxå varit rätt aktiv var t.o.m förtrondevald ett tag
Såg nog inget som inte förekommer på vanliga krogar som t.ex. efterfester för personalen.
Iofs så var det mera en regel än ett undantag att man var rejält förfriskad om man stod i disken.
Hmm man var rätt förfriskad i köket med när jag tänker efter, men det gick oftast bra även om man lagade mat för drygt 400 pers.
Nu var det inte alla som följde mitt exempel och drack öl så fort tillfälle gavs men såhär gjorde jag
Så roligt som jag haft på min nation när jag arbetat kommer jag nog aldrig ha igen.
Sammanfattningsvis kan man säga såhär att man kan jobba rätt berusad på nationer men dom gör sitt yttersta att följa lagar och regler.
Hur det går till på vanliga krogar vet jag inte..