Har ni klotat?

Har ni ramlat/klotat/hi-lo-sidat/smällt/Lagt hojen?


  • Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Kan vara kul att se, hittade inget när jag sökte...
Rätt få alternativ så man får en bra överblick.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har klotat. Det gjorde ont. Totaltrashad hoj, brutet nyckelben, sjukskrivning och hokuspokustabletter...

Inge vidare..
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Om jag får räkna bort den gången på grusväg i 30km/h innan jag hade körkort, så nej :fakta
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är pinsamt att erkänna men jag har inte klarat mig en enda sesång utan att vurpa, det måste bero på undermåligt material? :confused: , Förra sesången var dock lyckad bara 2 lowsiders, där hojen varken blev skrot eller slutade med att jag fick åka helikopter till akuten. :)
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
På isbana har man ju krashat x antal gånger, har krashat 125an två x två gånger på is (på landsvägen) oxo (en olycka kommer sällan ensam vet ni) + customen på grus en gång.

Fast då är ju custom handikappad, och sen kör man ju inte dubbat heller :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
sven666 skrev:
har vurpat moppe å 125a tusen ggr typ.. men det räknas inte så "NEJ"... :tummenupp
Ungefär nåt åt det hållet här också. Hade ju en offroad som 125:a så den användes rätt friskt, även på vintrarna.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Jajjemän.. highsidade i höstas

men det var bara kåpskador, tur man kör halvförsäkrat så man slipper få skit för att man höjer preimerna :tungan
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Lowsider i regn på bana med racehojen.
Skum highsider på sviestadrakan efter att rejsern nöp (spöa mecken !)
 

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Jag har varit omkull varje år sedan 1999 (första året) men så lär jag mig nya saker hela tiden också :D

Var inte oroliga; jag kör med halvförsäkring, så det drabbar inte er. Dessutom kör jag så långsamt så det blir bara fjuttvurpor - en skrapad kåpa här - ett bromshandtag av där.

Den här säsongen har startat bra, hojen har bara varit omkull en gång, pga dåligt väglag (blankis), då jag ledde hojen, men det räknas väl knappast som vurpa.

Vurpförteckning:

1999 - Bromsade omkull två gånger under övningskörning.
2000 - Körde ned i dike i 5 km/h. Åkte av grusväg i ~20
2001 - Körde i en riktigt snäv kurva i ~50 och fotpinnen tog i, gick
inte att luta mer, hade kurs mot diket.... sedan började mc-budskarriären
då jag blev påkörd första gången. Två vintervurpor (låg hastighet).
2002 - Två vintervurpor (låg hastighet). Blev påkörd. Nedlägg i en korsning, bakdäcket tappade fäste på en tillplattad snusdosa = lowsider. Låste bakdäck efter vägkrön, gjorde en 180-graderssväng och åkte baklänges ut i dike.
2003 - Blev påkörd. Gjorde en minivurpa i skogen.

De första två åren lärde jag mig av rena nybörjarmisstag. Efter följande två år lärde jag mig att veta mina (och motorcykelns) begränsningar. Förra året lärde jag mig att en XT inte hör hemma i skogen, och i år går det förhoppnigsvis bra. Då jag inte kör 10 mil/dag inne i Stockholm city bland alla korsningar så är risken för att bli påkörd mycket mindre.
 
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Bromsade omkull mig på Rörken i somras då nån snubbe fick för sig att nypa bromsen mitt i en kurva och jag låg ett par meter bakom. Kraschpuckarna gjorde ett bra jobb så det blev bara några smårepor samt en kaputt blinkare.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Vi som suttit bak vid geografibesök, vad ska vi rösta på?.. :va


edit:fast å andra sidan har jag "tappat" både ninjan o gixxern.. :rolleyes:
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det finns bara två typer av hojåkare. De som har varit omkull och de som kommer att gå omkull. Låter som en klyscha vilket det är men den är trots det korrekt.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Har klotat en gång, inte mitt fel, men jag räknar det som en klotning iallafall.
Jag körde inte för fort eller fel på nåt vis för den som undrar och mottrafikanten är misstänkt för vårdslöshet i trafik.
Så där kan jag svära mig fri från skuld även om jag har kört för fort många gånger, men på "rätt" ställen förstås, aldrig i stan, då hör man ju inte mullret som studsar tillbaka från väggarna:)
 

conno

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Såld
Klottade igår ca 20kmh, skulle lämna hojen till reg bes. så nu blir man fattigare
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Orkar inte en räkna alla vurpor... Det var räkningsbart fram till jag började budköra, efter det så tappade jag räkningen :D
Så gatan multipla, på bana har jag iofs bara lagt mig 3 gånger än så länge.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
En gång på go-cartbana. Inga skador, räknas det då?
Inga försäkringsärenden, inga tillbud öht i trafik. Inte ens någon parkeringsskada med bil. :angel

AndersR, du har fel. Vissa vurpar hela tiden och en del kommer aldrig göra det.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top