Har ni klotat?

Har ni ramlat/klotat/hi-lo-sidat/smällt/Lagt hojen?


  • Antal röstningar
    0

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Har väl slagit över en gång eller två, och kört på en neger som gick ut mitt i vägen när det var mörkt ute. Hmm sen har jag nog lagt mig nån annan gång också :) Ja just det!
En enhandsstoppie på rullgrus med ett 54år gammalt framdäck gick snett, med ett hål i foten som följd :)
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Emmi skrev:
Krachat på väg förra året, totalskrotad RF 600R, ett jätteblåmärke på höger armbåge och 3 krossade kotor i ryggraden.


Ajajaj... Skönt att du klarade dig!

hade du ryggskydd? Några men idag?

Ta de lungt i fortsättningen och lycka till
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
BLUERIDER skrev:
ser att snart/nästan 36.41 % ljuger härinne...... :) om man ser till
röstningen..... :tungan

Det är ju gott om folk som inte ens har hoj, trilla/inte trilla utan hoj räknas inte :D
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Min man somnade på hojen, körde ner i diket, vaknade av att han körde i ett dike och studsade sedan tillbaka upp på vägen igen ...... utan en skråma, fattar inte hur man kan göra nåt sånt?? :va
 

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Johanneshov
Hoj
CBR1000RR -06
Satte mig och gixxern i grillen på en bil och vidare in i ett vägräcke(Framhjuls släpp i en högerkurva)...Tack för bra ryggskydd o hjälm..Klarade mig med en utslagen framtand och allmänt mörbultad. Gixxer finns inte mer tyvärr....Så nu är landsvägs åkat lagt på hyllan för ett tag framöver.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
oFFkeFF skrev:
Det är ju gott om folk som inte ens har hoj, trilla/inte trilla utan hoj räknas inte :D

..ehhh va menar du nu då :va Nu "faller" ju hela
röstningen *obs hegerforsare*... :tungan

Tror att det är fler ja, men dom förstår inte att dom är
anonyma... :D :D :banana
 

Coola Ola

Guest
bikerwoman skrev:
Min man somnade på hojen, körde ner i diket, vaknade av att han körde i ett dike och studsade sedan tillbaka upp på vägen igen ...... utan en skråma, fattar inte hur man kan göra nåt sånt?? :va

Haha, klockrent! Det måste väl vara typ definitionen på änglavakt om något... Eller hade han, precis som Ugluk, offrat till demonen Azael? :D

Själv har jag klotat 2 ggr o det är (inte) smått imponerande eftersom jag fick lappen i juni förra året. Första gången var det helt klart mitt fel, paniklåste framhjulet i kurva på 70-väg när jag såg att det låg grus i böjen o jag kom med aningens för hög fart.... :rolleyes: 4 stygn i knät blidde det o lite skrapat på hojen (hade ju inte byxorna till stället på mig, dum som jag var :kocko ). Andra gången var i en skarp 110 graderskurva där jag jag klotade i c:a 35 km/h pga av en bit av övningskörningskylt som la sig under mitt framdäck. Givetvis snurrade hojen runt o gled med bakänden rakt in en refug så att hela bakpartiet slogs sönder inkl slip-on o mellanrör =(

Undertecknad kommer ta det jävligt lugnt framöver då jag har dubbel självrisk 12 månader (10 000:- :skrämd ) från olyckstillfället...
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
matte_mannen skrev:
Ajajaj... Skönt att du klarade dig!

hade du ryggskydd? Några men idag?

Ta de lungt i fortsättningen och lycka till

Känner endast av att jag blir "trött" i ryggen. Jo, jag hade ryggskydd, annars hade jag nog vart virad runt en stolpe i mitträcket. Det var det som räddade mej, helt klart. Hade full utrustning och fick förutom ryggen bara ett blåmärke.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har trillat med hoj runt 12 gånger. hur häftigt som helst. Trodde jag skulle dö på riktigt ett par gånger - men fan, det svarta blev till ljus och jag kunde resa mig igen :)

Detta året vill jag inte trilla.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
mindre vurpor på enduro eller cross är mest fånigt att ta upp, de har man gjort hundratals av.
På gata har jag bara en mindre där hojen blev skrot men jag bara fick blåmärken bakom mig, en singelolycka.
 

LalleBalle

Guest
Har vurpat några gånger. Både på väg och crossbana. Bara en gång på allmänväg.


Det allvarligaste var väll när jag var 14 år och helt dum i huvudet och lånade en kompis 80cc cross. Var ute och brände på vägen i shorts och t-shirt, hade hjälm. Jag hade precis varvat ut den på 4:ans växel då jag började bromsa och fram hjulet låste sig på en jävla milisekund. Först körde man som vanligt och sen så låg man på rygg och gled X antal meter. :kocko

Jag kan säga att efter det så kör jag alltid med utrustning. :tummenupp
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Jepp föra året smal det!Kärrinig som körde ut framför mig med en skåp bil så nu så får lägga ner mc körning min höger arm vill inte bli bra :huvet
Men jag får vel ta och köpa mig något rolligt på fyrahjul istället kanske en MCS :D :D !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top