Har ni klotat?

Har ni ramlat/klotat/hi-lo-sidat/smällt/Lagt hojen?


  • Antal röstningar
    0

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
En vurpa pga ett ögonblicks bristande koncentration :mad: .
Kom för nära vägkanten och lösgruset i en lång kurva. Farten var dock låg så skadorna blev minimala (på hojen iaf, jag bröt två revben).
Halvförsäkring så jag fixade själv. I år vill jag slippa.
 

Stimsky

Knäskrap med Bumsen
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Lindome
Hoj
BMW R 1100 S Boxercup replica
Har klotat 2 ggr 1a gången körde en kärring ut framför mig velade flera gånger men tillslut bestämde hon sig för att stänga framfarten helt. Blev en krash med motorhuven och en regäl lufttur hojjen gick till skrot.

2a gången kom jag över ett knort backkrön med en omedelbar höger bakom som gick ganska brant nedåt och lite feldoserad kurva. Bromsade inte ens ansåg att jag inte körde fort. Började lägga in hojjen i kurvan och sedan låg jag i asfalten och skrapade skinnställ. Cykeln dundrade in med bakhjulet först i ett träd och jag igämte. Hojjen gick till skrot.

absolut inte stolt över att ha klotat. Är glad över att inte skadat mig vid något av tillfällena fysiskt. hmmm har problem med en axel men tror att det är en sträckning efter senaste krashen... Jag kör drygt 1500 mil per säsong önskar tt det ska bli fler mil varje år. Kört sedan 93 har dock haft uppehåll sedan -96 tror jag och började köra igen -00

Stimsky
 

Stimsky

Knäskrap med Bumsen
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Lindome
Hoj
BMW R 1100 S Boxercup replica
Krickan4 skrev:
Jepp föra året smal det!Kärrinig som körde ut framför mig med en skåp bil så nu så får lägga ner mc körning min höger arm vill inte bli bra :huvet
Men jag får vel ta och köpa mig något rolligt på fyrahjul istället kanske en MCS :D :D !
Har en kompis som ska handigkapps anpassa en motorcykel hans högerarm funkar inte heller..
Ska ha allt på vänster sida koppling broms mm
Fråga mig inte hur han ska fixa det men han har snackat med en kille i USA som har gjort det redan och det funkar...

Hoppas du försöker

Lycka till MVH

Stimsky
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
matte_mannen skrev:
hoppa från stup också? ( :hihi )
Har man en fallskärm/drakgrej på ryggen så är det nog skitkul! Eller om man har ett FETT bollhav som man landar i :D :tummenupp

Om du börjar så gör Ja också det igen. ..saknar det lite..
Finns det ett job så börjar jag direkt!! HALLÅ ALLA ÅKARE, HAR NI ETT LEDIGT MC-BUDSJOBB SÅ SÄG TILL! JAG BÖRJAR I MORRN!
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Har aldrig varit med om ngt.. *peppar* *peppar*

Men den dagen kommer säkert förr el senare..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Har kört en GSX1100E ut på en nyplöjd åker 90 grader mot plogfårorna pga att bonndjäveln hade valt att lera ner hela vägen mitt i en skymd kurva :kocko
I 80-100km/h studsar det rätt bra vill jag lova, fan vet hur jag lyckades hålla hojen på hjulen men det var ett riktigt helvete att få upp skiten på vägen igen!

Vurpat 3ggr på väg och runt 25 på bana varav 2 rätt luftiga highsiders. inga försäkringsjobb än.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
man lär väl prova vart gränsen går :crash
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Klotade min första R1 98 i typ 160 blås rätt ut i geografin och inte hade jag vett att hoppa av i tid heller sedan dess kallas jag för kpt blåpung i bland.då kan alla förstå vart det tog mest nånstans,hojen gick till dom sälla jaktmarkerna.
 

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Ort
Nässjö
Hoj
TL1000R
visst fan känns det å vurpa, en annan hade ju redan ont i kroppen efter att ha krockat med bilen!
Faan att folk inte kan lära sig högerregeln.

Ha en fortsatt trevlig säsong allihop
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Har klotat i en rondell, kört av vägen, lowsidat på bana, krockat med en U-svängande bil på hamngatan, kört på en bil bakifrån, blivit påkörd bakifrån av en taxi, krockat med en bil på Birger Jarlsgatan + kanske 5 st singel grejer i vinterhalkan.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Har kört av vägen ett helt gäng med gånger, nu är det dock ett par år sedan sist. Alla gångerna har det varit pga dåligt/halt väglag, taskig/gamal hoj och ev lite för hög fart.
Typ, utan dubbdäck på en Honda cb400 i slutet av januari och det var en plusgrad så det skulle självklart åkas hoj. Is på vägen var det och i diket gick det.
 

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Ort
Öland/Ösatan
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Japp, jag bromsade ikull i en väglagning, utan för jobbet :huvet .... extermt klantigt! :mad:
Hadde ju sätt den där lagningen i 1 måndas tid och tänkt : fan de borde ju fixa det där innan någon klotar....
Snygg blev hojen åxå :banana

Rev it!!!!!!!!!!!!!! :yoparty
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Mina klotningar är ju forumoffentliga sedan länge. Räknar bara de jag gjort efter jag tog kortet:

*Highsider ut ur Esset på Sviestad med min R6 -00, banhoj. Hjärnskakning. Orsakades av övermod.
*Lowsider på allmän väg, vid Rydbo på väg till Bogesund. Blåmärke på högra armen, bröstet och insidan av låret. Våldtagen av Gammelgixxer, dvs. GSXR1100R -88. Orsakades av feghet.
 

Olleminator

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
CBR 600F -98
Lade omkull gamla hojen när jag tränade garagesväng under övningskörning.
2 år sen nu...
Spräckt blinkers, limmade - sen var hojen som ny :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
körde av vägen förra året..(de blir så när man kör över sin egen förmåga) hade tur oxå, klarade mig fint.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Äsch, dum fråga. Jag har tappat räkningen på både gata/bana. Inget man eftersträvar, men det blir så om man ligger i lite :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top