Har ni klotat?

Har ni ramlat/klotat/hi-lo-sidat/smällt/Lagt hojen?

• Antal röstningar
    0

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Klotade på uppkörningen under manöverprovet, är det bra? :gnissla

Framhjulssläpp med lutning är svårbalanserat när man inte är torr i öronen :hihi

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Delade ett rådjur i fjol. 3 Månader med gipsad arm
I slutet av mars i år så lyckades jag med något av det klantigaste som finns... för pinsamt att berätta men det enda som hände då var ett rejält stukat ego och en öm högerfot efter en lite väl våldsam raserispark i ett trästaket.

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Casca skrev:
för pinsamt att berätta men det enda som hände då var ett rejält stukat ego och en öm högerfot efter en lite väl våldsam raserispark i ett trästaket.

Vad hände? Du måste ju berätta!

:7peta

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Klotade förra sommaren.. det som gick sönder lagade läkarna.. resten sålde jag..

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Upp!

Är det verkligen så att nästan 60% av sporthoj.coms medlemmar har klotat på ett eller annat sätt?

Det borde bli över 7000 pers isf som klotat här ;)

Fyll i pollen ni som inte gjort det!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
det finns bara två sorters MC åkare, de som har krashat och de som kommer att krasha... :tomten

Jag har fått vattenplaning i 230, det var väl ungefär motorn + lite till som fanns kvar på den hojen...
krockat med bilist som gjorde U-sväng där det var förbud att göra det :mad:

Last edited:

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Bromsa omkull mej i somras :rodnar

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
stoffer skrev:
Upp!

Är det verkligen så att nästan 60% av sporthoj.coms medlemmar har klotat på ett eller annat sätt?

Det borde bli över 7000 pers isf som klotat här ;)

Fyll i pollen ni som inte gjort det!

Om man kört hoj några år så är det relativt få som aldrig någonsin varit omkull på ett eller annat sätt. Fast 7000 medlemmar lär nog inte ha varit omkull, med tanke på att 50 % av de som är registrerade saknar hoj.

Det finns folk som kör hoj i 50 år utan att vara omkull en enda gång, vissa kör bara en gång, sen behöver de inte bekymra sig om vurpor längre.

Sen är det ju skillnad på vurpa och vurpa. Om man lägger omkull cykeln i promenadtakt eller totalskrotar hojen. De allra flesta har ju lagt omkull cykeln vid träning inför garagevändning exempelvis. Det blir ju inte så allvarliga konsekvenser i det läget :)

Fredde

Whatever!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990SM
Gjorde en lowsider på Slingerbulten i sommras, gick i Ca. 100km/h klarade mig med höger armbåge urled och skrapad hoj.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
klotade 2ggr i somras.. la mig odramatiskt i diket en gång, gick i 2km/h.. och så vurpa jag när jag övade wheelies (jävla sliponet tog i marken och krängde till hojen), halvsabbade hojen och pajade knät.. :näsblod

så det blev bara en 500mil för mig denna sesongen.. :(
aja.. nästa så.. :yoparty ADHD :yoparty

Solid snake

Guest
Fick framhjulssläpp i somras (lowsider eller? :va ) skrapad hoj, böjd växelpinne o blinkers paj.

Senare krockade jag med en bil som inte stannade för väjningsplikt.

Blinkers paj, backspeglar paj, alla kåpor repiga o spruckna, fotpinne av, plja över hela vägen, bromshandtag o kopplingshandtag sönder, ungefär allt gick sönder på den förutom kåpglaset o tanken klarade sig utan en repa.

Jag: Ganska trasig fot, ont i hela vänstra sidan på kroppen, lite ont i höger axel.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Fast det var inte iår jag klotade. Så om det var det du menade så har jag svarat fel..... :tomten

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nästan 60% av de som svarat har klotat, konstigt att försäkringskostnaderna stiger...

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Första året med hoj. Avklarat ca 1000 mil. Början på augusti: klipper trorroarkant i stan i en allt för snäv vänsterkurva i allt för hög fart. Ont i höften och aningen repig hoj som resultat. 2 veckor senare: höften läkt. Klipper en trottoarkant i en allt för snäv högersväng i allt för hög fart i stan. Fotfraktur och helmosad hoj som resultat. :huvet
Vad jag lärt mig av detta? Jo nästa år börjar jag köra bana istället så jag kan köra lugnt på gatan och ändå få utlopp för mitt fartbehov.

EDIT: Halvförsäkrat kör man så oroa er inte :tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
P@trik skrev:
Bara för man klotar behöver det ju inte bli försäkringssak.. :7peta
Men i övervägande del av fallen är det nog så. Hur många av SH's försäkringstagare skulle avstå ersättning? :rolleyes:

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
På något konstigt sätt så hidrade jag slutskedet av en highsider med mitt högra ben. Hojen klarade sig män jag bröt mitt knä. Minst åtta veckor på kryckor innan det går att undersöka om korsband, ledband,muskelfästen,minisk mm är skadat. DRYGT!!!!!

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Ugluk>>
Inga tillbud öht i trafik?
hur lyckas man med det?
Nån gång har väl ngn bil framför bromsat till så du blivit tvungen att bromsa till lite fortare, eller?
Det räcker väl med att du skulle kunnat krocka om du inte varit så vaken att du avvärjde situationen, kanske helt lugnt, för att det ska vara ett tillbud?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln