har ni ont i vänster handled?

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
har nu kört stenhårt med moppen i 7 dagar.
vi pratar minst en 5-6 timmar om dan, ibland blev det 2 körpass, ett på förmiddagen sen ett längre på eftermiddagen/kvällen, uppemot 10 timmar. Jo, tankkortet har gått varmt må ja säga...

Under veckan har jag haft "lite" ont i kopllingshandleden, men kört på ändå.
Men igår började det ömma så inihelvete i musklerna upp mot armbågen. påminner lite om data/musarm.

frågan är, skall man vila helt från mcn ett tag lr köra på?

nån som har ngn slags erfarenhet av sånt hät skit?

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jag skulle ha vilat armen en dag eller så.
Det är en överanstränging som gör ont, den måste få vila annars blir det värre.

:)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har kört MASSOR den gångna veckan, och jag har ont i vänster överarm. Apjobbigt att köra hoj då. Fast det har löst sig nu. Jag har inte en endaste hoj att åka på. Skönt för armen, crap för själen.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
En sån där överansträngning kan övergå i en inflammation som kan bli seg att bli av med om du inte vilar ett tag nu på stört. Fick samma grej när jag gjorde lumpen som mc-ord och körde varenda varenda dag ute i skogen.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Tyvärr det e bara att amputera,
men det finns ett alt till...
Kör med ryggen framåt då växlar du med högern ist :tummenupp

Lycka till hur du än gör Mvh Din husdoktor

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Fick liknande i handen/fingrarna i vintras när jag tränade med skotern..jag lät det inte vila och jag fick dras med det i flera veckor..
så låt det vila lite...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Raggarn skrev:
har nu kört stenhårt med moppen i 7 dagar.
vi pratar minst en 5-6 timmar om dan, ibland blev det 2 körpass, ett på förmiddagen sen ett längre på eftermiddagen/kvällen, uppemot 10 timmar. Jo, tankkortet har gått varmt må ja säga...

Men igår började det ömma så inihelvete i musklerna upp mot armbågen. påminner lite om data/musarm.

frågan är, skall man vila helt från mcn ett tag lr köra på?

Jepp, det där känner jag igen. Händer med viss regelbundenhet. Jag trodde att det var en nerv som kommit i kläm, men det är kanske överansträngning, som andra här skriver.

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
UrbanTiger skrev:
Prova först att massera med vitlöksmör, förbättrar cirkulationen avsevärt. Drick sedan en flaska sjuttifemma och gå på krogen med polarna :tummenupp

Och sen raggar du upp en tjej som inte har nån näsa :p

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Raggarn skrev:
....

....

Du inser kanske inte att du beskriver symptomen av tidig borelia? Dax att kolla kroppen efter fästingbett, det du typiskt söker efter är ett bitmärke med tillhörande rodnad, ej svullen hud större än en femkrona.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.

nån som har ngn slags erfarenhet av sånt hät skit? [/B][/QUOTE]

brukar mest ha ont i "högern" :( men det vet jag vart det kommer ifrån----^

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Seriöst:

Var ute och körde hela dan i förrgår efter ett hojuppehåll på två veckor. Vänsterarmen gjorde jätteont, det satt liksom i senorna halvvägs mellan handen och armbågen. Igår, ingen körning och idag på morgonen till jobbet kändes det ingenting.

Inte helt seriöst, men kärnan är allvarlig:

Doktor Astor ordinerar Bossa. Gå en kurs i Bossanova några dagar, så ska du se att det ordnar sig. Kör inte hoj till och från kursen.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har haft sånt där till och från i handleder, inne i handen, samt fingrarna. Det är då inte vanlig muskelvärk vi talar om - för det går över tämligen fort - utan överansträngning av ledband och leder. Finns risk för inflammation eller kroniska besvär, om man inte vilar ordentligt. Börjar det komma tillbaka, är det bara att hålla uppe igen - omedelbart. Kortison kan hjälpa till att bromsa inflammationen.

Är man vältränad i händer och armar, kan man i högre grad undvika dessa problem. Åk mycket och komplettera med styrketräning (masturbation räknas inte som träning, det ger bara håriga handflator :) ).

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
sluta leka med era flaggstångar. behöver inte vara flaggdag varje dag, Vila upp er ett tag(eller spara er lite).
Era småa stids soldater mår bara bättre av det, så kan ni köra hoj som vi andra;)

Dufva

Guest
Man kanske borde låta bli o köra ett tag då. Min högra handled känns f*n inte bra alltså. Kan knappt bära nåt me den o försöker jag stödja mig med högerhanden då djävlar gör de ont.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Håller med Urban Tiger, justera kopplingsgreppet så att handen inte är uppvinklad. Då får man skitont på nolltid.

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Dufva skrev:
Man kanske borde låta bli o köra ett tag då. Min högra handled känns f*n inte bra alltså. Kan knappt bära nåt me den o försöker jag stödja mig med högerhanden då djävlar gör de ont.

Förslitningsskador av att köra hoj. Respect.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA