Har ni satt upp några mål för åkandet 2010?

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Funderat på att dra ner i Europa.Så är det någon annan som tänkt tanken skriv gärna ett inlägg.Ett alternativ hade vart ta hojen på tåg neråt Europa för att sen njuta av värmen vägarna och slippa själva transportsträckan ner.

Som jag skrivit tidigare i tråden så ska Europa erövras. Och det blir färja Göteborg-Kiel och sedan Autozug Hamburg-Bozen (Norra Italien) :tummenupp

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Som jag skrivit tidigare i tråden så ska Europa erövras. Och det blir färja Göteborg-Kiel och sedan Autozug Hamburg-Bozen (Norra Italien) :tummenupp

Låter som en bra ide.Förutsätter man måste boka sin plats iförväg och isåfall hur lång tid innan?(Autozug) Hamburg.Kostnad?Något särskilt man skall tänka på när hojen ska på tåget?:tummenupp

Last edited:

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Transportsträcka ???

Låter som en bra ide.Förutsätter man måste boka sin plats iförväg och isåfall hur lång tid innan?(Autozug) Hamburg.Kostnad?Något särskilt man skall tänka på när hojen ska på tåget?:tummenupp

Varför nöta på autobahn, finns ju massor av underbara vägar ner genom europa. Och det bästa av allt missar du ju med Bozen, nämligen när man är i södra tyskland och alperna reser sig framför dig och du har så många alppass att välja på, alla fulla av MC galningar på samma resa.

Kolla här och bli sugen...
http://www.tourenland.de/

Grimselpass-Blick-5.jpg

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Kostnad för Hamburg-Bozen(Bolzano) 2945:- (1 pers och 1 mc)
Vi har bokat vårat alldeles före jul. Förra gången (2007) bokade vi i februari och då hade man inte så många valmöjligheter.

Nedan är länken till tågbokningen där kan man kolla tillgång och priser och allt vad man behöver tänka på.
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/se/start.html

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Kostnad för Hamburg-Bozen(Bolzano) 2945:- (1 pers och 1 mc)

WTF, 6 tusingar ToR :gnissla vilket ocker.

Okej okej, ska direkt erkänna att jag inte är någon erfaren långfärdsåkare på båge, men den sträckan brukar jag ju blåsa ned över dagen med bilen. 6000 räcker ju till att köra kortare intervaller och bo på lyxhotell vid stoppen.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
WTF, 6 tusingar ToR :gnissla vilket ocker.

Okej okej, ska direkt erkänna att jag inte är någon erfaren långfärdsåkare på båge, men den sträckan brukar jag ju blåsa ned över dagen med bilen. 6000 räcker ju till att köra kortare intervaller och bo på lyxhotell vid stoppen.

Vi åker bara tåg enkel resa sen kör vi hoj hem. Tåg ner är bara för att kunna vara fräsch när man sätter tänderna i Alperna. :yoparty

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Annars har du ju promillestigen.

Andra årsmål förutom knäskrap måste väl vara slangåka och stoppies? :)

Mja ... med tanke på hur det gick sist jag försökte mig på en stoppie ska jag nog vänta med det nåt år till ... :näsblod

Bifogat

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    32 KB · Visningar: 97

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Enkelt, ha kul, få medlemskap i "Ironbutt" och köra mer mil än 2009! (1.700 mil 2009...)

Fredrik:arsele

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...