Har ni ställt av nu

Har ni ställ av


  • Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Sålde bågen istället. Köper ny innan värmen kommer, så jag kan åka ut i februari igen och vurpa.
 

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Nånstans....
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Kanske lite tråkig, men den är avställd.
Kommer det en fin höstdag är det ju bara att ställa
på den igen och ut och åka.
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
ställa av? :va
min hoj blev billigare med att ha den påställd helår så jag ställer inte av..
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ställa av? Aldrig... :hihi Jag kör bara det är hyfsat väglag, oavsett temperatur. -16 har jag testat, men då börjar det bli lite kyligt kanske... :tummenupp
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Det är värt de extra pengarna för helårsförsäkringen att kunna sticka ut en halvtimma en fin kall solig torr februaridag... :tummenupp
 

pejon

Back to basic
Gick med
9 May 2003
Ort
Bygdeå
Hoj
Yamaha FZR 1000
Inte kan man ställa av. Det kan ju bli nån fin vinterdag man vill ut å testa. Ska sanningen fram så blev det billigare att helårsförsäkra. Och så slipp man ju fundera om det är gjort eller inte. :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
lahi skrev:
Ställa av? Aldrig... :hihi Jag kör bara det är hyfsat väglag, oavsett temperatur. -16 har jag testat, men då börjar det bli lite kyligt kanske... :tummenupp
Jag kör året runt sen -87, men helst när det är plusgrader och torrt.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GSXR1100R skrev:
Jag kör året runt sen -87, men helst när det är plusgrader och torrt.
Jo, det känns ju lite bättre när det är plusgrader.. fingrarna blir inte lika stela
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Ställer inte av förren november..

Var ute och åkte idag och ska ut igen imorgon,fast det börjar bli lite kallt.
Fegade med underställ...
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Hurtig skrev:
ställa av? :va
min hoj blev billigare med att ha den påställd helår så jag ställer inte av..

Samma här...sedan vill man inte missa vinterbuset på isen! :yoparty

/KaliZ
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Helårsförsäkring. Så fort det råkar bli plusgrader och torrt så gäller det att vara på hugget! :)
 

tok_jocke

nybörjare
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 640 LC4 SM -04, zx6r -98
skickade in paperen idag, nu är det skotran som gäller fram tills att snön börjar tina bort .... karibo 1-stånkare för den som undrar, inte ens roligt förrän gasen hänger sig, men då är det inte jag som köpt den heller (skyller ifrån mig lite) :/
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jepp, den är avställd. Det bara regnar och är kallt här uppe nu. Man skulle ha haft råd med en skoter. Fast med tanke på hur mycket snö det har varit de senaste vintrarna, så kanske ändå inte. Men ett flygplan kanske... Nån som har ett billigt JAS till salu?
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Japp avstäld och stripad på kåpor. ska gör en mindre renovering på gumman i vinter.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Har, precis som så många andra, helårsförsäkring. Men brukar i regel inte köra så mycket under november - februari. Så i praktiken är hojen inställd dessa månader. Men än så längre rullar hojen dagligen till och från jobbet samt en och annan kvällstur samt naturligtvis helger.

Körde en liten sväng på 15 mil igår kväll och skall på träff i Danmark nu till helgen. Så än så länge märks inte hösten av med tanke på intensiteten i användandet av bågen!

Pendlade mellan Getinge och Gbg för ett par år sedan när jag bodde där nere. Körde till jobbet med hojen så fort det var torrt på vägbanan utanför hemmet (på den tiden var man ung och dum). Stack en morgon när det var - 12 grader men torrt.

Lyckan varade ända till Falkenberg (på den tiden var inte motorvägen klar mellan Falkenberg och Halmstad). Lagom till att jag kör på motorvägen norr om Falkenberg ser jag hur det glittrar till i vägrenen samtidigt som vägbanan är fuktig (läs mörk) vilket syns tydligt i strålkastarljuset. Det är tidigt på morgonen så det är fortfarande mörkt ute!

Som brukligt fanns det bara två smala spår i höger körfält som var mer torra än övrig vägbana. Så jag höll mig i det vänstra av dessa hela vägen till Gbg. Skittråkig körning! Hoj = FJ 1200!

Har man bara bra kläder kan man utan större problem köra när det är kallt, är min erfarenhet. Och när det gäller handskar så tycker jag personligen att Helly Hansen´s tummvantar instoppade i försvarets vita vintertummvantar av läder fungerar bäst. Värre är det med fötterna för oss som inte åker boxer! Resten av kroppen är inga problem dock. Lager på lager på lager på... och till sist ett vindtätt lager ytterst så håller man sig både torr och varm! En riktigt kall dag är hjälmhuva en bra investering!

Önskar jag hade utrymme och pengar för en ren vinterhoj så man kunde ut och leka även när det är halt eller grusväg under sommarhalvåret! :(

// Niklas
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top