har ni vart på långresa?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vinter, hemma sjuk, tråkigt. plockar fram gamla kort från en jorden runt resa, härligt.
Har ni vart iväg på äventyr? vart bar det, åkte ni själv eller med polare?
vore kul att läsa om andras äventyr.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Den resan jag gjorde gick av stapeln 1994 -95, sa upp mig på mitt dåvarande skitjobb och stack till australien med en polare.
Visst planerade vi en tid innan men jag sa inget till chefen förns så sent som möjligt, hehe. sparade ihop 50000:- (sålde min GSXR750R -89 för detta ).
Vi starade i Melbourne Australien och direkt ut till PhillipIsland och finalracet i -94 års superbike VM, med depå pass och allt.
Sydney-surfersparadise-Noosa-Byron-Cairns mm, :fyllisar SOL och surf..
Stannade tre månader Downunder och landade på Bali kutabeach lagom till nyår, som firades på den baren dom sprängde....
2-3veckor i Indonesien, vidare till Singapore, Malaysia och Thailand.
I Malaysia åkte jag till KL och ShaAlam banan och tjuv kollade på vinter träningen för Yamaha och Aprilias GPteam, blev stoppad till sist men de 5rullar film jag hade tagit tog dom inte, hehe, till postkontoret och skicka till sverige, bild publicerades nästa vecka i tidningen Race :banana
Nåväl, Malaysia va helt kanonbra förutom TiomanIsland som bara va fullt med jättespindlar (15cm Diameter i sängen, spindeln alltså).
Thailand, ja vi tog väl den vanliga rutten, Krabi-PhiPhi-Koh Phangan-Koh Samui, mycket :fyllisar och :banana
Firande polarns 25årsdag i Bangkok, :fyllisar igen, upp till Changmai för treeking, flottfärd mm...
Åter till Bangkok och flyg till USA via Taiwan och Korea, MiamaiBeach i en ett par dagar-DaytonaBeach, tyvärr en vecka efter Speedweek men dock lagom för Springbreak = mer :fyllisar
Till vänner i Baltimore och sen sista stoppet i NY, som va en av höjdpunkterna, fantasktisk stad med en otrolig puls, flyg hem via Island och tillbaka på Arlanda i April, 6månader tog det och kostde till siste ca 60000:- men då jobbade vi inte en sekund och som sagt blev det ju en del :fyllisar som drar pengar.
Höjdpunkter, heltklart Ayersrock, dykning på barriärrevet, Malaysia, PhiPhi och NY.

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag vill ut i Europa nästa sommar. Nån som är sugen att hänga på?

HanneZ

Guest
tippar på att du stog på bandet då lr? =P (skitjobbet)

gros coeurs

Medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
Ducati 996 2001, 110cc fiddy
långresa och långresa...det känndes jävligt långt.
jag och min bror brännde runt i europa på våra hojjar en månad i sommras. det va grymmt kan jag säga. franska och italienska riveäran. osså mycket gasande på alpvägar både i frankrike och i schweitz. härligt va det! jag körde på min Hornet fighter och min bror på sin KTM Duke. inga feg-kåpor här inte! en resa jag kan rekomendera!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
tippar på att du stog på bandet då lr? =P (skitjobbet)
Skövdebo,,, bekanta? nej,,,eller..
jajamän modul6, riktigt skitjobb.

HanneZ

Guest
hehe, stakkars jävel

ja e timanställd på Volvo IT så springer mest omkring o flinar åt slavarna i fabrikerna, studar nu dock så jobbar inte så möe...

Nja känner ikke igen dig...

varför ska du överge vår lilla håla då?

/ Hannes

HanneZ

Guest
ja e me sugen på o åka europa i sommar, vill dock köra ganska många mil i närheten innan ja ger mig ut på långresa då ja själv har skruvit isär o ihop min motor som i somras =P

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...