Drkosmos skrev:Snackade precis med If. Och dom kommer att höja premierna den 1april. Så ska man slippa höjningen ställa på innan april.
Det var vad säljaren tipsa mig om.
$noop skrev:Hur funkar det om man redan fått en premie för hel/hel och har den för tillfället bara garageförsäkrad. Kommer jag att få högre premie om inte jag börjar köra innan 1 april då?
jensa007 skrev:fj1100 är ett järnstaket......funderade på rd/rg 500 ett tag, men nästan omöjligt att hitta fina ex.......
sgtpepper skrev:BMW:s försäkringar är ju otroligt låga, jag kan inte fatta hur dom kan hålla så låga premier,
1. är det inga som kraschar med BMW?
2. Stjäls dom aldrig?
Genomsnittsförsäkringen för en valfri BMW ligger ju runt 2 - 4 000 per år, helfösäkrad!
gthyni skrev:det blir lite OT,
tycker att BMW skulle vara ett alternativ om inte
plastdetaljerna var så
BMW kunde ju en gång i tiden,
R90S är en klassisk skönhet:
Daytona 955i, däremot ingår nya Daytona 600 och gamla Daytona 1200 i försäkringen.sEiKo skrev:Daytonan ingår inte i triumphs märkesförsäkring.
För många olyckor.
jensa007 skrev:ok! jag kommer att köra den i våro hc se hur den känns......har bara provat den i ssnöblask!!!
fj1100 är ett järnstaket......funderade på rd/rg 500 ett tag, men nästan omöjligt att hitta fina ex.......min fj är väldigt fin o välvårdad....var även inne på motard......kör en 500 2-takt i skogen och på isen nu.. kul som fan.....men att åka motard är kul.....men inte längre sträckor.....och försäkringarna på dessa hojaar gör spikrakt uppåt!!!!!!!
till nästa år blir det nog en gsxr750..........som går som classiker då!!!! med andra fälgar och fjädringskomponenter, så funkar den bra oxå!!!
jensa
jensa007 skrev:nu kan jag sälja min fj 1100!!! har pratat med trygg-hansa om deras nya system!!!! innan de la om systemet så kostade mig min gamla r1 a mig 27000om året i halv försäkring, kollade nu igen med nya systemet, samma försäkring kostar mig6700 spänn!!!!
detta måste vara det bästa th har gjort!!!!! att den grupp man tillhör ska stå för sina egna kostnader!!!! 18-24 år får dyra försäkringar eftersom de ska betala sina egna skador!!! jag vill inte betala för dessa sakdor utan jag är med och betalar skadorna i min grupp!!!
jensa
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |