Har SH börjat tappa medlemmar?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Var det verkligen så många? Vill ha det till att det för några år sedan snittade på runt 7-800. Men visst känns det lite dött. När jag jag började läsa 2006 så fanns det alltid någon intressant eller tokrolig tråd på förstasidan, nu händer det mer sällan. Diskussionerna var intensivare och profilerna fler, tror att det speglade att det var en lite annorlunda sporthojskultur i mitten på 2000-talet än nu.

Men har det övergått till andra forum då? Folk är väl ändå tvungna att kommunicera på nåt vis? Haha har varken fb eller nåt annat skit, så jag har noll koll på sånt. Kan ju bara hoppas på en riktigt fin sommar så man kan se en del av er ute :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
sh har iallafall tappat många aktiva medlemmar, inte mycket spam längre :(

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Men har det övergått till andra forum då? Folk är väl ändå tvungna att kommunicera på nåt vis? Haha har varken fb eller nåt annat skit, så jag har noll koll på sånt. Kan ju bara hoppas på en riktigt fin sommar så man kan se en del av er ute :)

Jag tror inte att dom övergått till andra forum i någon stor utsträckning, gissar snarare att dom blivit lite äldre, skaffat familj och tappat hojintresset.

Edit: Kolla på familjeliv, kanske finns en och annan ex-SH:are som hänger där och diskuterar potensproblem

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Facebook har nog tagit över de som blivit mogna. Vi andra som inte vill bli mogna kämpar kvar här. Hur fan mobbar man moppefuckon på facebook liCksom?

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Det är nu över 20 år sedan jag gick från bbs:er/fidonet till news och sedermera forum. Jag tycker det verkar som om SH har många oldtimers kvar jfr andra fora...

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Jag tror inte att dom övergått till andra forum i någon stor utsträckning, gissar snarare att dom blivit lite äldre, skaffat familj och tappat hojintresset.

Edit: Kolla på familjeliv, kanske finns en och annan ex-SH:are som hänger där och diskuterar potensproblem

Haha lätt dagens Edit på den! :crash

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är nu över 20 år sedan jag gick från bbs:er/fidonet till news och sedermera forum. Jag tycker det verkar som om SH har många oldtimers kvar jfr andra fora...

Föffan. Jag hade en egen BBS, med TVÅ linor. De flesta här vet väl inte vad en BBS är.... :gnissla

Smagatusk

Guest
Ouh no.. Är SH en fluga som håller på att dö? Vet innan så snittade det 2000+ online om kvällarna, igår var här typ 300-400 :(

2000 har det aldrig snittat. Högsta siffran var väl 1400-nånting timmen efter Uppdrag Granskning sände programmet om Bogan/Bulten/Tratten/Finkel eller vad fan vägen heter...

Men jag håller med. Tycker ffa att det startas mindre trådar.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
2000 har det aldrig snittat. Högsta siffran var väl 1400-nånting timmen efter Uppdrag Granskning sände programmet om Bogan/Bulten/Tratten/Finkel eller vad fan vägen heter...

Men jag håller med. Tycker ffa att det startas mindre trådar.

Kan bara säga att ni här inne har hjälpt mig otaliga gånger med mitt bygge, hade inte kommit hit om det inte vore för alla inputs, PM:s och idéer :)
Tror vi alla tillhör en liten subkultur som sträcker sig över åldrar, cylindrar och typ av hojar :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO