Har snuten nya bilar eller?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
För övrigt kan jag avslöja att det i princip är omöjligt att känna igen en civilsnutbil på håll.

/ Snutbilsbyggaren

Inte alls, har spottat flera stycken på långt håll, Är det nån som kör som ett mongo, byter filer tvärs och kors utan att blinka, gasar ikapp bilar i 180 för att sen tvärnita och ligga 1dm bakom i röven så är det antingen en 15åring som snott farsans bil eller civilpolis.

Snutbilsbyggare, häftigt jobb :D kan ni inte mixtra lite med fartspärren så den klipper vid 160 innan leverans? :tummenupp
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Innan folk i tråden får stora dåndimpen är det på sin plats att säga att ja, kommissarien har många fordon i flottan. Dock är majoriteten av udda fordon inte ägnade åt trafikövervakning utan knarkspan och andra brott som av SH-medlemmar rankas som allvarligare än bombrepor.

Så - andas ut och känn att skattepengarna faktiskt går till nåt bra i det här fallet. :tummenupp

nimg.php


Already got it covered! :banana
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
I Huddinge rullar en stripad Passat polis, angående antenner är min morbror polis och vad jag pratat med han angående civil bilar som jag sa är riktigt lätta att identifiera svarade han : Civil bilar med massa antenner, lampor bak samt stora saker på panelen är TILL för att du ska se att det är en polis bil, men vi har även gott om bilar som inte har NÅTT synligt alls, så stirra er/dig itne blind på 2 eller fler antenner, poliser kan sitta i En Vw Lupo likaväl som en Cadillac.

Jag har blivit stannad av en äldre Merca E klass med 2 polis damer i jogging kläder 2 ggr i Stockholm =) På tiden jag körde budbil.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Hur vanligt är det med kamera i trafikbilarna? Sitter dom endast i omålade bilar? Tror aldrig jag sett en målad bil med kamera.

Jag kan inte svara för hur det ser ut i vanliga radiobilar, vi bygger inte sådana på mitt jobb. Men det vore nog ett safe bet att det sitter kameror i alla nya bilar. Det är en så liten kostnad att jag inte kan se att de skulle välja bort en sådan detalj.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Går under lagen ofredande beteende

Haha ofredande beteende? Sån jävla dubbelmoral.. Kan han ju gå ner o bötfälla varenda fet idiot i badkläder på stranden för samma sak.

Sätter mitt huvud på att hade det varit en manlig polis på bilden, och en snygg tjej i bikini på en hoj så hade han inte skrivit hon en lapp, utan snarare stannat och frågat ifall hon behöver hjälp med att smörja ryggen.

Men märk väl.. Arg lesbisk polis + kille i string på en hoj = Böter
Tjock ful polis + snygg tjej i bikini = insmörjning
:yoparty
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Men en fråga...

Jag har hört.. eller ja. fått berättat för mig:

För en civilpolis att stanna mig så behöver han kunna visa att han är snut? Annars behöver jag inte stanna? (Kan ju vara vilken idiot som helst egentligen)

Bekant blev jagad av en civilare, han visste att det va en civilare, men bilen hade inget som styrkte att han var polis. SÅ polaren fortsatte, körde hem och ringde 112 och sa att där va en galning på vägen som låtsades va polis och försökte stoppa han, haha och han kom undan med det.

Var drar man gränsen kring civilare då? Vad har civilpolis hojarna som utmärker att de är snutar?

Vi borde väl ha någon medlem på SH som är polis som vi kan mjölka på information? :D
 
Last edited:

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Går i skola bredvid polisstationen, genar förbi deras garage varje dag till busshållplatsen så kommer det någon ny civilare memorerar man regnumret på den :D
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag har sett några Bmw Funduros i Göteborg iaf , dom brukar ha högtidsdräkten på sig så dom är inte jätte civila.

Dock är dom inte så snabba - passerade en i +220 - han inte bromsa - han gav järnet de såg man på att ljuset stegra sig men dom har inte nått överflöd av hästar precis:D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top