Har stället blivit mindre?

Navigator

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
CBR1000RR/250X/Monkey Kopia
Hallå,,,
Har idag konstaterat att mitt skinnställ har blivit mindre... Det kom som en chock :huvet Min sambo har dock påpekat under vintern att en hälsosammare kost bestående av, tonfisk, lax och kyckling borde intagas. :va Men detta har ej gjorts,,,,Dvs jag har ökat i vikt, pga öl, hamburgare, pizza och öl.

Så nu är frågan, MC- Jeans typ Halvarssons och liknande är dom bra?

Har kollat igenom gamla trådar men inte blivit klokare av det. Likadant på hemsidor för aktuella produkter.

Jag tror att det inte finns en genväg, skinn är bäst. Så det finns ingen ekonomisk shortcut, bara köpa nytt skinställ...

Men om någon förespråkar MC-Jeans och varför ¨så är jag tacksam för svar....

tjocka tjejer fina grejor, tjocka killar alla gillar.......
 

Navigator

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
CBR1000RR/250X/Monkey Kopia
haha, visste jag kunde lita på dit stöd,,, köpa stället st 50,,,,? bästa priset....
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Samma sak för mig! Köpte nytt ställ i slutet av förra säsongen storlek 48, helt kört nu ska vi byta? :D 50 borde fungera för mig nu!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Bara att hitta nya sätt att jobba bort hullet.

Pröva t.ex. att skippa startmotorn och springa igång hojen med skinnstället på, torde bränna några kalorier. Lättare hoj får du som extra bonus! :tummenupp
 

Zandis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600
Jag passade på att växa i mitt ställ under vintern, så nu sitter det rätt skapligt:) fast det verkar ha krympt lite på längden, hur det nu gick till:va
......för när farsan åkte hoj för massa år sen krympte hans ställ bara i färdriktningen när det hängde i garderoben över vintern:D :D :D :D
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
Tjo!
Har själv två par Icon-jeans. KAn ju säga att det är jävligt skönt att ha när det är varmt som nu. Dessutom klart fördelaktigt när man kilar på föreläsningar och liknande.

Tycker dock att man bör ha en uppsättning läder för ordentligt busåka.
Alternativt hårda knäskydd att ha under..
 

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
Navigator nu gör vi så här, inte fan ska du behöva köpa nytt ställ, räkna ut din basala kcal förbrukning och lägger det -1000 kcal så kommer du gå ner ca 1 kg i veckan. antar att du inte tränar hårt på gym (eftersom det kom som en chock att du gått upp lite ) och är rädd för att förlora muskel massa
så här räknar man ut kcal förbrukning per dag

66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder) =BEE bee = ditt basala energi behov vid vila dvs inte röra på sig alls utan kroppens lägsta förbrukning.
gångra det med din aktivitetsfaktor 1.2 - 2.0
1,2 en dag hemma framför tv´n och 2,0 elitidrotsman
och sen drar du ner den summan du får ut med ca 1000 kcal så går man ner ungefär 1 kg i veckan 1 kg fett/vatten = 7000 kcal

Pma om du vill ha mer hjälp svårt att förklara generelt

MVH/Micke
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Vårbekymmer....
Alltid detta bekymmer på våren. Inte vågat testa stället då skärpet på jeansen krympt som aldrig för under vintern. Kan bara gissa hur det blir med skinnstället. Körde en kort runda med mitt gamla ställ (strl50) under hösten 2007 - fick vända efter knappa milen .... blev tungt att andas :D :D .
Skaffade såklart ett nytt (strl 52) förra året men nu är det väl samma visa igen..... skall man verkligen behöva strl 54.... fan det går fort utför...

mitt nya mantra:
** ... tjocka killar alla gillar....... **

skall fundera på kycklingen....
 

Navigator

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
CBR1000RR/250X/Monkey Kopia
Tackar för tipset Mic72, anledningen att jag e svarat är att jag e jävligt kass på matte,, har trlv bränt 10000cal i ren hjärn verksamhet sen du posta svaret...

skall ut o prova ställ i Kalmar trakten imorgon...

skall finnas en mc firma i Nybro , någon som vet något om denna?
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Plocka av 1000 kalorier per dag ? Bara jag som räknar fel, eller det kommer o göra ont ? Ligger på mellan 2000 - 2300 per dag, det skulle bli som o halvera....... Vet iofs inte vilken storlek mitt ställ e. Men att dra ner 500 per dag o lasta på morgonpromenader före frukost och ett par pass på gym per vecka skulle ge ett bra resultat.

Dock, ska det lösas snabbt, kör cambrige eller liknande, det gör jävligt ont, men e över på ett par veckor. Sen e det bara den jobbigaste biten kvar, att hålla den nya vikten. Och då e vi tillbaka till början, vill trådskaparen egentligen se bra ut på beachen, eller det e bara en fråga om att ha fungerande skyddskläder ?

Drog själv ner från 90 till 76 pannor i vintras, och får numera använda hängslen till gorotexbyxorna. I backspeglen, var det värt det, absolut.
 

Navigator

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
CBR1000RR/250X/Monkey Kopia
trådskaparen, är rädd för vatten, men gillar fungerande skyddskläder............... gillar man vatten då jobbar man som dykare eller simmare... jag åker båt :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top