Har TryggHansa nån koll?!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Funderar på ett larm i hojen, och ringde TryggHansa och frågade vilka som var godkända. Men han jag pratade med hävdade att jag inte hade nån nytta av larm, det påverkade varken självrisk eller premie. Skitsnack hävdade jag, jag slipper självrisk med godkänt larm hos er! Efter mycket käbbel gick han ock kollade. När han kom tillbaka muttrade han bara nått om att jag hade rätt... Sen bröts samtalet :va Så jag ringde upp igen och fick snacka med nån tjej, som hävdade samma sak! Så jag fick övertala henne att kolla upp också, hon muttrade också nått om att jag trots allt hade rätt...
Borde inte dom ha betydligt mycket bättre koll på såna ganska grundläggande saker?! :va :kocko :4skrika

Det enda larm dom godkände va dessutom Spyball (det dyraste på marknaden) och nått positioneringsgrejs som jag inte kommer ihåg namnet på...

Dom borde uppmuntra folk att skaffa larm, det tycker jag att dom borde tjäna på?! :huvet

sandstream

Guest
Nu kan jag inget om larm på hojar men TH kanske har lärt sig genom åren att de som finns inte minskar stölderna?
Måste vara busenkelt för en någorlunda händig tjuv att koppla ur ett larm på en hoj, iaf om man jämför med en bil.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
sandstream skrev:
Nu kan jag inget om larm på hojar men TH kanske har lärt sig genom åren att de som finns inte minskar stölderna?
Måste vara busenkelt för en någorlunda händig tjuv att koppla ur ett larm på en hoj, iaf om man jämför med en bil.

Visst, vill man ha hojen/bilen så tar man den. Se bara på alla beämmve X5'or som snoddes förra året. Då användes orginalnycklar...
Men, står det två hojar breve varandra och fyllbenke behöver sno en för att få en sil lr två, då är det nog den utan larm som försvinner...

Griffin

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
SUZUKI TL1000R
Kamikaze kid skrev:
Trygg Hansa har ingen koll....

Så är det! :död

Men dom var å andra sidan billigast trodde aldrig jag skulle kunna försäkra hojen på mig...20år övningskör 3500 halvår trafik, överkomligt för en sporthoj på en som inte ens har körkort tycker ja.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Griffin skrev:
Men dom var å andra sidan billigast trodde aldrig jag skulle kunna försäkra hojen på mig...20år övningskör 3500 halvår trafik, överkomligt för en sporthoj på en som inte ens har körkort tycker ja.

Dom har konstigt nog bra priser ja, annars skulle jag aldrig haft dom :huvet
Frågan är ju bara hur bra dom är att ha å göra med den dag det händer något? :va

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Inte helt ovanligt att de inte har någon koll på vad det är de säljer. Jämför med den här tråden... :rolleyes:

shadows

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
har ingen ska köpa en
jag kollade upp en suzuki gsxr 1100 93.a
jag håller på å ta mc kort är 32 panner
jag fick på TH 3921 i halvföräkring per år/ imon vart det 327 kr
så jag vet inte om ni tycker det är billigt jag tycker det iaf

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha