Har Uppkörningstid, Men hojen Duger inte. HJÄLP!!

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Ja har bokat uppkörning om 2 veckor, 4 juni i Kristianstad, men min hoj är för liten har ja fått reda på, har en Honda 600 hornet, men så är de minst 700cc och minst 35 Kw som gäller,.. Finns de någon som vill hjälpa mig, hyra ut sin hoj, eller vet nån som har en gammal ståendes som fungerar till uppkörning tung motorcykel...

Är tacksam för all hjälp, Kör upp Månda 4 juni och ja hoppas någon kan hjälpa mig annars får ja tyvärr skjuta upp det hela och det vill man ju inte när sommaren e' här..

SKRIV ALLA som har ideer och tips på vad ja ska göra...

HJÄLP MIG SNÄLLA // Johan
 

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r6 -06
Ja har bokat uppkörning om 2 veckor, 4 juni i Kristianstad, men min hoj är för liten har ja fått reda på, har en Honda 600 hornet, men så är de minst 700cc och minst 35 Kw som gäller,.. Finns de någon som vill hjälpa mig, hyra ut sin hoj, eller vet nån som har en gammal ståendes som fungerar till uppkörning tung motorcykel...

Är tacksam för all hjälp, Kör upp Månda 4 juni och ja hoppas någon kan hjälpa mig annars får ja tyvärr skjuta upp det hela och det vill man ju inte när sommaren e' här..

SKRIV ALLA som har ideer och tips på vad ja ska göra...

HJÄLP MIG SNÄLLA // Johan

Låna / Hyra från trafikskolan ?
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Låna / Hyra från trafikskolan ?

Grejjen e' att den skolan ja kört på¨ett par ggr inte bara vill hyra ut, ja ska köra som privatist för ja vill inte lägga onödiga pengar på skolan eftersom ja anser att ja ej behöver de.. har tagit ett par lektioner där bara, för att få banan och lite så.. men han vill ju ja ska köra 10 lektioner innan ja ska köra upp me han å de e' ju bara för å tjäna pengar....
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Grejjen e' att den skolan ja kört på¨ett par ggr inte bara vill hyra ut, ja ska köra som privatist för ja vill inte lägga onödiga pengar på skolan eftersom ja anser att ja ej behöver de.. har tagit ett par lektioner där bara, för att få banan och lite så.. men han vill ju ja ska köra 10 lektioner innan ja ska köra upp me han å de e' ju bara för å tjäna pengar....

Nu får jag vara först att säga det! -Jag tror att det kan bli svårt att få någon att låna ut sin älskling.
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Nu får jag vara först att säga det! -Jag tror att det kan bli svårt att få någon att låna ut sin älskling.

Jo ja vet, men ja tänkta att någon kanske känner någon som i sin tur inte har en lika högt värderad älskling,... man behöver ju inte köra upp på de finaste som finns.. Nån har kanske en gammal 750 ståendes eller nått.. Nån kanske kan kolla upp de iaf.. vem vet.. behöver all hjälp ja kan få...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Svalt intresse?

Här är anledningen varför man hellst inte lånar ut hojen till en person som känner sig redo för uppkörning efter några få lektioner på körskola:
http://www.youtube.com/watch?v=1pvh7deRDxc
:ätapiller
Bromsprovet brukar inte bli så bra, och försäkringen gäller lixom inte uppkörningar...
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har en GSXR1100 billigt (19k) om du känner för att köpa nå större. Hade jag varit nere i Skåne då hade vi nog kunnat lösa något med att låna/hyra.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Grejjen e' att den skolan ja kört på¨ett par ggr inte bara vill hyra ut, ja ska köra som privatist för ja vill inte lägga onödiga pengar på skolan eftersom ja anser att ja ej behöver de.. har tagit ett par lektioner där bara, för att få banan och lite så.. men han vill ju ja ska köra 10 lektioner innan ja ska köra upp me han å de e' ju bara för å tjäna pengar....

Det tror jag nog inte, han vill dig väl :tungan :tummenupp
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Måste väl finnas någon i din bekantskapskrets som har en Hoj du kan låna? Nån polare?? annars så är det väl till att ta ett par snabba lektioner för skolan så du visar att du kan köra. Då ska det ju inte va några problem att få låna av dom sen.
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Har en GSXR1100 billigt (19k) om du känner för att köpa nå större. Hade jag varit nere i Skåne då hade vi nog kunnat lösa något med att låna/hyra.

ok, de var ju synd de... köpa större har ja inga planer på, hoppas ja lyckas få tag i nån som har så man kan hyra eller liknande.. annars får ja ju tyvärr skjuta upp uppkörningen, men vem vill göra de..
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Nu har de löst sig, tack iaf er som försökte på nått sätt iaf... ska man bara klara uppkörningen me...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top