Enligt SMC så måste alla hojar ha trafikförsäkring vid kurserna. Enbart för att FB godkänner att försäkringen gäller där.
Nu är inte bandagar och kurser samma sak.
Men jag vet att Folksam säger att deras försäkring inte täcker en vanlig bandag.
Men om du har bara hojar från Bilsport&mc som har försäkring som täcker och en oförsäkrad i samma grupp. Varför utsätta de försäkrade för den risken.
Däremot så finns inget prejudikat som provat om de får friskriva sig från trafikförsäkringen.
Det är just där det stora problemet är. Att det inte varit uppe i domstol så man får det svart på vitt.
Vet att SMC påstår att alla bolag gått med på att trafikförsäkringen ska gälla men när jag frågade var det 2 bolag som lite svävande svarade att "det beror på". Men det kan ju naturligtvis vara just den personens uppfattning/ev. okunskap om vad SMC är.
Inom SSEMSE valde vi att ändra grupperna till att bli homogena hastighetsmässigt istället för att dela in i oreggad/reggad.
Detta just p.g.a. att ingen kunde säga att försäkringen gäller eller inte.
Detta är vi tydliga att gå ut med så alla som väljer att köra med oss hoppas jag är införstådda med det.
Jag tycker våra körningar flyter på bra då man slipper de mest extrema hastighetsskillnader som vi kunde ha ibland, framförallt i den dåvarande licensgruppen.
Och för att svara på trådstartarens fråga.
Självklart har vi det lite lyxigare