Har vi fått besök?

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
meteor mer troligt dock. kan tänka mej att föremålet såg större ut än vad det var. men jag är 100 på att det måste vart en meteor, ev nån lite komet lr annat skojigt rymdskräp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag laddade lite för hårt över ett krön igår när jag va ute och körde med 740n, förlåt...
 

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
BT 1100 Bulldog
Någonting lär ju finnas där ute.
Kolla tex in Nazca Lines, har svårt att tro att det är människor som har gjort dom stora bilderna för så många år sedan.
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Har har vi beviset på det redan bevisade faktum: Norrmän är inte så jävla klyftiga :tummenupp
 
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Östergötland
Hoj
Ärr secksa
237 skrev:
2400666 Någonting lär ju finnas där ute.
Kolla tex in Nazca Lines, har svårt att tro att det är människor som har gjort dom stora bilderna för så många år sedan.

aah.. de ä nog rymdvarelser som bor nått ljusår härifrån o kommer hit o kikar på oss..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Homo skrev:
2399767 meteor mer troligt dock. kan tänka mej att föremålet såg större ut än vad det var. men jag är 100 på att det måste vart en meteor, ev nån lite komet lr annat skojigt rymdskräp
Meteor är en komet som har komit in i vår atmosfär bara så du vet :tummenupp
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Rymden är stort. Skitstort. Varför skulle rymdmännen komma till lilla jorden av alla planeter?

Jag röstar på en meteor/komet.
 

FreddaGädda

Guest
prulle skrev:
2400964 Meteor är en komet som har komit in i vår atmosfär bara så du vet :tummenupp

Meteor är benämning på ljusfenomenet(stjärnfall) i sig som orsakas av;
meteroider, som är mindre himlakroppar vilka dras in mot jorden och brinner av friktionen i atmosfären. Sådana som överlever resan genom atmosfären och slår ner på jorden kallas meteoriter. Dessa består mestadels av nickel och järn.
Saxat ur susning.nu: "Kometer är stenar omgivna av frusna vätskor, för det mesta sten och grus uppblandat med fruset vatten, väte och kväve."

:tummenupp

Jag var tämligen intresserad av astronomi och astrofysik i yngre dagar
 
Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
JoS skrev:
2401092 Rymden är stort. Skitstort. Varför skulle rymdmännen komma till lilla jorden av alla planeter?

Jag röstar på en meteor/komet.
Javisst, säger inget om att dom skulle ha något på jorden att göra,
men det kan inte vara så att vi är ensamma om att ha intelligent liv på vår planet,
av alla planeter det finns i universum så måste det finnas många fler som har samma förutsättningar som jorden.

Tillbaka till trådens ursprungliga mening så röstar jag på meteorit :tummenupp
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
fyi. jag vet exakt vad en meteor är det va därför jag sa meteor o inte meteorit lr meteorid o inte komet. så.

dom där "mexikanska flock-ufona" kan ju va vad som helst.. filmat med thermalcam men men, det där kan va vad som helst.

dock tycker jag det vore väldigt långsökt om det inte fanns andra intelligenta livsformer i universum än människor. det vore även lika långsökt att dom skulle på nåt sätt kunna komma hit
 

FreddaGädda

Guest
Homo skrev:
2401218
dock tycker jag det vore väldigt långsökt om det inte fanns andra intelligenta livsformer i universum än människor. det vore även lika långsökt att dom skulle på nåt sätt kunna komma hit

Tidigare "var jorden platt" och på artonhundratalet ansåg man sig ha peakat teknologins utvecklingsmöjligheter. Vänta du tills dom börjar böja rymden och öppna maskhål :tummenupp

A<--------------------------------------------------------------------------------------->B
Detta är en väldigt lång väg.
Tills man gör såhär med den:
A<--->B
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top