Har vi fått besök?

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
men seriöst så ser du ju inte vart den där filmen kommer ifrån. det kan ju lika gärna va 6 maglitelampor på ett kvastskaft

FreddaGädda skrev:
2401248 Tidigare "var jorden platt" och på artonhundratalet ansåg man sig ha peakat teknologins utvecklingsmöjligheter. Vänta du tills dom börjar böja rymden och öppna maskhål :tummenupp

A<--------------------------------------------------------------------------------------->B
Detta är en väldigt lång väg.
Tills man gör såhär med den:
A<--->B


hehe wörmhålez va. lay off the star trek dude!
(skulle ju kunna funka ev kanske iofs men vi har inga nu)

kollat den där filmen många gånger nu, could be anything
 
Last edited:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Om det skulle existera intelligent liv ute i rymden ökar ju sannolikheten att det också skulle finnas intelligent liv på jorden. Att det skulle finnas bland aftonbladets läsare är dock mycket osannolikt.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag tror det var amerikanarna som provflög något gammalt störtat rymdskepp och nu mörkar det och skyller på någon helt oväntad rymdsten.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag tror att det var en stor missil som förvandlades till en blåval.


"Det finns en teori som säger att om någon någonsin kommer underfund med vad universum är till för och varför det finns där, kommer det att omedelbart försvinna och ersättas av något ännu mer bisarrt och oförklarligt. Det finns en annan teori som gör gällande att detta redan har skett."

/D. A.
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Sannolikheten att det finns liv på andra platser på universum än jorden är nog större än att sannolikheten att vi är ensamma.
Men tror inte en chans på att vi har haft besök. Anledningen är att rymden är så satans stor. Bara vårt egna lilla solsystem är gigantiskt.
Ljuset från solen tar hela 8 minuter på sig för att nå jorden. Sen tar det ca 7 timmar till för det att nå Pluto. Och när man kommit till Pluto har man bara kommit en 1/5000 av avståndet till Oort:s kometmoln som är solsystemets sista utpost. Med andra ord tar det nästan 1460 dagar för ljuset att lämna vårt solsystem.
Voyager 1 håller en hastighet av 58 000 km/h vilket är det högsta hastighet en mänsklig farkost kommit upp i. För den tog det 13 år att komma till Pluto. Det kommer att ta den ytterligare 65 000 år innan den lämnar Oort:s kometmoln och därmed vårt solsystem.
Så satans stort är rymden.
Varför skulle då en annan intelligent varelse färdas över så enorma avstånd bara för att göra snygga ljus på vår himmel eller göra fina krumelurer i ett sädesfält på engelska landsbygden.
Iså fall färdas dom inte i hastighet utan endast i rum, dvs dom kröker rymden. Om det är möjligt att göra detta och att de behärskar detta, så är dom så otroligt mer avancerade än oss människor att dom kanske ser på oss som vi ser på myror. Inte fan stannar man under skogspromenaden vid en myrstack och försöker ta kontakt med myrorna.
Får jorden besök så tror i alla fall jag att de totalt skiter i oss. Vi är så hopplöst simpla att vi inte ens kan utan enorma förberedelser ta oss till vår egen måne som är ett fis-avstånd i rymdmått. Hoppas bara dom även skiter i våra naturtillgångar.
Pessimist, jag? Absolut inte, bara realist.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Deimos skrev:
2402241 Sannolikheten att det finns liv på andra platser på universum än jorden är nog större än att sannolikheten att vi är ensamma.
Men tror inte en chans på att vi har haft besök. Anledningen är att rymden är så satans stor. Bara vårt egna lilla solsystem är gigantiskt.
Ljuset från solen tar hela 8 minuter på sig för att nå jorden. Sen tar det ca 7 timmar till för det att nå Pluto. Och när man kommit till Pluto har man bara kommit en 1/5000 av avståndet till Oort:s kometmoln som är solsystemets sista utpost. Med andra ord tar det nästan 1460 dagar för ljuset att lämna vårt solsystem.
Voyager 1 håller en hastighet av 58 000 km/h vilket är det högsta hastighet en mänsklig farkost kommit upp i. För den tog det 13 år att komma till Pluto. Det kommer att ta den ytterligare 65 000 år innan den lämnar Oort:s kometmoln och därmed vårt solsystem.
Så satans stort är rymden.
Varför skulle då en annan intelligent varelse färdas över så enorma avstånd bara för att göra snygga ljus på vår himmel eller göra fina krumelurer i ett sädesfält på engelska landsbygden.
Iså fall färdas dom inte i hastighet utan endast i rum, dvs dom kröker rymden. Om det är möjligt att göra detta och att de behärskar detta, så är dom så otroligt mer avancerade än oss människor att dom kanske ser på oss som vi ser på myror. Inte fan stannar man under skogspromenaden vid en myrstack och försöker ta kontakt med myrorna.
Får jorden besök så tror i alla fall jag att de totalt skiter i oss. Vi är så hopplöst simpla att vi inte ens kan utan enorma förberedelser ta oss till vår egen måne som är ett fis-avstånd i rymdmått. Hoppas bara dom även skiter i våra naturtillgångar.
Pessimist, jag? Absolut inte, bara realist.
Plus att vi inte får glömma att det, åtminstone vad vi vet idag, är omöjligt att spåra liv på en planet som inte "läcker" någon form av (elektromagnetisk) strålning, vilket jorden bara gjort i ca. hundra år. M.a.o. finns det inget tecken på intelligent liv på jorden om du befinner dig längre bort än 100 ljusår. Vilket förkortar möjligheten för ett besk till 50 ljusårs avstånd...
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
bonny skrev:
2402339 Plus att vi inte får glömma att det, åtminstone vad vi vet idag, är omöjligt att spåra liv på en planet som inte "läcker" någon form av (elektromagnetisk) strålning, vilket jorden bara gjort i ca. hundra år. M.a.o. finns det inget tecken på intelligent liv på jorden om du befinner dig längre bort än 100 ljusår. Vilket förkortar möjligheten för ett besk till 50 ljusårs avstånd...

Precis. Radiovågor går hopplöst långsamt så det måste vara ljus skapt av människan som lämnar jorden som en ev intelligent ras måste snappa upp. Och ljushastighet är långsamt i rymdsammanhang. Vår galax har en diameter på ca 100 000 ljusår. Vårt solsystem befinner sig ca 24 000 ljusår från Vintergatans centrum. Avståndet i snitt mellan galaxer i universum är 1-5 miljoner ljusår.
Med andra ord är ljuset hastighet otroligt långsam i detta avseende. Så chansen att någon snappat upp våra ljusimpulser är nästan obefintlig då vi har skickat iväg ljus under väldigt kort tid. Och det dom ser är historia.
 
Last edited:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
deimos har rätt

en annan grej också: varför skulle alijäns komma hit o glo, vad finns det att se, det måste finnas mycket intressantare ställen att hänga på.

vi kan inte ens se andra planeter, varför skulle aliens kunna det.


o glöm inte:
i rymden kan ingen höra dej gråta / kapten klänning
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Deimos skrev:
2402430 Precis. Radiovågor går hopplöst långsamt så det måste vara ljus skapt av människan som lämnar jorden som en ev intelligent ras måste snappa upp.
Härligt! En som jag är enig med här på SH!:banana
Fast, rätta mig om jag har fel, men är inte radiovågor, precis som ljuset, elektromagnetiska vågor och därför lika snabba som ljuset? :confused:
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
jo om jag inte minns fel så rör dom sej nästan lika snabbt som ljuset
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
bonny skrev:
2402683 Härligt! En som jag är enig med här på SH!:banana
Fast, rätta mig om jag har fel, men är inte radiovågor, precis som ljuset, elektromagnetiska vågor och därför lika snabba som ljuset? :confused:

Jo jag skrev lite tvetydigt, menade att radiovågor är liksom ljus hopplöst långsamt. Radiovågor är precis som du säger elektromagnetiska vågor med samma hastighet som ljuset. Bådas hastighet blir påverkade i vilket medium dom färdas i. Ljus har tex lägre hastighet i vatten än vakum fast ändå samma fart. Dvs fotonerna håller hela tiden ca 300 000 km/s i vatten, vakum, is m.m men beroende på vilket medium dom passerar absorberas fotonen olika länge i elektronmolnet som ska passeras och det blir en fördröjning innan den åker vidare.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Deimos skrev:
Varför skulle då en annan intelligent varelse färdas över så enorma avstånd bara för att göra snygga ljus på vår himmel eller göra fina krumelurer i ett sädesfält på engelska landsbygden.
Iså fall färdas dom inte i hastighet utan endast i rum, dvs dom kröker rymden. Om det är möjligt att göra detta och att de behärskar detta, så är dom så otroligt mer avancerade än oss människor att dom kanske ser på oss som vi ser på myror. Inte fan stannar man under skogspromenaden vid en myrstack och försöker ta kontakt med myrorna.
Får jorden besök så tror i alla fall jag att de totalt skiter i oss. Vi är så hopplöst simpla att vi inte ens kan utan enorma förberedelser ta oss till vår egen måne som är ett fis-avstånd i rymdmått. Hoppas bara dom även skiter i våra naturtillgångar.
Pessimist, jag? Absolut inte, bara realist.

Kommer de hit så lär de inte behöva våra naturtillgångar då de förmodligen är för primitiva för deras mojänger. Vi kanske är lite roligare att kolla på än myror, med allt vad människor tar sig till, de kanske har det som fredagsnöje, ungefär som vi går på zoo ibland :D
 
Last edited:

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
KGK skrev:
2404045 Kommer de hit så lär de inte behöva våra naturtillgångar då de förmodligen är för primitiva för deras mojänger. Vi kanske är lite roligare att kolla på än myror, med allt vad människor tar sig till, de kanske har det som fredagsnöje, ungefär som vi går på zoo ibland :D

Jag kan precis föreställa mig hur det ser ut:

Lille woxcil, 10 år: Mamma , mamma, kan vi inte åka o titta på dom där tvåbenat konstiga figurerna som hittar på en massa roliga saker ikväll?? Snäääälla?

Mamma koernawq: Nej, inte ikväll. Vi ska till planeten wvsa1 och kolla på svampar. Men vi kanske kan åka imorgon!

Lille woxcil: Jaaaaa! Tack snälla mamma!
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
kgk

vad tror du det va på den där filmen? 6 mexikanskaflockufon lr
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top