Det trodde jag också, alltså om mig. Har allvarligt funderat på en snygg Wide Glide - men den ska ha röd-gula elds-fläjms på tanken. Det fanns en på Lingvalls - som jag missade. Avskalad, minimalistisk, skylten där bak, på rätt ställe, centrerad under stänkan, inte på sidan. Min VS1400 har iofs samma 45-gradare och sound men tank och ram till styrkronan "är fel". Går att köra upp 15 liter innan det är dags för paus för tankning och inte av träsmak.För framtida trådarkeologer: Jag kommer aldrig att skaffa en HD!
Jag brukar sätta tårna längst bak på fotplattorna när ryggen och låren blir trötta. Men jag hade nog önskat att man hade fötterna en decimeter närmare. Min längsta stint med min gamla hoj som hade i stort sett samma körställning var Lillehammer - Rosvik piteå i ett sträck och det var ändå helt okej. Cirka 110mil.Du skriver att den är bekväm, men blir det inte jobbigt för ryggen med fötterna framför sig? Jag brukar vilja lyfta arslet nån gång ibland för att trivas.
Vilken årsmodell av ultra har du? Är du nöjd med den?äntligen, någon som har sett ljuset. HALELUJA
kör själv ultra classic, har kört Harley sen 1987
Kul läsning. Jag skall försöka bryta min destruktiva önskan för fart och ständiga adrenalin kickar genom att byta från en Aprilia V4 1100 Factory till en Harley Davidson Breakout denna säsong .
Hoppas på tillfredställelse utan att behöva flyga fram i 200 på 70 väg.
Hörru, du behöver kommer ut och röra på dig till ställen där asfaltsvägarna inte ser ut som LLA.Ja du kommer nog att tycka att 70 är fort nog... i någon mil åt gången.
inte alla vill sitt eget bästsaFör framtida trådarkeologer: Jag kommer aldrig att skaffa en HD!
det är en evo hoj från 1998 har gått ca 8000 mil o den har aldrig varit öppnatVilken årsmodell av ultra har du? Är du nöjd med den?
inte alla vill sitt eget bästsa
det är en evo hoj från 1998 har gått ca 8000 mil o den har aldrig varit öppnat
jag är JÅTTE nöjd, what not to like
man bara kör o kör till soppan nästan är slut o måste tanka, o det så skönt att inte ha ont i hela skeletet när man stannar för dagen
kör man motorcyklarnas rolls Royce ska man inte klaga
Hörru, du behöver kommer ut och röra på dig till ställen där asfaltsvägarna inte ser ut som LLA.
när vi slutter köra touring så vill jag också byta till en wideglide det en av dom finaste HD.Det trodde jag också, alltså om mig. Har allvarligt funderat på en snygg Wide Glide - men den ska ha röd-gula elds-fläjms på tanken. Det fanns en på Lingvalls - som jag missade. Avskalad, minimalistisk, skylten där bak, på rätt ställe, centrerad under stänkan, inte på sidan. Min VS1400 har iofs samma 45-gradare och sound men tank och ram till styrkronan "är fel". Går att köra upp 15 liter innan det är dags för paus för tankning och inte av träsmak.
Hade jag plats för fler hojar skulle en Custom inte kännas helt felplacerad. Det är ju svårt att göra en ful hoj om man bara har en rund lykta framtill, 2 mätare och ingen kåpaEn kompis har en Breakout 2015 med luft buller och malteserkors tamigfan jävvlart överallt. Snygg hoj och han kör förvånansvärt mycket med den.
Min provkörning avbröt jag efter 6 km slät asfaltsväg pga ont i öronen och kramp i höger ben (pga insuget). Men vafan, jag fattar varför han har den och jag utesluter inte alls att jag någon gång kommer att ha en customhoj att finåka med när andan faller på. Provade manöverbana ”femman” med en Heritage en gång, det var rätt mysigt och den typen av tyst långfärdscustom old style är inte alls otänkbart. Eller Kawasakis Indiankopia som jag gillar utseendet skarpt på.
Hade jag plats för fler hojar skulle en Custom inte kännas helt felplacerad. Det är ju svårt att göra en ful hoj om man bara har en rund lykta framtill, 2 mätare och ingen kåpa
Blandar du inte ihop Custom och Brattskramlerbobber nu?Du har inte kollat Blocket-tråden ser jag.
Blandar du inte ihop Custom och Brattskramlerbobber nu?
Det gäller speciellt ävenrtyrSHojar där jag inte kan komma på någon som ser snygg ut...Inte alls. Jag bemötte bara påståendet om att det är svårt att göra en ful hoj givet några förutsättningar.
Det svåra verkar vara att göra en snygg hoj, alldeles oavsett förutsättningar.
Undantag finns men just HD brukar vara rätt bra på såna modeller ?Du har inte kollat Blocket-tråden ser jag.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|