Harry vs Gul GXSR 1-0

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
LOVE2XLR8 skrev:
MKT möjligt men han som sa det hade frågat en kompis till honom som jobbar som polis och det var han som hade sagt det men men... Även poliser kan ju ha fel ibland... :banana
jag känner en som är kusin med en som bor i stockholm och han såg e-type på stan en gång :)

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
blom skrev:
jag känner en som är kusin med en som bor i stockholm och han såg e-type på stan en gång :)
Hehe... Ja du Blom du får känna E-type själv om du vill men han jobbar väl inte som trafikpolis :confused: :D ... Du får gärna berätta för mig varför jag inte fick några böter när en minibuss med poliser såg och stoppade mig?!? :tummenupp

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
LOVE2XLR8 skrev:
Hehe... Ja du Blom du får känna E-type själv om du vill men han jobbar väl inte som trafikpolis :confused: :D ... Du får gärna berätta för mig varför jag inte fick några böter när en minibuss med poliser såg och stoppade mig?!? :tummenupp

Antagligen för att dom inte var trafikpoliser och inte har koll på vad som gäller. :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
rainman skrev:
Antagligen för att dom inte var trafikpoliser och inte har koll på vad som gäller. :tummenupp
Och vad fanken skulle man åka dit på för att man bromsar in vid rött ljus :va

Inte fortkörning!
Inte kört mot rött!
Inte rattonykterhet (om man inte druckit)!
Inte insiderbrott!
Inte värdetransportrån!
KANSKE osportsligt utseende men eftersom ingen vet vem accelerationsälskaren är så är det svårt att uttala sig om...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Och vad fanken skulle man åka dit på för att man bromsar in vid rött ljus :va

Inte fortkörning!
Inte kört mot rött!
Inte rattonykterhet (om man inte druckit)!
Inte insiderbrott!
Inte värdetransportrån!
KANSKE osportsligt utseende men eftersom ingen vet vem accelerationsälskaren är så är det svårt att uttala sig om...
mr fullblods sopa har svarat igen (suck) ja mario varför får man böter när man kör på bakhjulet? fundera lite på det sen så skriver du här när DU har ett vettigt svar på frågan.

Last edited:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
blom skrev:
mr fullblods sopa har avarat igen (suck) ja mario varför får man böter när man kör på bakhjulet? fundera lite på det sen så skriver du här när DU har ett vettigt svar på frågan.

Man får bara böter om man gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik!
Och då måste det vara trafik, alltså bilar på vägen där man gör det :tummenupp

Det var ju en snubbe i stan som blev frikänd så :fatta!

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
NoicE skrev:
Man får bara böter om man gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik!
Och då måste det vara trafik, alltså bilar på vägen där man gör det :tummenupp

Det var ju en snubbe i stan som blev frikänd så :fatta!
klart du kan bli frikänd men man får inte köra på ett hjul för det.

fattar inte var det svåra är att förstå det :confused:

LOVE2XLR8

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Honda CBR 600RR -05 och en rejsig Yamaha R6 -03
blom skrev:

Det är nog ingen som tror att det anses som tillåtet att åka runt i stan, eller någon annanstans för den delen heller, på ett hjul.
Men om du läser vad jag skrev första gången då den här diskussionen drog igång så var det att: "polisen inte kan göra någonting om man bromsar upp på framdäcket vid ett rödljus, dom kan ju liksom inte straffa en för att man stannade vid rött..." En häftig inbromsning på en motorcykel kan resultera i att bakdäcket lyfter, och det kan ju hända om en bil svänger ut framför en oxå, ett djur eller ett barn springer ut i gatan... Alltså, polisen ska bevisa att man är ute och leker, och inte endast hade lite dålig framförhållning, eller missbedömde avståndet och hastigheten vid just det rödljuset, och blev tvungen att göra en häftig inbromsning. Se diskussionen framför dig:
- Varför körde du på framdäcket?
- Jag var tvungen att få stopp på mc:n så jag bromsade så hårt jag kunde.
- Varför höll du så hög hastighet då?
- Det gjorde jag inte. Det gick inte en kilometer över 55.
Om alternativet är att inte bromsa så kraftigt och rulla ut i en korsning och bli påkörd så är ju ett lyft på bakdäcket ett bra alternativ.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:

Då kan ju du leta reda på exakt var i lagen det står att en tvåhjulig motorcykels BÅDA hjul måste vara i marken, samtidigt!!!

Om man gör som acceleratormannen och laddar på slangen rakt genom korsningen kungsgatan/nygatan (allt enligt Aero-mannen) tycker jag att man ska åka dit för det. DET är vårdslöst! (No offense, men jag tycker så)

Kör man lite på slangen, typ på väg söderut bredvid södra station där det är tvåfiligt och om det är lite trafik osv osv så är det inte särskilt vårdslöst.

När jag själv är ute och huliganar (om jag kommer ihåg hur man gör) borde jag åka dit nästan hela tiden. Är tyvärr inte guds bästa barn jag heller. Men jag kör aldrig vårdslöst där det kan dyka upp folk hux flux.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
LOVE2XLR8 skrev:
Det är nog ingen som tror att det anses som tillåtet att åka runt i stan, eller någon annanstans för den delen heller, på ett hjul.
Men om du läser vad jag skrev första gången då den här diskussionen drog igång så var det att: "polisen inte kan göra någonting om man bromsar upp på framdäcket vid ett rödljus, dom kan ju liksom inte straffa en för att man stannade vid rött..." En häftig inbromsning på en motorcykel kan resultera i att bakdäcket lyfter, och det kan ju hända om en bil svänger ut framför en oxå, ett djur eller ett barn springer ut i gatan... Alltså, polisen ska bevisa att man är ute och leker, och inte endast hade lite dålig framförhållning, eller missbedömde avståndet och hastigheten vid just det rödljuset, och blev tvungen att göra en häftig inbromsning. Se diskussionen framför dig:
- Varför körde du på framdäcket?
- Jag var tvungen att få stopp på mc:n så jag bromsade så hårt jag kunde.
- Varför höll du så hög hastighet då?
- Det gjorde jag inte. Det gick inte en kilometer över 55.
Om alternativet är att inte bromsa så kraftigt och rulla ut i en korsning och bli påkörd så är ju ett lyft på bakdäcket ett bra alternativ.
om DU ska ta och LÄSA vad jag skreiver istl... du erkände just att du körde tex 55.. där har vi en sak.
och om en unge springer ut framför en så är nog inte en stoppie det första man gör.
jag skiter fullständigt i vad du gör och kommer att göra. det är inte lagligt.

mario jag vet folk som blivit av med kortet för sådana här saker och vore det lagligt så skulle dom inte blivit det.

vad snuten kan göra,, ja ta ditt kort.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
om DU ska ta och LÄSA vad jag skreiver istl... du erkände just att du körde tex 55.. där har vi en sak.
och om en unge springer ut framför en så är nog inte en stoppie det första man gör.
jag skiter fullständigt i vad du gör och kommer att göra. det är inte lagligt.

mario jag vet folk som blivit av med kortet för sådana här saker och vore det lagligt så skulle dom inte blivit det.

vad snuten kan göra,, ja ta ditt kort.
De som isf loosat sina kort lär väl ha gjort nåt annat än gjort en liten stoppie vid ett rödljus gissar jag. Kanske slangat i hög fart (går gärna fort på slangen på sporthoj för de som inte är riktigt duktiga på det) t.ex i korsningen kungsg./nyg. eller utanför BaBar...

Säger såklart inte att det aldrig hänt men att det isf inte berott enkom på att de kört på ett hjul.

Tror det skulle ha svårt att bötfälla eller värre Akra-Linkan på sin KTM som kan åka ca 12km/h på slangen. Hur skulle det rubriceras????

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
De som isf loosat sina kort lär väl ha gjort nåt annat än gjort en liten stoppie vid ett rödljus gissar jag. Kanske slangat i hög fart (går gärna fort på slangen på sporthoj för de som inte är riktigt duktiga på det) t.ex i korsningen kungsg./nyg. eller utanför BaBar...

Säger såklart inte att det aldrig hänt men att det isf inte berott enkom på att de kört på ett hjul.

Tror det skulle ha svårt att bötfälla eller värre Akra-Linkan på sin KTM som kan åka ca 12km/h på slangen. Hur skulle det rubriceras????
vårdslöshet i trafik kallar vi det som kan slanga :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...