Hasseludden

Kia

Guest
Är det nån som vet var Hasseludden ligger och hur man smidigast och enklast tar sig dit med bil från Uppsala??? E sååå värdelös på att hitta. Lokalsinne som en Guldfisk. :confused: :va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
www.eniro.se

Den brukar funka bra, speciellt om man väljer "vägbeskrivning". Beträffande exakt Hasseludden kan jag inte hjälpa dig...

Lycka till.
 

Kia

Guest
hållundan skrev:
www.eniro.se

Den brukar funka bra, speciellt om man väljer "vägbeskrivning". Beträffande exakt Hasseludden kan jag inte hjälpa dig...

Lycka till.

Tack!! Ska försöka hitta en bra vägbeskrivning som jag förstår. *ler* :lol
 

Fredrik J

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
MTB, än så länge.
Ska du på besök på spat?
Från uppsala:
Kör E4an, sväng av efter norrtull ner på klarastrandsleden(skyltat som sthlm C) följ klarastrandsleden och kör över centralbron, sväng av mot nacka. Sedan är det bara åka ut danvikstull och sedan ligger du på 222 mot gustavsberg. Vid skylten orminge C tar du av igen. Vid avfarten kommer du till en T-korsning (avfarten är som ett "U"), ta höger och följ vägen tills det står en skylt hasseludden, var du svänger vänster.

Det är vägen till hasseludden i nacka. Dubbelkollade inte mot karta, men kolla mot karta och försök memorera vägen på ett ungefär så går det nog bra. Annars kan man alltid fråga någon inföding när man väl är på orten.
 

Kia

Guest
Fredrik J skrev:
Ska du på besök på spat?
Från uppsala:
Kör E4an, sväng av efter norrtull ner på klarastrandsleden(skyltat som sthlm C) följ klarastrandsleden och kör över centralbron, sväng av mot nacka. Sedan är det bara åka ut danvikstull och sedan ligger du på 222 mot gustavsberg. Vid skylten orminge C tar du av igen. Vid avfarten kommer du till en T-korsning (avfarten är som ett "U"), ta höger och följ vägen tills det står en skylt hasseludden, var du svänger vänster.

Det är vägen till hasseludden i nacka. Dubbelkollade inte mot karta, men kolla mot karta och försök memorera vägen på ett ungefär så går det nog bra. Annars kan man alltid fråga någon inföding när man väl är på orten.

Jajamänsan. Ska ha en såndär riktig ego-dag när man bara bryr sig om sig själv. Har du varit dit?? Å isf var det värt pengarna?
Tack för vägbeskrivningen verkar inte alltför krångligt ändå. Fast kör man fel nånstans i Stockholm så brukar det bli ruskigt fel och jättesvårt att hitta rätt igen. *skrattar* :banana :tungan
 

Fredrik J

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
MTB, än så länge.
Vad jag hört ska det vara kanon, men har aldrig varit där själv. Jag har bara skjutsat folk till hasseludden. Kör ju taxi... Känns som om man skulle behöva en ego dag när man jobbar natt kontinuerligt. :)
Ska du åka under rusningstid? Det finns en ännu lättare väg om du inte har något emot att åka ett par kilometer extra. Följ E4an förbi stan och där den delar sig mot södertälje och 73 nynäs, 222 gustavsberg och E4/E20 göteborg så kör du mot 73/222 genom södra länken och siktar på 222 gustavsberg så kommer du upp på värmdöleden och kör till orminge C skylten.
 

Kia

Guest
Fredrik J skrev:
Vad jag hört ska det vara kanon, men har aldrig varit där själv. Jag har bara skjutsat folk till hasseludden. Kör ju taxi... Känns som om man skulle behöva en ego dag när man jobbar natt kontinuerligt. :)
Ska du åka under rusningstid? Det finns en ännu lättare väg om du inte har något emot att åka ett par kilometer extra. Följ E4an förbi stan och där den delar sig mot södertälje och 73 nynäs, 222 gustavsberg och E4/E20 göteborg så kör du mot 73/222 genom södra länken och siktar på 222 gustavsberg så kommer du upp på värmdöleden och kör till orminge C skylten.


Jag har inget emot att åka några kilometer extra bara det betyder att saker och ting blir lättare. Jag har ju som sagt inte världens bästa lokalsinne och Stockholm känns jättesvårt att köra bil genom. Njaa vet inte om det blir riktigt rusnings trafik men vi ska vara på Hasseludden kl 08.00 så jag vet inte riktigt när vi ska åka från Uppsala för att hinna. :banana
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Kör södra länken. Går garanterat fortare och är avsevärt mycket lättare. Där Essingeleden (E4) tar slut kör du vänster och ner i tunneln, 5 minuter senare är du på Värmdöleden mot Gustavsberg.
 

Fredrik J

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
MTB, än så länge.
Kia skrev:
Njaa vet inte om det blir riktigt rusnings trafik men vi ska vara på Hasseludden kl 08.00 så jag vet inte riktigt när vi ska åka från Uppsala för att hinna. :banana

Om det är på en vardag så hamnar du mitt i rusningstrafiken, lördag/söndag så är det lugnt. Om det är en vardag räkna med att det går trögt ut till värmdöleden (222), antagligen inte så mycket trafik på väg ut. Men på E4an på väg in kan det bli lite tjockt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top