capi skrev:...av körkort? Vad är det som gäller egentligen? Får så många olika uppgifter så jag fattar inte? 20+ eller 30+? (inte på 30 vägar då)
Det är 30+ på 50-vägar också.luka skrev:På 70, 90 och 110 vägar är det 30+. På 30 och 50 sträckor är det 20+. Blev av med mitt i våras för 122 på 90 väg...
Esquire skrev:Det är 30+ på 50-vägar också.
Det var iaf vad poliserna sa när de tog mitt kort för ett par år sedan. Då körde jag 87kmh på en 50-sträcka. Men det kan ju ha ändrats nu.capi skrev:Hmm, det var ju just denna sorts förvirring jag ville undvika
capi skrev:Hmm, det var ju just denna sorts förvirring jag ville undvika
P@trik skrev:Lika bra att ligga 30+ hela tiden då är det glasklart vad som gäller..
Esquire skrev:Det är 30+ på 50-vägar också.
P@trik skrev:Lika bra att ligga 30+ hela tiden då är det glasklart vad som gäller..
Då förtjänar du smisk och prygling för att du är en riktig turknutte.Guido skrev:Jag körde 143 på 110 väg och blev inte av med körkortet.
Öhm.. jag tror de menar att man ska bli stoppad av polisen också!Biifer skrev:Jag körde 130 på 70väg, blev inte av med kortet.
Vad vinner jag?
stoffer skrev:Öhm.. jag tror de menar att man ska bli stoppad av polisen också!
McB skrev:Från www.polisen.se
När kan Polisen omhänderta mitt körkort vid hastighetsöverträdelse?
Vid överträdelse med 20 km/h eller mer på väg som är begränsad till 30 km/h. På övriga vägar omhändertas körkortet vid överträdelse över gällande hastighetsbegränsning med 31 km/h eller mer.
EOD.
Jora, jag lyckades med det också.stoffer skrev:Öhm.. jag tror de menar att man ska bli stoppad av polisen också!
Är det nån slags absolut toppfart eller?Gustav1 skrev:Öhm, va!?
Jaha..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |