Hastighetsmätare byte.

reliken

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2016
Hoj
honda cb750 sevenfifty 2002
Hey, är helt ny här och lyckades inte hitta nåt på att söka.

jag funderar på att byta hastighetsmätare på min cb750 sevenfifty 02 men vet inte hur ja kollar så de blir rätt med utväxlingen vid hjulet. Har orginal nu och har funderat på skaffa denna http://www.ebay.com/itm/4-Light-1-1...16026f1&pid=100005&rk=4&rkt=6&sd=111729912273

orginal går upp till 240 medan denna går till 220. kommer ja behöva byta växelhjulet (eller va de heter :hihi) som sitter vid framhjulet eller kan ja glömma detta helt å hållet`?

All hjälp mottages.

/H

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
104 dollars... Om jag inte minns fel köpte jag liknande skräp för 10 dollars.

Den var å andra sidan rent skräp,men för knappt 150kr inkl frakt så kände jag att man kunde prova. Men den vibrerade sönder efter 4mil och fjädern som ska dämpa nålen var för klen så när man gasade på så studsade nålen som bara den över hela mätarn. Lysdioderna slutade även dom fungera efter ca 6 mil.

Ska du köpa mätare, köp från en vettig handlare som kan svara på dina frågor och erbjuda en vettig manual till mätaren du köper. Ebay må va billigt, men det finns så många omärkta skitmätare i listorna så det är att köpa grisen i säcken

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...