1000R
Dragracer
308 Km/h verklig hastighet.
Beräknad med ett gear calc program med utväxlingen 16/42 och vid varvtals stoppet på 12700rpm.
Beräknad med ett gear calc program med utväxlingen 16/42 och vid varvtals stoppet på 12700rpm.
triple skrev:Alla som åkt över 300, hur? Köra alla ostrypta Busor, eller vad gör annars över 300? Någon Gixxer1000 och R1 kanske, men det är inte många!
(Jag antar att vi pratar VERKLIG hastighet och inte Kawa-mätare...)
A.K.O.A skrev:Vad är det snabbaste ni åkt? (Flyg strängt undantaget?)
Ska väl tillägga att jag hade 200 kts medvind på FL290 och det var en A300 över REDFA mellan London Och SPY(AMS) så det var ingen bang....men ett hyffsat rekord i allafall.oFFkeFF skrev:Med gamla motorn ska toppfarten ligga på 950km/h, nya motorn lite extra fart.
Med vilket plan har du knäckt ljudvallen?
1000R skrev:308 Km/h verklig hastighet.
Vet inte om jag skulle vilja vara med i 270km/h bakpå på en hoj.. JAg gillar att själv ha kontroll över den fordon jag färdas i... Eller så ska det vara någon jag verkligen litar på som kör...Forkman skrev:Cirka 270 km/h på väg upp till sporthojsfesten i örebro, man kände sig lite maktlös på passagerarplatsen.
Forkman skrev:Cirka 270 km/h på väg upp till sporthojsfesten i örebro, man kände sig lite maktlös på passagerarplatsen.
Stephen skrev:Vet inte om jag skulle vilja vara med i 270km/h bakpå på en hoj.. JAg gillar att själv ha kontroll över den fordon jag färdas i... Eller så ska det vara någon jag verkligen litar på som kör...
Men jag litar nog inte på någon tillräckligt mycket för att sitta bakpå i 270km/h....
McB skrev:Förutsatt att det inte är några bilar eller andra djävulens skapelser i vägen kan vemsomhelst köra fort rakt fram, oavsett hur duktig man är. Det är på kurviga vägar som det börjar bli läbbigt.
Forkman skrev:Cirka 270 km/h på väg upp till sporthojsfesten i örebro, man kände sig lite maktlös på passagerarplatsen.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|