HATA!! Länsstyrelsen och svea rikes lag!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Anderzzon skrev:
2601419 Nu blir jag grymt osäker haha, sorry jag tänker väl fel.

Stoppie i en kurva när det åktes med Sl bussen ( Snailshell ) osv vem var det då :D

Hahaha, ja det va allt Kakan det! Jag har hittills bara hållt mig på vägen med hojen! :tummenupp
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Gabor skrev:
2600856 ANKAN_84
*************** :va :va

Du e fan helt otrolig:näsblod Du e fanimej den största besserwisser som
finns... Ge fan i att skriva något om du inte har något bättre att
skriva...:7peta

Jävligt konstigt att du inte är omtyckt här inne...:rolleyes: ***************

Jasså du, har problem med mig.....tja attityden hos vissa yngre förmågor furundrar mig lite..Blev ni inte uppfosrade alls hur man ska bete sig mot sina medmänniskor..

Som lite motviklt i att kasta skit på andra så kan man faktiskt lugna ner sig lite...

Blir du bemött på samma sätt som Anderzzon beskrev sitt aggerande, skulle du då tycka att han vore värd en öm tjänst tillbaks.....men ironin är förstås död för länge sedan...:rolleyes: .

Skulle jag bli behandlad på det viset skulle jag bara sagt åt honom att tänka efter en gång till innan han ringer å sen lagt på luren. Ingen behöver ta sånt skitsnack.

Om du vill dryfta dina attitydsproblem mot mig så PMa gärna så ska jag bemöta dom.

Om jag sedan är omtyckt här på SH eller inte får du å några av dina likasinnade stå för..oftast bryr jag mig förga, men om du vill ha ett svar nu, så bryr jag mig "." så mycket vad DU tycker.

//Du e fan helt otrolig Du e fanimej den största besserwisser som
finns... Ge fan i att skriva något om du inte har något bättre att
skriva...

Jävligt konstigt att du inte är omtyckt här inne...
//



hmm, detta inlägg va inte riktat mot dig, utan en annan person som finns här inne i tråden...

besserwisser = Gissa vem
 

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Söder om sthlm
Hoj
CBR600F -91
Jag tycker ändå att det verkar konstigt att VV inte automatiskt lägger in de rätta behörigheterna när spärrtiden är slut. Och om man trots allt måste skicka ut dokumenten, kan det inte isåfall ske med rekommenderatbrev?

Men vad vet jag, om man sätter sig in i systemet så är det väl säkert väldigt logiskt...

Edit: En fråga, vad händer om man kör ändå och blir stoppad efter den riktiga spärrtiden gått ut men om man inte fått nya kortet än? (typisk sh-popcorn-blajfråga)
 
Last edited:

Gabor

Guest
Ankan_84 skrev:
2601519 //Du e fan helt otrolig Du e fanimej den största besserwisser som
finns... Ge fan i att skriva något om du inte har något bättre att
skriva...

Jävligt konstigt att du inte är omtyckt här inne...
//



hmm, detta inlägg va inte riktat mot dig, utan en annan person som finns här inne i tråden...

besserwisser = Gissa vem

Sorry att jag tog åt mig, jag han inte se vem du åsyftade, men mitt inlägg kunde ha retat någon..det var trådskaparen som jag åsyfftade lite, men det är ok..:pannkyss ...no harm done.:tummenupp
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
osterkraft skrev:
2601575 Jag tycker ändå att det verkar konstigt att VV inte automatiskt lägger in de rätta behörigheterna när spärrtiden är slut. Och om man trots allt måste skicka ut dokumenten, kan det inte isåfall ske med rekommenderatbrev?

Men vad vet jag, om man sätter sig in i systemet så är det väl säkert väldigt logiskt...

Edit: En fråga, vad händer om man kör ändå och blir stoppad efter den riktiga spärrtiden gått ut men om man inte fått nya kortet än? (typisk sh-popcorn-blajfråga)

Om du hade tagit dig tid att läsa alla inlägg i tråden såhade du vetat det :mattias

:pannkyss

Vägverket skickar automatiskt en grundhandling till Er eftersom det alltid skall tillverkas ett nytt körkort efter en återkallelse.Skicka tillbaka grundhandlingen till Vägverket så snart som möjligt. Vägverket lägger in i Vägtrafikregistret från vilken dag- tidigast dagen efter återkallelsetiden löpt ut- som Ni får lov att köra igen. Från den dagen kan Ni köra även om Ni inte hunnit få det nya körkortet från Vägverket om Vägverket beslutat utfärda körkort.

Om Ni gör Er skyldig till olovlig körning eller annat brott kan detta medföra att Ni måste vänta en längre tid för att få körkort än som anges i återkallelsebeslutet.


Alltså, du får köra om du har skrivit på pappret och det har blivit registrerat, men ännu inte hunnit få körkortet. Skulle du inte ha fått pappret, som i Anderzzons fall, och kör ändå och blir stoppad skulle jag tro att de förlänger indragningen.
 
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Milla skrev:
2601449 Hahaha, ja det va allt Kakan det! Jag har hittills bara hållt mig på vägen med hojen! :tummenupp

Shit :rodnar

Så var det, då ber jag om ursäkt å allas vägnar och att jag dragit era namn i smutsen!

Men ni måste ha lika hojjar? Nä usch svara inte ja skäms

korvgubbe skrev:
2601537 Jag tycker det är sött att du fortfarande är så arJ!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121062 :pannkyss

Hur stavas altzeimers, jag har ju faktist frågat magistern! :rolleyes:
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Anderzzon skrev:
2600922 Nemas problemas, jag är rätt fattig i skallen idag :D

Imorgon känns det nog genast bättre, men surt på Söndag då jag för femtielfte gången får åka med SJ istället för i en svensk traktor.



Det kändes som julafton igår men idag känns det som om tomten har blivit mördad :gnissla

Haha, vem fan bryr sig om du har taskig attityd och tydligen inte kan stava, roligt skrivet ändå! :tummenupp :hihi
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Om ni nu lider av post-fobi och befinner er i riskzonen(vilket nog de flesta här inne gör) för att tappa lappen, så kan ni ju råka tappa bort kortet redan nu..och få en dublett.
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Anderzzon skrev:
2601949 Shit :rodnar

Så var det, då ber jag om ursäkt å allas vägnar och att jag dragit era namn i smutsen!

Men ni måste ha lika hojjar? Nä usch svara inte ja skäms

Hehe, ne lite mer ska du allt få skämmas, likheten e väl att hennes hoj va orange medan min e röd..Jag har en Suzuki SV1000S, medans hon hade en Honda hornet 600f...
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Milla skrev:
2602129 Hehe, ne lite mer ska du allt få skämmas, likheten e väl att hennes hoj va orange medan min e röd..Jag har en Suzuki SV1000S, medans hon hade en Honda hornet 600f...


Usch va elak du är :D

Inte undra på att jag inte ser om en tjej har klippt sig eller inte, jag har ju inte ett rätt :huvet :D
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Santo skrev:
2602154 Så vad e problemet, kunskaperna följer väl inte med kortet?

Haha jag vet, men med behörigheten så slipper man straffet och straffet det bestäms utifrån tidigare hyss här i livet. Så jag ska nog fortsätta att sponsra SJ och SL några veckor till :huvet
 

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Ort
sumpen
Hoj
äss
Umm, jag var toknoga med att ringa och dubbelkolla med länsstyrelsen hela tiden om vilka papper jag skulle få och när. Var på L två gånger i förväg och dubbelkollade om dom skickat mina papper om nytillverkning, fast jag inte skulle få dom än. Samma gällande postgången, var över två gånger på hantverkargatan och överlämnade utlåtande och överklagan personligen till handläggaren, trots det lyckades som sumpa bort min överklagan.

Man får göra allting själv :gnissla

Anderzzon skrev:
2600740 Den här spärrtiden har ju tom sumpat en brewd :huvet

DOH! Gick på samma nit. När det kom fram att man hade lappen på tork, så var det bara att glömma henne.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top