Hata Volvo

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ursäkta mitt OT-inlägg men jag är bara så förbannad på Upplands Motor i Uppsala.

För att ta det från början.
Jag köpte bilen för ca 2 år sedan på Volvo här i stan.
Efter första servicen som de även skulle utföra något garantijobb på så glömde de fylla i serviceboken plus att de saknade delar så jag fick åka in ytterligare en gång. Backjobb.

Nästa besök var för att blinkersspaken inte hoppade tillbaka efter vänstersvängar. Lämnar in bilen för att få en ny spak monterad. Hinner lagom ut till rondelen för att upptäcka att det fortfarande inte fungerar efter att de har "fixat" felet, exakt samma fel trots att de bytt spak... Det visade sig att spaken endast satt fast med en löst dragen skruv... Tjena att de ens hade kollat på den. Backjobb

Andra servicen jag skulle göra var en mellanservice eftersom jag inte kommit upp i mil för att utföra storservice, 1 år istället. De glömmer att släcka servicelampan plus att de inte har fyllt i serviceboken.... Backjobb.
De skulle även under servicen byta hjullager fram. Kontentan blev att de fick byta allt ända in till växellådan inklusive drivaxel eftersom det satt fast så mycket så allt krökte sig när de försökte få loss grejerna...

Nu den sista gången som har fått mig gråhårig så skulle de laga en parkeringsskada som jag fått bakom höger bakhjul. (Tack förresten du som körde på bilen utan att lämna någon lapp efter dig)
Plåten och kofångaren var intryckt.
När jag hämtar ut bilen så är bulan på kofångaren bara hjälpligt tillfixad plus att de har lackat över några djupa repor på den samma.
I bakkant på omlackningen av skärmen så har de lyckats lämna årets lackskarv. Vet inte om jag lyckats få till det så illa själv om jag ens ansträngt mig.... Backjobb.
Lämnar in bilen igen idag för att få en ny kofångare monterad plus att de skall fixa till skarven. Vad upptäcker jag när jag kommer dit. Jo lackskarvsjäveln är fortfarande kvar :gnissla :kocko :huvet :dummer :smasha :finger :censored
Alla har givetvis gått hem från lack så det fanns ingen kvar att prata med....
Fan va less jag blir på företag som inte ens kan närma sig en seriös nivå :mad:

Så, nu känns det lite bättre....

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Låter finfint :tungan

Själv har jag praktiserat på ett antal verkstäder i V-ås för massa år sedan. Numera ordnar jag helst med bilarna själv :rolleyes:
På två av verstäderna var dock de båda mekarna jag jobbade med rätt ok. Fast inga var väl felfria... Den ena var lite okunnig på vissa bitar och skruvade fast allt så det lär ha krävts gassvets för att få bort sakerna efteråt. Den andra var duktig, snabb och noga men sedan körde han skiten ur alla bilar vid provkörningen. :gnissla

Nåja behöver jag lämna in någon bil hoppas jag bara att jag inte får betala x antal tusen för komplett förgasarrenovering av en bil med dubbla förgasare när felet är en trasig tändmodul som kostar 187:- och sitter fast med två skruvar på ett lättåtkomligt ställe

:banana

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag har inga bil själv längra...

Har väll senast haft en av dom inte så billiga MB´s - och när en katalysator pajade v. 8,350 mil - var inga garanti - den tog slut v. 8.000 mil - kalas 20 pap f. kat fick Jesper stå för..
Trogen som man är - service hos MB konsekvent - var inga hjälp när kamkädjan brast v. 13.500 mil - MB kostnad min 100 pap...

Idag har bus-remsa och den funkar så bra, att jag funderar på att köpa en till när den 1´ste tar slut :lol

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kryptonit skrev:
....

Den andra var duktig, snabb och noga men sedan körde han skiten ur alla bilar vid provkörningen. :gnissla

Haha, tror det är han som min polare har praktikplats hos. Brukar låta ungefär så där när han pratar om det stället!

:D

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Hoj
Crescent
Ja fy faen!

Detta är du inte den ända som har råkat ut för!!!
Har inga bra erfarenheter från några bilfirmor, dom j-larna ska alltid slingra sig!

Dom är så fruktansvärt inställsamma när man ska köpa bil... om man har finkläderna på vill säga! Men servicen efteråt SUGER!!! PHETT!! :mad: :mad:

Den sämsta servicen på jorden måste ju AB G Persson ha!!! :kocko :kocko :kocko

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
M:et skrev:
Så, nu känns det lite bättre....

Nästa gång får du helt enkelt ta dig omvägen förbi Rockholm och lämna den på verkstaden där jag jobbar, så ska du se att det känns bra från början. :tungan

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Anneli skrev:
Nästa gång får du helt enkelt ta dig omvägen förbi Rockholm och lämna den på verkstaden där jag jobbar, så ska du se att det känns bra från början. :tungan

Servar ni MB också? litar inte på att jobbet blir ordentligt gjort när jag lämnar in bilen och värst av allt är att man får pröjsa för det som inte utförs.

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Anneli skrev:

Låter bra det :tummenupp Nu hittar jag ju dessutom hem till dig och din farm :lol
Nästa gång kommer jag och servar hos dig!
Vilket märke är det ni är auktoriserade för?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Pertan skrev:
Servar ni MB också? litar inte på att jobbet blir ordentligt gjort när jag lämnar in bilen och värst av allt är att man får pröjsa för det som inte utförs.

Vi tar in både det ena och det andra, så det skulle inte förundra mig. :)

Låter bra det :tummenupp Nu hittar jag ju dessutom hem till dig och din farm :lol
Nästa gång kommer jag och servar hos dig!
Vilket märke är det ni är auktoriserade för?

*host* Förlåt jag förstod inte frågan? :rolleyes:

Citroën och Hyundai, men säg det inte till nån..

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Anneli skrev:
Vi tar in både det ena och det andra, så det skulle inte förundra mig. :)

*host* Förlåt jag förstod inte frågan? :rolleyes:

Citroën och Hyundai, men säg det inte till nån..

Okey, jag håller tyst :kiss

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Fy vad tråkigt M:et! :huvet Ge dom ett helvete.

Som SteffoXL skriver nedan är bilfirmor vääldigt bra att göra med när de skall sälja. Eller hur Taz! :D

SteffoXL skrev:
Ja fy faen!

Detta är du inte den ända som har råkat ut för!!!
Har inga bra erfarenheter från några bilfirmor, dom j-larna ska alltid slingra sig!

Dom är så fruktansvärt inställsamma när man ska köpa bil... om man har finkläderna på vill säga! Men servicen efteråt SUGER!!! PHETT!! :mad: :mad:

Den sämsta servicen på jorden måste ju AB G Persson ha!!! :kocko :kocko :kocko

AB G Persson är kända för sin usla service. De kan ju ha bättrat sig, men det lär jag först få veta när jag lämnar in Ådi'n på första servicen... :gnissla

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
JoS skrev:
Fy vad tråkigt M:et! :huvet Ge dom ett helvete.

Som SteffoXL skriver nedan är bilfirmor vääldigt bra att göra med när de skall sälja. Eller hur Taz! :D

AB G Persson är kända för sin usla service. De kan ju ha bättrat sig, men det lär jag först få veta när jag lämnar in Ådi'n på första servicen... :gnissla

Nejdå, dom har inte ändrat sig ... :gråta

Det är anledningen till att jag skall sälja bilen. Bilen är helt ok men servicen suger.....
Enda verkstaden jag har varit nöjd med är Novation, så får jag råd så blir det BMW igen.

//B

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Bear skrev:
Enda verkstaden jag har varit nöjd med är Novation, så får jag råd så blir det BMW igen.

Jag tycker definitivt inte du ska skaffa bmw igen.

Även jag är nöjd med Novation och om du skaffar bmw kanske väntetiden blir längre om jag ska lämna in bilen ;)

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Har oxå dåliga erfarenheter från Perssons

Skulle hämta biilen efter en vanlig service, när jag kommer dit förklarar killen i receptionen att de tyvärr fått punktering och bytt ett bakdäck... jaha säger jag sånt som händer (glad att de faktiskt bytt hela däcket inte bara lagat).

Får nycklarna och går ut till bilen, tittar på mitt nya däck :va det ser ut som om fälgen oxå är bytt tittar lite närmare och får se :skrämd att det är en bucka och rejäl repa i bakskärmen.

Samlar mig en aning, går in igen och undrar lite vad som hänt egentligen eftersom fälgen är bytt och jag har en buckla i skärmen.

Bara en vanlig punktering är svaret och nån buckla vet ingen nått om.

Blir skönheligt j*vla skitförbannad och hotar med polisanmälningar samt ringer Vag:s huvudkontor och ber att få prata med VD, då kryper det fram att de har råkat sladda in i en betongsugga under provkörningen!!!!

Nästa service jag var in på då hade jag med mig termos och campingstol, bänkade mig på förstaparkett och granskade allt ihop medan jag drack mitt morgonkaffe.

/PSW

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
PSW skrev:

Skulle hämta biilen efter en vanlig service, när jag kommer dit förklarar killen i receptionen att de tyvärr fått punktering och bytt ett bakdäck... jaha säger jag sånt som händer (glad att de faktiskt bytt hela däcket inte bara lagat).

Får nycklarna och går ut till bilen, tittar på mitt nya däck :va det ser ut som om fälgen oxå är bytt tittar lite närmare och får se :skrämd att det är en bucka och rejäl repa i bakskärmen.

Samlar mig en aning, går in igen och undrar lite vad som hänt egentligen eftersom fälgen är bytt och jag har en buckla i skärmen.

Bara en vanlig punktering är svaret och nån buckla vet ingen nått om.

Blir skönheligt j*vla skitförbannad och hotar med polisanmälningar samt ringer Vag:s huvudkontor och ber att få prata med VD, då kryper det fram att de har råkat sladda in i en betongsugga under provkörningen!!!!

Nästa service jag var in på då hade jag med mig termos och campingstol, bänkade mig på förstaparkett och granskade allt ihop medan jag drack mitt morgonkaffe.

/PSW

"Råkat sladda in i en betongsugga"
Vad ända in i h....e!!! Jag hade blivit skogstokig om jag fått reda på att de behandlat min bil på det viset :mad: Den provkörningen måste verkligen ha sagt mycket om bilen...
Vad fick du för kompensation för det? Det är inte småpengar jag skulle krävt i varje fall.....

Bear:
Det samma gäller för mig. Jag säljer också bilen nu för jag är så besviken på servicen på Volvo.
Persons har jag inte mycket positivt att säga om heller. Köpte en ny Seat för några år sedan som servades där. Backjobb på backjobb.... Första året jag hade bilen var den inne i snítt varannan månad :(

Nästa bil blir troligtvis en Honda. Har haft en förrut och var toknöjd med kvaliteten och jag misstänker att RA motor inte heller kommer göra mig besviken med servicen.

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
"Råkat sladda in i en betongsugga"
Vad ända in i h....e!!! Jag hade blivit skogstokig om jag fått reda på att de behandlat min bil på det viset :mad: Den provkörningen måste verkligen ha sagt mycket om bilen...
Vad fick du för kompensation för det? Det är inte småpengar jag skulle krävt i varje fall.

Som tur var var det min tjänstebil och inte min privata så jag lät det bero med att jag fick låna en annan bil medan de fixade skadorna. Annars hade jag krävt att få en ny bil då det var på första servicen det hände.

/PSW

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Hoj
Crescent
PSW skrev:

Jag har en liknande historia från Perssons. Svärmorsans bil (Seat Ibitza 00) började lukta bränt! Visade sig att en kabelhärva hade lossnat och legat emot en remskiva. Saker som kan hända ibland.... Grejen är den att kabeln ligger över en annan kabelhärva som hade frusit sönder under vintern och som blivit utbytt!(Bra kvalitet :huvet )
Litet sammanträffande kanske. Dåligt monterad under reperationen skulle jag gissa! :fakta
Grejen är den att det skulle inte perssons ta på sig! "Det har inte vi gjort!" sa dom.... Redan där bryter dom mot service-regel nummer ett: "Kunden har alltid rätt". Nu var dom så "snälla" att dom lät svärmorsan gå i spöregnet i från perssons till Salabackar i stället för att fixa en lånebil!! :kocko
Nu var hon bra sne när hon kom tillbaka för att hämta bilen, hon ville se vad som hade blivit gjort och varför sladden hade lossnat. En rimlig detalj när man får pröjsa för något som ska vara ett garanti jobb...(Kostnad 1300:) Men mecken säger "Jag vill inte prata med henne!!"
JA MEN VA FAN SÅ SÄGER MAN INTE PÅ ETT SERVICE FÖRETAG, ÄR DOM HELT PUCKADE ELLER!!! :4skrika :4skrika :4skrika
Hon blev så jävla arg så hon kokade. Kom hem till oss full i tårar och sa nu ska jag byta bil!!!
PERSSONS ÄR FAEN INTE VÄRDA ATT FÅ SÄLJA BILAR!!

Hoppas skiten går i konka!!

Nu har köpt en ny Nissan Almera på Philpssons fri service i tre år, och fri låne bli vid service! :banana (Så slipper hon gå i regnet..)
Få se om dom kan leva upp till vad som krävs av en bilfirma!! :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Fota bilen in och utvändigt. Fota även hur långt bilen gått innan man lämmnar in den. Lyckas man få en duktig mekaniker som gör ett bra jobb så ber man att just den personen ska ta hand om bilen nästa gång man lämmnar in den.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...