Hata Volvo

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Nu ska jag ju inte strö salt i såren på M:et angående bra eller dålig service.
Har ju själv en Volvo som är en importare, köptes år 2000 och har varit inne på Upplands motor 3 gånger på service.

Har inte varit några problem alls med dem för min del, har till och med gått med vinst hos dem då jag fick en dyrare olja än vad som stod fakturerat vid ett tillfälle. :D

Dem har till och med gjort 2 jobb kostnadsfritt efter dem ringt och sagt att det och detta har gjorts, har då vänligt men bestämt sagt att det jobbet har jag inte beställt, så det pröjsar jag inte för.
Lite surt blev det i telefonen, men dem fick inget pröjs ändå.

Men håller med tillfullo, ingen verkstad är så bra att dem inte kan bli bättre, mycket bättre.

Bara tur att M:et inte lämnade in bilen i Stockholm, burr
Har jobbarkompisar som drar skräckhistorier om verkstäder där.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Deadmetal:
För mig har de i varje fall bevisat att de har otillräcklig kunskap om hur man sköter en serviceanläggning, både när det gäller utförande och kundmottagande...

Men nu är i alla fall bilen omlackad så jag är nöjd. Vilket bevisar att de kunde göra det, trots att de insisterade på att det var omöjligt att få det bättre....
Efter lite snack med kundmottagaren så erkände han att det var ett riktigt skitjobb de hade gjort! Även om han inte utryckte sig precis så :)
Tack vara det så klarade de sig ifrån mer bråk från min sida. Hade han inte erkänt att det var ett undermåligt arbete de lyckats med från börjar så hade varenda chef på det bygget vetat om vad jag tycker om dem nu....

Så min solklara rekomendation är: Lämna för guds skull inte in bilen på omlack på Volvo i Uppsala, vad ni än gör! De borde inte ha behörighet att ens närma sig en lackspruta.... Än mindre ett slippapper eller något annat "verktyg" som de kan orsaka skada med.

puffy_74

Har gärna bråttom....
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04 Bil´n M-grön V70 AWD -98 med ALLA knappar...
Nästa bil blir troligtvis en Honda. Har haft en förrut och var toknöjd med kvaliteten och jag misstänker att RA motor inte heller kommer göra mig besviken med servicen.

En kille som fattat galoppen....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...