Hatar inkompetenta tjuvar!!!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster förstår jag men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt. Just nu har ett försök till stöld bara kostat mig pengar, summan av skadorna uppgår precis till beloppet av självrisken så att man kan säga att dom har skadat den optimalt för att det ska kosta mig så mycket som möjligt för att för den delen inte vara lönt att ta den på försäkringen!!!
 

Bifogat

  • DSC00688 (Small).JPG
    DSC00688 (Small).JPG
    62.2 KB · Visningar: 225
  • DSC00690 (Small).JPG
    DSC00690 (Small).JPG
    67.2 KB · Visningar: 187
  • DSC00691 (Small).JPG
    DSC00691 (Small).JPG
    53.1 KB · Visningar: 172
Last edited:

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
västkusten
Hoj
Varierar
T509 skrev:
2596134 Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt. Just nu har ett försök till stöld bara kostat mig pengar, summan av skadorna uppgår precis till beloppet av självrisken så att man kan säga att dom har skadat den optimalt för att det ska kosta mig så mycket som möjligt för att för den delen inte vara lönt att ta den på försäkringen!!!

Satan så svårt det kan vara att hålla fingrarna borta från
andras prylar :mad:
Och dessutom så VANSINNIGT AMATÖR MÄSSIGT :huvet
HATAR folk som snor andras prylar......... Jobba ihop egna pengar för FAAAAN!
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Roger_Soderblom skrev:
2596157 Jag hatar även kompetenta tjuvar :D

Vad för lås hade du i bromsskivan?

Måste dock erkänna att inkompetenta är snäppet värre...

Det vanliga ABUS skivbromslås, tillräckligt smarta var som att veta att det inte går att klippa av den!!!
 
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Märsta
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
T509 skrev:
2596162 Måste dock erkänna att inkompetenta är snäppet värre...

Det vanliga ABUS skivbromslås, tillräckligt smarta var som att veta att det inte går att klippa av den!!!

Vilken sort?, de har ett antal olika.

Den som är som ett hänglås?
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Roger_Soderblom skrev:
2596164 Vilken sort?, de har ett antal olika.

Den som är som ett hänglås?

Denna!!!
 

Bifogat

  • abus.JPG
    abus.JPG
    8 KB · Visningar: 1,006

sleepy_K4

65 blå/gröna kontant på bordet =)
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Landskrona
Hoj
ingen nu mera
det är iaf skönt att dom misslyckas än att dom klara det ... hellre lägger man ut dom slantarna för att fixa det lilla som fördärvats än att stå där utan hoj o inte veta hur mkt fb betalar !! alltid när man kommer hem så precis innan man kommer runt hörnan så man kan se hojjen har man alltid sån pirrig känsla om den ska stå där lr ej !!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Du slapp iaf rulla hem din 300 meter varav 150 meter var uppförsbacke med grus/snöslask.

Man kan ju bli förbannad för mindre:mad:.
Trist på din hoj men var glad att det är November och inte Maj :).

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2589245&postcount=24


EDIT: Jag har ett likadant lås som dig och det satt kvar i skivan när hojen hittades, långt ifrån nyskick på låset men det höll ihop iaf :tummenupp.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Pinky skrev:
2596188 Du slapp iaf rulla hem din 300 meter varav 150 meter var uppförsbacke med grus/snöslask.

Man kan ju bli förbannad för mindre:mad:.
Trist på din hoj men var glad att det är November och inte Maj :).

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2589245&postcount=24


EDIT: Jag har ett likadant lås som dig och det satt kvar i skivan när hojen hittades, långt ifrån nyskick på låset men det höll ihop iaf :tummenupp.


Man va fan, trillade dom med den efter 300m???
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
T509 skrev:
2596192 Man va fan, trillade dom med den efter 300m???

Dom rullade iväg den med en liten ful kärra under framhjulet för att kunna "jobba ostört". Antar att det inte var det lättaste att rulla hojen med denna lilla kärra (typ väskvagn modell mindre) med små hjul. Grus/snöslask och mörkt.

Hittade hojen längst ner i backen med kärran fortfarande under hjulet..
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Du måste ha en hög självrisk din stackare, bara skivan går ju lös på över 3000kr och ett tändningslås orginal är väl inte direkt gratis heller.

Min syster råkade ut för samma sak förra veckan och då var det riktiga amatörer, hon upptäckte det på kvällen att de varit på och försökt stjäla hojen och får då hjälp av grannar med nya lås och att resa upp hojen och ställa den bakom bilen. På morgonen när hon ska ringa bärgaren så har tjuvarna varit där igen och försökt stjäla åbäket och släppat fram hojen, Vem faan stjäl en hoj i slutet av oktober? Knappast för en nöjestur i höstrusket och till gamla r6:eek:r så måste det finnas hur mycket beggade delar som helst att även en tjuv har råd köpa dem ärligt istället för att göra livet surt för andra
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Hårding skrev:
2596210 Du måste ha en hög självrisk din stackare, bara skivan går ju lös på över 3000kr och ett tändningslås orginal är väl inte direkt gratis heller.


Länge leve e-bay!!! Hojen är inte direkt ny (Ducati 900 ssie -00) så att man behöver inte nya saker på den direkt, självrisken tror jag ligger på 3000kr.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
T509 skrev:
2596134 Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster förstår jag men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt. Just nu har ett försök till stöld bara kostat mig pengar, summan av skadorna uppgår precis till beloppet av självrisken så att man kan säga att dom har skadat den optimalt för att det ska kosta mig så mycket som möjligt för att för den delen inte vara lönt att ta den på försäkringen!!!

Går det på försäkringen om man bara har halvförsäkring eller måste de sno hela hojen.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
T509 skrev:
2596134 Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster förstår jag men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt. Just nu har ett försök till stöld bara kostat mig pengar, summan av skadorna uppgår precis till beloppet av självrisken så att man kan säga att dom har skadat den optimalt för att det ska kosta mig så mycket som möjligt för att för den delen inte vara lönt att ta den på försäkringen!!!

men du, var glad att du har kvar hojjen... de skulle jag vara iaf.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Med den rubriken, låter det mer som om att de misslyckats att göra ett beställningsjobb åt dig.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mjölnaren75 skrev:
2596249 Går det på försäkringen om man bara har halvförsäkring eller måste de sno hela hojen.
Om det är ett stöldförsök så går det på halv, är det sabotage så är det värre.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
NoPinky skrev:
2596267 Med den rubriken, låter det mer som om att de misslyckats att göra ett beställningsjobb åt dig.


VA FAN KAN MAN INTE SÄGA NÅGOT PÅ FOROMET UTAN ATT BLI ANKLAGAD FÖR FÖRSÄKRINGBEDRÄGERI!!!

Skit i att anta saker om folk du inte känner!!!!!!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top