Hatar inkompetenta tjuvar!!!

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
T509 skrev:
2596134 Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster förstår jag men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt. Just nu har ett försök till stöld bara kostat mig pengar, summan av skadorna uppgår precis till beloppet av självrisken så att man kan säga att dom har skadat den optimalt för att det ska kosta mig så mycket som möjligt för att för den delen inte vara lönt att ta den på försäkringen!!!

Tja, självrisken för stöld är väl högre så du ska nog vara glad ändå. Låset sparade dig en massa tid och arbete.

Stod den ute eller i garage? Risken är ju att de har lärt sig läxan och kommer tillbaka...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
T509 skrev:
2596134 Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster förstår jag men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt.

Jasså det kan du förstå, men då borde du ju även förstå att alla måste börja nånstans för det finns ju inte direkt en kurs för tjuveri.

Lås in den bättre - det är bara det som gäller tyvärr.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
TukTuk skrev:
2596520 Tja, självrisken för stöld är väl högre så du ska nog vara glad ändå. Låset sparade dig en massa tid och arbete.

Stod den ute eller i garage? Risken är ju att de har lärt sig läxan och kommer tillbaka...


Ringde och kollade, självrisken är 6000 kr, nu är det definitivt jag som fixar det själv.

För en gångs skull så stog den ute!!! Nu är den på gården igen!!!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
T509 skrev:
2596134 Att göra beslut i livet o inte betala för varor och tjänster förstår jag men att vara så fatalt dålig på sitt jobb (tjuveri) finns ingen ursäkt. Just nu har ett försök till stöld bara kostat mig pengar, summan av skadorna uppgår precis till beloppet av självrisken så att man kan säga att dom har skadat den optimalt för att det ska kosta mig så mycket som möjligt för att för den delen inte vara lönt att ta den på försäkringen!!!

Jag trodde det var din Spondon ett tag, tur (i oturen) att det var Duccen... :)

Har också vart med om inkompetenta tjuvar när de försökte sno Millen. Känns så jäkla meningslöst bara, prylen står kvar i risigt skick och kostar bara pengar...
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
imaster skrev:
2596770 Jag trodde det var din Spondon ett tag, tur (i oturen) att det var Duccen... :)

Har också vart med om inkompetenta tjuvar när de försökte sno Millen. Känns så jäkla meningslöst bara, prylen står kvar i risigt skick och kostar bara pengar...


Hade det varit spondon hade jag gjort en CSI utredning och en Irakisk rättegång alltså death by hanging!!!
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Samma här, min hoj fick brutet tändningslås i garaget, något flyttad. Blev på försäkringen.

Betänk om du skall slanta eget lås själv att om du inte köper hela kitet (cutslås och tanklås) så får du många olika nycklar att släpa på :gnissla

Körde hem min igår, nylagad, nya nycklar, 2000kr fattigare i självrisk och nu står den kjedjad i garaget. Surt sa räven...
 

Redtail_Racer

Besudlad
Gick med
27 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki ZX10R Ninja -06
Haha....fy fan vad surt....Jag förstår att du är skitförbannad....
Jag hade nog setat i Garaget och väntat med ett Slagträ lr nått...:smasha
Går nog inte att beskriva hur sur jag hade varit om jag hade fått vara med om sånt där amatörarbete...:dummer

"Ett tips"
ABUS har tagit fram sitt nya larmlås nu...Brorsan har ett sånt...Den låter lagom för att skrämma iväg ngr i alla fall...:kulspruta
Låset kostar 1200 spänn nytt...Har du tur så hittar du nog ett begagnat snart också...:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top