Tror iofs att Rossi satsade på att komma ifatt och om Sete, men Rossi kom om Biaggi för sent för att hitta något läge på Sete.
Det var ett mycket bra race, klart imponerad av Bayliss körning, även om vilt och galet sladdande inte alltid leder till vinst (om man inte heter schwantz förståss).
Tror att duccen till viss del lever på sjukt mycket effekt i ett chassi som nästan räcker till effekten men inte hela vägen.
Sen är det nog inte något direkt fel på däcken, utan mer körstil och chassiinställningar, som avgör om det håller eller inte.
Welkom är dock känd för att vara en hal och skitig bana.
Vad edwards gjorde är svårt att gissa, läst lite olika versioner på motogp.com, men halt och en touch med hopkins gjorde enligt både edwards och hopkins att edwards tappade kontrollen, sen går det isär med att hopkins säger att edwards stötte honom och edwards säger tvärtom, skitigt spår där han startade också.
Shit happens och det var tur att ingen slog sig allvarligt iaf, synd för edwards hade nog kört bra.
Checa kommer nog vara kvar ett tag till, det finns inga självklara förare som är bättre än honom att ta hans plats.
Kawa måste göra en rejäl uppsnäppning, det går inte att leva på gamla superbikemeriter från början av 90-talet liksom..
Men det är en jäkla konkurrens numer, äckligt bra förare i nästan alla team, bra materiel till de flesta, och när 14 av 20 förare kvalar inom samma sekund är det faktiskt jävligt tajt för att vara motorcykel gp.
Nu såg jag inte 250-racet, men Stiggy bör nog ta topp-10 placeringar ganska snart, annars blir det nog sista säsongen för honom, vilket jag inte hoppas.
Snyggt av kallio med ytterligare topp10-placeringar iaf, tror han kommer hänga kvar länge i VM, och han bör nog kunna få ännu bättre hoj/team nästa år eller gå vidare till 250 nästa år. Men sen får han nog som de flesta nordbor kanske lära sig kvala bättre, nästan bara här uppe vi kör fortare på racen än på kvalen