Hatten av för Bayliss!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Satt och hoppade i soffan under racet idag!
Fasen vad han plågade Duccen. Höll jämna steg med Rossi så länge däcken höll.
Duccen är grymt stark, accellererade ifrån hondan på rakorna ju! Så jäkla kul att Rossi börjar få jobba för att hålla sig där uppe i täten.
Ingen är större Rossi-fan än jag, men det här bäddar för roligare racing!
Heja Bayliss och Sete!!!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Heja Bayliss och Sete!!!

Absolut :bow

Blir riktigt kul att se på motogp iår , man såg verkligen att Rossi fick jobba ordentligt.
Satan vad Sete drog på men Rossi blir svårslagen för totalen tror jag.

Längtar till nästa race...

/E

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Ni är lyckliga som fick se det, vi med comhem. Vad fick vi se? MÖRKER & åter mörker! SKIT! Det va det enda man ville se på tven i helgen.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Bayliss my god! :bow
Så härligt att se...det man fick se...då mitt boxerabbonemang krånglade en hel del åxå! :mad: Missade b.la. starten HELT! :mad:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hatar duccen, men fy fan va Bayliss piskade skiten ur den idag......Hur många centimeter tror ni han hade kvar av fotpinnarna då???? Han skrapade ju för fan hela racet juh :tummenupp :tummenupp :tummenupp

ni som inte såg, imorgon kl 08,30.....

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ravetrancer skrev:
Hatar duccen, men fy fan va Bayliss piskade skiten ur den idag......Hur många centimeter tror ni han hade kvar av fotpinnarna då???? Han skrapade ju för fan hela racet juh :tummenupp :tummenupp :tummenupp

ni som inte såg, imorgon kl 08,30.....

Grymt kört av Bayliss, men jag tror inte det va fotpinnarna han skrapade utan stövlarna..

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
Roadrunner skrev:
Grymt kört av Bayliss, men jag tror inte det va fotpinnarna han skrapade utan stövlarna..
De sa han också på Eurosport att de va titanbeläggningen på stövlarna som gnistrade.Han önskade också att de va ett 24 timmarsrace så gnistregnet hade synts bättre i mörker.

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Var det jag som så fel, eller var snittfarten för vinnaren av 250 racet 6 km/h högere än MotoGp? 167 resp. 161 km/h....

(Tvåtakt går fortfarende bra)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Seizure Later skrev:
Var det jag som så fel, eller var snittfarten för vinnaren av 250 racet 6 km/h högere än MotoGp? 167 resp. 161 km/h....

(Tvåtakt går fortfarende bra)

Vinnarnas snittfarter:

Sete (MotoGP) 161.2 Km/h
Poggliali (250) 156.6 Km/h
Pedrosa (125) 149.8 Km/h

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är fruktansvärt jobbigt att inte ha Eurosport i stugan. Det måste det bli ändring på nu.
Måste säga att jag inte trodde attt Sete skulle klara av att vinna ett torrace - kul att man fortfarande kan bli överraskad.
Duccen verkar gå riktigt jävla bra.
Yamaha, Suzuki och Kawasaki får stå i skamvrån ett tag till.
Barros blir dock bättre och bättre från skadan så han är nog uppe på pallen snart. Checa har det jobbigt. Är även imponerad av Hayden, även om Hondan ju är den enklaste av hojarna att köra fort på.

Synd att Stiggy inte kan klättra upp till topp tio. Poggiali imponerar i 250 och även Porto håller jag på där.

Kallio körde sin vana upp sig jämfört med träningen och det är starkt att vara först i mål i den klungan han körde - bra tävlingsnerver helt enkelt.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
K-Micke skrev:
Hatar Duccen?
Det är Bayliss´toesliders som drar i backen, inte fotpinnarna, han gjorde det i SBK också.

Jag älskar Duccen, så jä*la vacker å go, men den lät mycket grymmare när de körde med twin-pulse tändningen. :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Härligt och dramatiskt race! När Rossi blir pressad blir det hur kul som helst. Dock gissar jag att han lät Gibernau vinna. Han verkade så nöjd att Sete hade pole och "borde" ha kunnat köra ikapp honom de sista varven.

Vad f-n gjorde Edwards i starten?! Jag tittade på en bandad sändning och kunde spola tillbaks och titta ordentligt ett par gånger. Han byter spår och kör helt sonika in i nr 21, tappar kontrollen helt och far av hojen - mitt i startklungan. Han hade tur som inte blev överkörd eller orsakade någon annan skador.

Bayliss var helt suverän att se på. Jag unnade honom verkligen däck med längre livslängd. Då hade han vunnit.

Checa: nia, tredje Yamaha och ifrånåkt av Abe. Hans dagar verkar vara räknade. Får nog vara glad om han får köra Kawasaki nästa år. Gissar att han kommer sluta efter Hayden i sammandraget.

På tal om kräftgång: undrar hur länge McCoy kommer stå ut med att ligga sist. Vilken hopplös situation att bli varvad av samma killar som man vann över två år tidigare. Jag vill se honom på en Honda V5 nästa år; det lär bli en syn värd att vänta på.

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Ang. Edwards: "Nybörjarmisstag" - får upp den på bakhjulet, men sätter ner den snett och får massivt vingel och går in i någon vilket medför att han lägger den och slipar skinnställ mitt framför stackars McWilliams som har det nog j-igt med sin gamla oljeryk.

Ungefär så...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tror iofs att Rossi satsade på att komma ifatt och om Sete, men Rossi kom om Biaggi för sent för att hitta något läge på Sete.

Det var ett mycket bra race, klart imponerad av Bayliss körning, även om vilt och galet sladdande inte alltid leder till vinst (om man inte heter schwantz förståss).
Tror att duccen till viss del lever på sjukt mycket effekt i ett chassi som nästan räcker till effekten men inte hela vägen.
Sen är det nog inte något direkt fel på däcken, utan mer körstil och chassiinställningar, som avgör om det håller eller inte.
Welkom är dock känd för att vara en hal och skitig bana.

Vad edwards gjorde är svårt att gissa, läst lite olika versioner på motogp.com, men halt och en touch med hopkins gjorde enligt både edwards och hopkins att edwards tappade kontrollen, sen går det isär med att hopkins säger att edwards stötte honom och edwards säger tvärtom, skitigt spår där han startade också.
Shit happens och det var tur att ingen slog sig allvarligt iaf, synd för edwards hade nog kört bra.

Checa kommer nog vara kvar ett tag till, det finns inga självklara förare som är bättre än honom att ta hans plats.

Kawa måste göra en rejäl uppsnäppning, det går inte att leva på gamla superbikemeriter från början av 90-talet liksom..
Men det är en jäkla konkurrens numer, äckligt bra förare i nästan alla team, bra materiel till de flesta, och när 14 av 20 förare kvalar inom samma sekund är det faktiskt jävligt tajt för att vara motorcykel gp.

Nu såg jag inte 250-racet, men Stiggy bör nog ta topp-10 placeringar ganska snart, annars blir det nog sista säsongen för honom, vilket jag inte hoppas.

Snyggt av kallio med ytterligare topp10-placeringar iaf, tror han kommer hänga kvar länge i VM, och han bör nog kunna få ännu bättre hoj/team nästa år eller gå vidare till 250 nästa år. Men sen får han nog som de flesta nordbor kanske lära sig kvala bättre, nästan bara här uppe vi kör fortare på racen än på kvalen :)

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
no one
inte bara checa

det e inte bara checa som e nära och bli petad jag tror att även vår svenska "stjärna" få öka lite om han skall få åka några fler rejs i aprilia stallet. dessvärre så har han inget och skylla på längre, tidigare så skrev och beklagade han sig över hojen på sin hemsida, men vad skriver han nu?? jo hur han och roberts åker dirtbike... jag säger bara som våra gamla vänner i
Europe "i´ts the final countdown"
brackan braxter

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ytterligare en sak. Vi fick se vad oljespill ställer till med i racingen.
Sprängda motorer med mycket olja är inte så kul, får hoppas att roberts miss, omåttligt korkat att åka och titta bakåt på ett oljespill som roberts gjorde och ändå fortsätta köra..
En jävla tur att det inte skedde under racet iaf.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Troy Bayliss är den store guden! Jag får Schwantz-flashbacks när jag ser honom ligga och pressa hojen fortare än vad den egentligen går i ett hopplöst läge.

:bow :bow :bow for Bayliss!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nyteknik skrev:
På tal om kräftgång: undrar hur länge McCoy kommer stå ut med att ligga sist. Vilken hopplös situation att bli varvad av samma killar som man vann över två år tidigare. Jag vill se honom på en Honda V5 nästa år; det lär bli en syn värd att vänta på.

Såg ni förresten när han blev varvad av Sete och Valentino?
Kurvan innan han blev varvad så man honom i bild, före ledarna. Och ut ur kurvan gick han på bästa McCoy manér.. Stoooor bred sladd, med massor av däckrök... Fick ju gåshud!!!!!!!
McCoy är grym, synd bara att han sitter på en gammal superbike när alla andra åker moderna GP hojar....

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping