Borde inte vevtapparna ha varit symmetriskt fördelade med 72 graders skillnad?
Varför så högt kompförhållande som 14,5:1 ska du köra racebränsle eller e85?
Nei det er blitt lagd før, alle Volvo og Audi motorer har det. Ville prøve på noe nytt så da blei det sånn
Blir nok 98 nå i starten, men kan hende jeg går over til E85 og da kan jeg ha 15,5 kanskje 16 i kompresjon. Ingenting er som å stå ved siden av en motor med høy kompresjon, kjenne motoren lever sikkelig
Hur har du gjort skarven av veiv mellan de 4a och den 5 cylindern ?
Det kan mycket väl komma att fungera bra och låta fint Det ska bli intressant att följa hur det blir.
Är den 5e cylinder balanserad med samma balansfaktor som de övriga 4?
Du har nog läst dig till detta höga kompförhållande ska funka men jag har tycker de låter lite väl högt. Du måste ha enormt vassa kammar för att kunna köra så högt kf.
För säkerhets skull så ställ frågan om Kf på dragracingforumet här på sporthoj så får du garanterat säkra svar hur höga kf du kan köra.
Nei det er blitt lagd før, alle Volvo og Audi motorer har det. Ville prøve på noe nytt så da blei det sånn
Fungerer fint med høy kompresjon når jeg bruker vann injection Har eksperimentert mye med høy kompresjon på mange forskjellige motorer. Så det skal nok gå bra
Ser det ut som hans första motorbygge tycker du?Du har nog läst dig till detta höga kompförhållande ska funka men jag har tycker de låter lite väl högt. Du måste ha enormt vassa kammar för att kunna köra så högt kf.
För säkerhets skull så ställ frågan om Kf på dragracingforumet här på sporthoj så får du garanterat säkra svar hur höga kf du kan köra.
Fungerer fint med høy kompresjon når jeg bruker vann injection Har eksperimentert mye med høy kompresjon på mange forskjellige motorer. Så det skal nok gå bra
Da var motor satt sammen og klar til start. Kamaksel var bare 1 veivaksel grad ute av kurs på syl 5 iforhold til de 4 andre
Nå må jeg lage ett nytt stativ, eksos og radiator innfestning så er det ikke lenge til jeg kan starte den
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|