Boris JR skrev:Vad används denna gigantiska turbo till i vanliga fall?
Får vi gissa på spoolupptid lång som en kafferast eller löses detta på nått snillrikt sätt?
320 hk på en 600kubikare, det måste vara världsrekord.grön-x skrev:Och jag som tycker att det räcker med 320 hk fast jag har ju bara en 600 i och för sig.
Peter lots skrev:320 hk på en 600kubikare, det måste vara världsrekord.
Victor skrev:PB gör tillsammans med Jack Frost från Holeshot turbo en turbobusa. Lite kul att läsa om och dom räknar med 700+ hk och 250mph. Även där är aggregatet gigantiskt och med dubbla smäckiga wg-ventiler.
Wellcraft skrev:Undra om det är "körbarhet nolla" hojen med jätteturbon..
Ska de köra på gata och inte på Dyno shootouts och sätta hastighetsrekord på Bonneville eller liknande så kan det kanske bli lite jobbigt. De får nog växla upp precis innan trycket kommer, annars går det ju inte... Men den kanske pinnar på ganska bra innan trycket kommer, den är ju ändå på 1600 kubik, så lite effekt och vrid finns det nog på lågvarv också.Wellcraft skrev:Undra om det är "körbarhet nolla" hojen med jätteturbon..
Än så länge, ja (har för mig att just den motorn bänkades till 701 hk på hjulet i staterna efter den såldes dit) men jag undrar om inte det rekordet kommer att ryka när Big CC Racing får igång sin bestDrTurbo skrev:Piggast är väl denna?
GSXR1300
Cyl.volume: Stock 1300cc.
Pistons: JE Turbo.
Cylinder: Stock with iron sleeves.
Ported cylinderhead with bigger valves.
Tested power in dyno: 504 kW (685 hp) at 2.3 bar and 10200 rpm.
Watercooled intercooler.
Carillo rods.
MC Xpress cylinder head bolts M12.
Saxat från MC-xpress
lahi skrev:Än så länge, ja (har för mig att just den motorn bänkades till 701 hk på hjulet i staterna efter den såldes dit) men jag undrar om inte det rekordet kommer att ryka när Big CC Racing får igång sin best
kavakungen skrev:hur sitter du där bak o kasar mc som har över 600 hp.motor kommer nån stora v8.
min kompis i finland hade hajabusa 11oo .men dom kom inte över 400 hästar.dubba turbo plus ljuskås.
Andreas70 skrev:Hur fan stavar folk nu för tiden? Snygg meningsbyggnad tillika!
Fürstenhoff skrev:Hhhmm - säg bara till när så kan vi ta en tur på Slingerbulten med min "Blysläde" så kanske du ändrar ditt påstående ovan!!
/Fürstenhoff.
kavakungen skrev:hur sitter du där bak o kasar mc som har över 600 hp.motor kommer nån stora v8.
min kompis i finland hade hajabusa 11oo .men dom kom inte över 400 hästar.dubba turbo plus ljuskås.
Fürstenhoff skrev:Hhhmm - säg bara till när så kan vi ta en tur på Slingerbulten med min "Blysläde" så kanske du ändrar ditt påstående ovan!!
/Fürstenhoff.
lahi skrev:Än så länge, ja (har för mig att just den motorn bänkades till 701 hk på hjulet i staterna efter den såldes dit) men jag undrar om inte det rekordet kommer att ryka när Big CC Racing får igång sin best
Fürstenhoff skrev:Du är en MYCKET "störd" 40 åring!!
/Fürstenhoff.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |