Hayabusa vs Kawasaki

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
swekat skrev:
2174402 Det är väl skitsamma hur hojen ser ut !
Det viktiga är hur den går och hur man sitter på den,,,
om man inte är totalposör dvs.... (flamebait :hihi !!!)

Jag är lite av posöråkningens okrönte konung. Posör åker i stan, på lndsväg, motorväg och på stigar.

viktigt med class :p
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Fürstenhoff skrev:
2175564 Ps! Tycker absolut INTE att Hayabusan är snygg men i jämförelse med ZX14 så framstården som ett konstverk!! :tummenupp Ds!

Kawasaki var ju tvungna att klå Suzuki på någon punkt.. :rolleyes:
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Hmmm - tycker Busan inte gör rätt för sig på bild och speciellt inte snett framifrån :rolleyes: . I verkligheten ser den ut som en riktig hoj :yoparty - större - medans ex R1 ser ut som lillebror typ liten :4skrika . Sedan hinner man inte kolla på bulan, lyktor och annat trams när man vrider på rullen - helt klart det bästa som kan hända på en hoj :tummenupp .//R
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Man får säga vad man vill om busan, men den är 10ggr snyggare än nya zx-14,busan är en legend,nåt som zx-14 aldrig kommer bli.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fürstenhoff skrev:
2175564 Hhhhmmmm....

Det finns alldeles för mycket gay riders (läs-utseende fixerade) nu för tiden vilket är lite skrämmande!! :7peta

Jag menar - betalar man STORA pengar för utseendet eller för prestandan/väghållningens skull!!?? :va

Bara en tanke!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

För en gångs skull håller jag med dig fullständigt! :tummenupp När jag kör hojen ser jag instrumenten, tanken å kåpglaset, så länge dom är designade för att jag ska trivas när jag kör hojen är jag nöjd. Sen ser jag hellre att utvecklarna lägger krutet på driftsäkra grejer, bra register i motorn, hållbar å lättväxlad låda och bra väghållning! :fakta
 

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
Lanserar Suzuki modellen Hayabusa fortfarande? Isf borde det väl komma en uppdatering snart? Eller en ersättare?
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Kruxert skrev:
2175539 Säger han som ser ut som en uteliggare i 40-års åldern :7peta

att komma med personangrepp är kanske lite att ta i...
Som tur är tar jag inte åt mig speciellt mycket av vad du skriver men det kan finnas folk som gör.

Chilla ner på personangreppen. diskutera motorcyklar här istället.


Sen är det ju klart man possöråker. har ett oversized skinnställ, ful hjälm icke tonat vissir så min possör åkning blir något av en flopp för jag ser antagligen jävligt fånig ut men man måste ju försöka. :)
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
He he tycker det här är så roande :rofl så fort någon nämner "Hayabusa" så gapar folk halsen ur sej om utseéndet.. finns ju en mängd olika hojar som man skulle kunna kritisera ang. utseèndet men hur intressant är det ? Grejen verkar ju litegranna vara att Busan bevisligen är en rätt lyckad konstruktion, tekniskt, aerodynamiskt och prestandamässigt sett och att detta verkar tydligen ha gjort den till lite av en "kult" eller "legend" hoj.. detta stör sej uppenbarligen en del människor på och måste då dra upp nåt irrelevant snack om utseéndet :va det är så jäkla farcinerande tycker jag :)
I dag är den ju lite av "en i mängden" och börjar dessutom bli en gammal hoj. Busan är väl bra på det den konstruerades för att vara bra på, likväl som andra hojar är bra på det dom konstrueras för.. är det så otroligt märkvärdigt ? Att se utseéndet som den primära egenskapen hos ett fordon, brukar rent allmänt, vara en kvinnlig företeélse enl. min erfarenhet.. (iaf de damerna som inte är motorintresserade) lägger inga värderingar i det - konstaterar bara att det brukar vara så..
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
swekat skrev:
2174402 Det är väl skitsamma hur hojen ser ut !
Det viktiga är hur den går och hur man sitter på den,,,
om man inte är totalposör dvs.... (flamebait :hihi !!!)

var det dummaste jag hört..nog fan köper man en hoj som är i sitt tycke snygg,
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Fürstenhoff skrev:
2176520 Det absolut dummaste jag hört är att man i första läget köper sig en SVINDYR mc för utseendets skull i stället för prestandans skull!! :7peta

Men så finns det tyvärr alldeles för många posörer i detta avlånga land & kanske det är därför gay rörelsen är på sådan fram march!! :rofl

/Fürstenhoff.

därför man skall hålla sig till beggade hojjar,sedan om man har både och är det väl ett plus i kanten, köpa en hoj som är ful som fan men med ett satans skuv ger jag inget för, hade det varit en bil med den tendensen så köper jag det totalt eftersom jag själv ägt och trimmad upp den typ av bil, men hojjar vill jag ha en fräsch och fin med bra prestande sedan om jag sitter i vinkel bryr jag mig inte om då jag inte åker 60 mil om dagen.
 
Last edited:

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Fürstenhoff skrev:
2176520 Det absolut dummaste jag hört är att man i första läget köper sig en SVINDYR mc för utseendets skull i stället för prestandans skull!! :7peta

Men så finns det tyvärr alldeles för många posörer i detta avlånga land & kanske det är därför gay rörelsen är på sådan fram march!! :rofl

/Fürstenhoff.

:D :tummenupp
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Det är väl inget fel i att vilja ha en snygg hoj? När jag köper bil så vill jag att den ska vara snygg också. Det är inte annorlunda med hoj. Man väger in alla aspekter vid köpet: prestanda, pris, utseende och så vidare. Jag köper inte en hoj som är ful, det är en sak som är säker. Nu för tiden är alla sporthojar så pass lika i prestanda att du så gott som kan välja den du tycker är snyggast och sitter bäst på.

Förövrigt är inte Hayabusan speciellt snygg, men den ser i alla fall lite cool ut. Kawan är enbart ful. :zpy
 

swekat

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Eken
Hoj
Busa ,, vad annars ???
Fürstenhoff skrev:
2176520 Det absolut dummaste jag hört är att man i första läget köper sig en SVINDYR mc för utseendets skull i stället för prestandans skull!! :7peta

Men så finns det tyvärr alldeles för många posörer i detta avlånga land & kanske det är därför gay rörelsen är på sådan fram march!! :rofl

/Fürstenhoff.

WORD ! :yoparty
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fürstenhoff skrev:
2176520 Det absolut dummaste jag hört är att man i första läget köper sig en SVINDYR mc för utseendets skull i stället för prestandans skull!! :7peta

Men så finns det tyvärr alldeles för många posörer i detta avlånga land & kanske det är därför gay rörelsen är på sådan fram march!! :rofl

/Fürstenhoff.

:tummenupp Amen!

Om jag köper en busa eller ZX14 så är det för att dom är snabbast! Att dom är fula bägge två, det kan man ha överseende med.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Det ar det dummaste jag har hørt i hela dag at man ska kjøpa hoj bara efter prestandan? ska jag spendera 100k+ bør ju fan hojen gå bra OCH vara snygg..at några har kallar det for gay ar ju bara løjligt. det blir ju som at kn***a fulaste bruden bara for at hon ar god i sangen?? det som verkligen ar gay ar at kalla det for gay for at man gillar snygga hojar..... :7peta
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Om man säger gay när man menar utseendefixerad så är det nog bättre att använda det sistnämda uttrycket. Det finns säkert många hojkillar och -tjejer här som inte känner igen sig och kanhända tycker att forumet blir roligare att ta del av då. Gay och fjolla är inte samma sak.
Tycker jag.
Mvh
Jörgen
 
Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Jag tycker också det är ghey med en snygg hoj. Skulle aldrig sätta mig på en MV augusta. För övrigt så åker jag hellre volvo 140 som ger valuta för pengarna än en ny merca. Eftersom jag e så ghey så är jag inte intresserad av impa på brudarna.
:rolleyes:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
General E skrev:
2177995 Jag tycker också det är ghey med en snygg hoj. Skulle aldrig sätta mig på en MV augusta. För övrigt så åker jag hellre volvo 140 som ger valuta för pengarna än en ny merca. Eftersom jag e så ghey så är jag inte intresserad av impa på brudarna.
:rolleyes:
:lol
Låter inte så orimligt. Jag tycker funktionellt är snyggt.
På 140 har man kofångare för att skydda lackan från parkeringskador, på många moderna bilar har man lackade kogångare... :va

Gillar därför Busan även uteendemässigt på ett sätt. En mer kompromisslös design för bra aerodynamik.
Busans är lite som katanorna var förr, en mer kompromisslös design för att vara en bra dragbike.

Mvh
J
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top