Purple Haze
f d bootlegger
- Gick med
- 2 Oct 2003
- Hoj
- 2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Eftersom jag kör en låtsascustom dvs en Virago 535 så har jag en tid letat efter några vettiga dojor att ha på fötterna. Sportdojor är inte riktigt min grej. Har mer letat bland customstövlar och har fastnat för något i den här stilen.
Alt 1 med tjock gummisula
Alt 2 med tunn gummisula
Min första tanke är faktiskt... även om det står HD på stövlarna... är det verkligen stövlar avsedda för MC-åkning dvs ger stöveln användaren fullt skydd?
Hade för övrigt inte bara tänkt använda dom vid MC-åkning utan även vintertid när snön ligger meterdjup och tempen visar på minusgrader. Sköter man bara stöveln rätt och inte utsätter den för allt för mycket vatten och salt och dessutom smörjer in den med läderbalsam någon gång i veckan så bör den rimligen hålla några år.
Några erfarenheter av dessa stövlar eller liknande?
Alt 1 med tjock gummisula
Alt 2 med tunn gummisula
Min första tanke är faktiskt... även om det står HD på stövlarna... är det verkligen stövlar avsedda för MC-åkning dvs ger stöveln användaren fullt skydd?
Hade för övrigt inte bara tänkt använda dom vid MC-åkning utan även vintertid när snön ligger meterdjup och tempen visar på minusgrader. Sköter man bara stöveln rätt och inte utsätter den för allt för mycket vatten och salt och dessutom smörjer in den med läderbalsam någon gång i veckan så bör den rimligen hålla några år.
Några erfarenheter av dessa stövlar eller liknande?