HD, live or let die!!! Woke i US

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

HDV1.jpg
HDV2.jpg
HDV3.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är det de säger, go woke, go broke.
Kände inte till detta men såg en sjukt töntig grej på semestern som passar väl in i storyn.
Elcykel, really? 😅
1000029104.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
HD var ju på dekis redan innan de började med wokesoppan. Skulle tro att wokesoppan är ett panikartat försök att locka nya kundgrupper ny när deras gamla håller på att dö av, och de inte lyckats locka yngre.
Ivf, hade inte USA gått in och stödköpt hojar till polisen hade de konkat för länge sedan.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Tänk att just Fox News tar upp detta :)
På amerikanska hojforum är folks åsikter delade såklart men i stora drag verkar folk tycka att de som lever harley-livsstilen blir allt äldre och dör bort och det fylls inte på med yngre köpare så om inte H-D gör något för att locka dem så stupar snart firman.
Det är ju upprört för att H-D lägger ut tillverkning i Asien också, samtidigt som det klagas på höga priser.
 

sportbike

fossil
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Min erfarenhet av Harley-ägare är att de flesta inte vet hur cykeln fungerar eller varför, det viktigaste är att sitta fullt tatuerad på nån krog/ölhak och berätta för kreti och pleti att man minsann har en HD, så kom inte här och stick upp din jävla riskokare/pastaräser.

Nu har vi i mitt garage c:a 18 stycken Harleys av skiftande årsmodell och karaktär, en har gått 80 mil på fyra år och ska in på förstaservice wtf ??

Det viktigaste av allt är att man har tuffa kläder, skägg och luft och buller.
Å tatueringar såklart.

Att man sen inte har varken kontroll eller balans utan måste paddla med fötterna de sista 30 meterna när man ska parkera på nåt fik ser ju bara fånigt ut.




Är jag dömmande av grupp eller finns det nån riktighet i det jag ser?

No offence, fellow bikers :hjarta
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Min erfarenhet av Harley-ägare är att de flesta inte vet hur cykeln fungerar eller varför, det viktigaste är att sitta fullt tatuerad på nån krog/ölhak och berätta för kreti och pleti att man minsann har en HD, så kom inte här och stick upp din jävla riskokare/pastaräser.

Nu har vi i mitt garage c:a 18 stycken Harleys av skiftande årsmodell och karaktär, en har gått 80 mil på fyra år och ska in på förstaservice wtf ??

Det viktigaste av allt är att man har tuffa kläder, skägg och luft och buller.
Å tatueringar såklart.

Att man sen inte har varken kontroll eller balans utan måste paddla med fötterna de sista 30 meterna när man ska parkera på nåt fik ser ju bara fånigt ut.




Är jag dömmande av grupp eller finns det nån riktighet i det jag ser?

No offence, fellow bikers :hjarta
”Dömmande av grupp”, helt klart. Flevastat därtill.
Jag tror den grupp du talar om ökat rejält i antal och t o m kommit att utgöra majoriteten.
Något som ofta slagit mig genom åren är de många seriösa petrolheads som håller sig till märket. För mig en gåta, för dem självklart. De brukar inte hymla om div egenheter hos märket. (Den senaste kommentaren löd, apropå resor; ”Jag kör ju HD, allt kan hända. Han stirrade dock tomt i fjärran när jag sa vad jag körde…)
Dessa dedikerade petrolheads är inte sällan öppna för annat och andra men ett enda är bestående och konstant. Mött HDåkare som varit ”överallt”. Möter också de här som i stora stim förflyttar sig mellan klubbar/träffar/fester, med följebil.

De lyckades med begreppet konceptknuttar, som med alla lågmilade, touratecknedsmetade GSA. De som använder dem som tänkt ser man när de understundom lämnar periferin och åker in för refill/repair i civilisationen, lite hårddraget…

Kortare sagt finns hela spektrat men vilka man ”ser” kan nog skifta, lika mycket beroende på ens egna mönster.
 

sportbike

fossil
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Jag känner HD-åkare som är tekniskt jätteduktiga, som kör dragrace, som är supertrevliga och jordnära så jag drar inte alla över en kam.

Sen har vi ju typer som han som köpte en XT 660 istället för nån Yamma 500 och tyckte att det var ju mycket bättre vrid i 660:n för det var ju en twin.

Att jag påpekade att det fortfarande var en stånka fast med två krökar gick inte in, alls.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Konsten att förstöra varumärken upphör tydligen aldrig.

Man undrar hur dom tänker när dom byter nisch totalt.
Det var ju samma med Saab, dom hade unika produkter och en skara kunder som älskade dess nytänkande och accepterade när det inte fungerade.

Sen kommer GM in och sätter Saab-emblem på Opelbilar och tror att de gamla kunderna ska fortsätta köpa bilarna.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag känner HD-åkare som är tekniskt jätteduktiga, som kör dragrace, som är supertrevliga och jordnära så jag drar inte alla över en kam.

Sen har vi ju typer som han som köpte en XT 660 istället för nån Yamma 500 och tyckte att det var ju mycket bättre vrid i 660:n för det var ju en twin.

Att jag påpekade att det fortfarande var en stånka fast med två krökar gick inte in, alls.
Han ska väl byta stift nån gång…
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Harley Drag får en ny betydelse nu med woke-folket, det blir fortfarande mycket läder, men fler fjäderboas och mer glitter...

Sen kommer det en Harley D, RuPaul edition, där dom har sminkat upp en Enfield India med en löscylinder och ett fejkavgasrör
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top