HD, live or let die!!! Woke i US

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag är ingen HD kille men är grymt imponerad av Jörgens bygge som är extremt frän. Även hans gamla Mercedes håller hög klass

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

View attachment 502462
View attachment 502463
View attachment 502464
Fortfarande intresserad av de där hojarna som kostade 30.000 USD och som man nu kan köpa för 4.000. Jag köper fyra rakt av, har aldrig varit enklare att tjäna en rejäl årslön efter utläggen för omkostnader.

Eller det kanske är bara lösa påståenden i artikeln?

”Det spelar ingen roll om det är sant, det är förjävligt ändå”

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Konsten att förstöra varumärken upphör tydligen aldrig.

Man undrar hur dom tänker när dom byter nisch totalt.
Det var ju samma med Saab, dom hade unika produkter och en skara kunder som älskade dess nytänkande och accepterade när det inte fungerade.

Sen kommer GM in och sätter Saab-emblem på Opelbilar och tror att de gamla kunderna ska fortsätta köpa bilarna.

Var hemma hos morsan och hittade någon gammal teknikens värld från -88.. Jodå.. Saab var nära konkurs redan då.

De har väl kunnat bygga bilar (någorlunda iaf) men aldrig riktigt kunnat sälja bilar :)

Eller Franska bilar på Svenska hihihi.

HD är väl lite motorcykelvärldens svar på iPhone. . Hype.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Var hemma hos morsan och hittade någon gammal teknikens värld från -88.. Jodå.. Saab var nära konkurs redan då.

De har väl kunnat bygga bilar (någorlunda iaf) men aldrig riktigt kunnat sälja bilar :)

Jag har nog nästan samtliga TV från 1967 fram till 1992 liggandes i ett gäng banankartonger som fortfarande irriterar min fru ibland.

Saab har varit nära kånken typ hela tiden förutom några gyllene år i slutet av 1970- och början av 1980-talet. Lite som Citroën som gick back alla år mellan 1934 och 1975 förutom åren 1969-1973. Rätt imponerande.

Men man har ägare som räknar in både gungor och karuseller och som glatt pyntar in de miljoner som behövs om det innebär att de i andra ändan tjänar igen dem och lite till. I Saabs fall Wallenberg och i Citroëns fall Michelin.

HD är motorcykelvärldens svar på DORO...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ja, dom har alltid varit det men min poäng var att Saab hade en egen nisch med lojala kunder som ville ha just vad Saab erbjöd.

Saab kunde ha varit en perfekt experimentverkstad för GM där GM kunde ha testat vilda idéer i små serier. Det kunde ha varit en vinst för GM även om Saab gick med förlust för med stora serier blir det dyrt att återkalla fordon där tekniken uppvisar problem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
HD är motorcykelvärldens svar på DORO...

Gammalmodigt och trist och tilltalar bara teknikfientliga åldringar som tycker att ingenting modernt är bättre?

Den sista accepterade förbättringen var att gå över till toppventiler, jag minns gnället när dom skulle börja med gummiupphängda Evo motorer och nästa sväng när dom skulle börja med insprutning 03

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Gammalmodigt och trist och tilltalar bara teknikfientliga åldringar som tycker att ingenting modernt är bättre?

Den sista accepterade förbättringen var att gå över till toppventiler, jag minns gnället när dom skulle börja med gummiupphängda Evo motorer och nästa sväng när dom skulle börja med insprutning 03

:va
Om jag köpte en Harley så skulle det nog vara en just en sidventilare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
:va
Om jag köpte en Harley så skulle det nog vara en just en sidventilare.

Samma här, vad jag menade var att det var den sista förbättringen som accepterades av deras kundgrupp, som ett tag bestod av WW2 veteraner, ett tag hippes, ett tag av vietnamveteraner, ett tag av MC gäng, sedan blev det medelklasspappor som ville leka MC gäng och ha skinnväst och nu med elmotorcyklar och wokeism försöker dom hitta en ny kundgrupp igen.

Det kan gå.... åt helvete, eller inte

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...