.. det där med dödskallar och kedjor och nitar mm, säger en del om vederbörandes musiksmak, typ "heavy metal" och då blir det ganska passande med Harley som är just en "tung metallhoj".
Personligen är jag lite för praktiskt lagd för att ha nitar och smådetaljer på mina hojar. Mest för att jag inte vill sabba nåt i fall jag råkar slå i något eller lägger hojen av misstag.
Jag kollar mycket på youtube om Harley, det blir mycket sportsters, olika varianter. Det finns ju Sportster 1200 också om man tycker att 883an är lite av en 'tjejhoj'. Min preferens lutar just nu åt Roadster hållet, dvs en Roadster-sportster (för det är en sportster i grunden), just för sin smidighet och piggare prestanda men ändå EVO-motor med Harley-rytm som jag kan stämma hur jag vill genom rätt sorts rör.
Jag får väl mogna i egen takt, det finns mycket att gå genom och lära sig. T ex är en 883 evo-motor enklare att serva med sina två oljor, än en 1200 med tre oljebehållare. Bara det gör att 883 sportstern ligger högre i rang hos mig. Minuset är att tanken är mindre på dom, så man behöver fler mackar på vägen.
En annan lite främmande grej för mig är choppade hojar, det kan vara Harley eller nåt annat klassiskt som Triumph. Jag gillar dom mildare vinklarna på gaffeln då dom extremt långa blir svåra att krångla med när man vill vända. Samt gillar jag hur bakpartiet ser ut på chopprarna. Sökte lite snabbt på "chopper" och den här varianten tycker jag är precis min feng-shui.
Det är nåt skönt med dom där bakhjulen på chopprarna, och den korta skärmen. Man måste inte ha det där höga ryggstödet.