Jag kan då bara säga att fy f-n va skoj att köra Harley. Man kan ju inte påstå att dom är slät i karaktären.
Som det skrivits tidigare så var Sportster 1200 ett under av vibrationer och avsaknad av bromsar. Man var ju tvungen att använda bakbromsen också...Kändes ganska antik.
Night train var tuff, vibrerade inte lika kraftigt och ett skönt stuk. Gick ej upp på bakhjulet....
...utan den ritade lakritsormar istället. Bra tuta.
(roger fattar) Gillade denna båge skarpt.
V-rod var i en klass för sig. Nu pratar vi MOTOR. Vilket bottendrag, och sen fortsatte den ända upp till 9000rpm. Skön sång strömmade då ut ur Screaming Eagle piporna. Kurvtagning ska vi inte prata om, detta är renodlade glidare vi pratar om.
Buellen då? Årets besvikelse vill jag påstå. Slö motor utan klipp eller toppeffekt. Chassit var det väl inget fel på, litet och nätt med bra bromsar, men en hoj med en hjulbas på ca 1300 mm ska väl lätta framhjulet på ettans växel på gaspådrag??
Allt som allt så var det kanonskoj att få prova HD. Tillfällen som detta haglar ju inte precis. Skrattade mest gjorde jag när Marx och jag rejsade. Sportster 1200 mot Night Train. Kändes som att köra i slow motion.
Skulle jag köpa en blir det Night Train. Glidarnas svar på Streetfighter....