T Hållén
Medlem
Det är ju tvunget att det blir så, bakhjulsnavet är vant vid snabba förflyttningar (detsamma gäller även bakbromsen)
HeheDet är ju tvunget att det blir så, bakhjulsnavet är vant vid snabba förflyttningar (detsamma gäller även bakbromsen)
Hej, jag har en HSR45:a liggande, som jag tänkt montera på min Buell, men det verkar som att det alltid kommer annat emellan... Vill du kan vi byta, för 42:an skulle nog ändå funka bättre för mig eftersom jag inte tänkt byta och ändra så mycket annat. Ev bara porta lite och kanske andra kammar.
Aj fan, det skulle jag ha vetat om lite tidigare, har nu skickat tillbaka 42'an till Braigasen. Nu har du anledning att byta mera grejor när du ändå har förgasare för ändamålet
Det finns som du själv tror en förklaring till varför det inte blir större cylindrar - 1250cc är det största man kan byta till utan att göra några ingrepp i blocket. Vill man ha större måste man borra blocket.
Vad är det för Buell du har? Verkar intressant med en 70-tals caféräser.
Det låter okej. Det är så kort hydraulisk slaglängd i powerglide. Så om inget avtryck syns i leran är det ingen som helst fara. Hydrauliken tar mest upp slacket när motorn värmeväxer, det är det som är grejen.Angående lyftare så är det Jims Powerglide som kommer att användas och detta tillsammans med fasta stötstänger (CrMo).
Jag kollade ventilklarningen mot kolvtoppen med lera, vilket man kanske inte kan göra i detta fall med fasta stötstänger, i alla fall så når inte ventilen leran när lyftarna är tomma. Blir det något ökat lyft när det finns olja i lyftarna?
Jag kommer att slabba på assembly lube överallt när det blir dags för det, ska snart iväg till USA på en jobbresa och får väl smuggla hem lite sånt.
Tack för tipset om att blåsa ur oljekanalerna och att kolla packningen.
Kanon, tack Jörgen.
Hur många (få) diskar har du i ljuddämparna när du besiktigar hojen, det är dags på torsdag.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|