HD-trend hos unga i Japan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu är det bevisat! Den unga japanska teknikergenerationen -som närt västvärlden med potenta hojar- är nu tekniktrötta och ägnar sig på fritiden åt kultracing med Harlisar medans västvärldens ungdomar kör ihjäl sig på frukterna av japansk ingenjörkonst. Back to basics! :hihi :tuttar
/J
http://www.youtube.com/watch?v=zbHWDp60XVg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ringo skrev:
2589993 Vad sitter du och yrar om? Föraren var knappast ung...
Jo jämfört med mig!!:mad:
Förlåt, jag såg inte att du var yngre än min bil. :)
Här är Japans mest trendiga hojfirma: http://www.sundance.co.jp/
Fina bilder på deras rr-hojar i galleriet.
daytona_2006_speed_sundance.jpg

/J

Last edited:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Sundance gör ju förbaskat fina grejor! Var det inte dom som tog fram ett fyrventils topkit till sportster?:va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
stranglefoot skrev:
2590000 Sundance gör ju förbaskat fina grejor! Var det inte dom som tog fram ett fyrventils topkit till sportster?:va

Inte komma och förstöra nu! :mad: Jag håller ju på och trackar en snoris här! Han är svaret skyldig! ;)

Jo jag har också hört att de gör såna toppar, men jag vet inet om de säljs? :va

De har iaf ryckutjämnade bakdrev till Sportster samt kolfiberkedjeskydd och dito kolfiberluftburkar, de åtråvärda XR-topparna. Samt beltdrive(primärdrivning) till Sportster. Vore roligt om det dök någon generalagent i Svea. Men det är för många LasseBerghagen-typer som åker HD i Sverige.

Vore kul med en Sportsterklass på bana i Sverige. Det är ju faktiskt rätt billiga hojar och det finns hur mycket delar som helst. Vilken ljudmatta det skulle bli på Mantorps målraka.:hojharley

Last edited:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Verkligen häftigt! Har varit sugen länge på att bygga ihop något KR inspirerat. Finns ju gott om begagnade sportsters att sätta sågen i! Storz Xr var också en fin cykel.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
stranglefoot skrev:
2590005 Verkligen häftigt! Har varit sugen länge på att bygga ihop något KR inspirerat. Finns ju gott om begagnade sportsters att sätta sågen i! Storz Xr var också en fin cykel.
Den här menar du!?
XR-1200m.jpg

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Dräggel dräggel! Finns även en cafe inspirerad sak. Vad fränt med tolvhundra kubik och en uppsättning xr toppar!

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Ja den lär ju smiska på rätt så fint! Vi har ju en firma här i byn, MecTec, om du känner till den. Dom skruvar ihop monstruösa storkubikare! Fast man undrar ju hur körbarheten blir på en twin med 2,4 liters volym!

Edit: Såg just att dom har en spis på 200" nu! Ca. 3.2liter!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
stranglefoot skrev:
2590013 Ja den lär ju smiska på rätt så fint! Vi har ju en firma här i byn, MecTec, om du känner till den. Dom skruvar ihop monstruösa storkubikare! Fast man undrar ju hur körbarheten blir på en twin med 2,4 liters volym!
Jo jag har pratat en del med dom. De är duktiga. Har många Sthlms-HD-polare som köpt motorer och grejer via dem. Det säger ju ngt! Kalixfirma som konkurrerar i Sthlm!
Ska sätta i en S&S 100" i min hoj i vinter är det tänkt.
Tjöp en sporre och trimma vetja! *försäkringspiskan viner* ;)

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Jörgen Karlsson skrev:
2590015 Jo jag har pratat en del med dom. De är duktiga. Har många Sthlms-HD-polare som köpt motorer och grejer via dem. Det säger ju ngt! Kalixfirma som konkurrerar i Sthlm!
Ska sätta i en S&S 100" i min hoj i vinter är det tänkt.
Tjöp en sporre och trimma vetja! *försäkringspiskan viner* ;)

Och här hemma är det inte många som ens vet om att dom existerar! Brukar vara dit och bromsa hojen. Försäkringspiskan vill man ju inte bli träffad av, tur min gamla hoj blir 20 år nu! Visst skulle det vara trevlig med en sportster, men ska man börja trimma en massa så skenar det nog iväg rätt rejält! Kan tänka mig att en 100" spis inte är helt gratis! :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
stranglefoot skrev:
2590016 Och här hemma är det inte många som ens vet om att dom existerar! Brukar vara dit och bromsa hojen. Försäkringspiskan vill man ju inte bli träffad av, tur min gamla hoj blir 20 år nu! Visst skulle det vara trevlig med en sportster, men ska man börja trimma en massa så skenar det nog iväg rätt rejält! Kan tänka mig att en 100" spis inte är helt gratis! :)

Jag tror nog att man kan bygga en vass Sportster för rimliga pengar.
Kolla in denna snubbe på en 1000cc gammal järnsportster. Jag vet att han gör en slö start osv, men lyssna vilket gott högkompat sound han har på tomgång och hur jävla fint den 40 år gamla tvåventilsmotorn drar på tvåan och trean!
http://www.youtube.com/watch?v=s9BOHXNVvfM

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Jörgen Karlsson skrev:
2590022 Jag tror nog att man kan bygga en vass Sportster för rimliga pengar.
Kolla in denna snubbe på en 1000cc gammal järnsportster. Jag vet att han gör en slö start osv, men lyssna vilket gott högkompat sound han har på tomgång och hur jävla fint den 40 år gamla tvåventilsmotorn drar på tvåan och trean!
http://www.youtube.com/watch?v=s9BOHXNVvfM

Gott mos! Går att få fart på det gamla gjutjärnet också! Men tillförlitligheten på dom kanske inte är den bästa. :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
stranglefoot skrev:
2590024 Gott mos! Går att få fart på det gamla gjutjärnet också! Men tillförlitligheten på dom kanske inte är den bästa. :va
Min motor har haft 100% högre bromsad effekt än original sedan -96. Kör på 98.
Köp en gammal 5-petad 883 för nollpengar, gör större och porta. Jag kan svara på frågor i PM.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA